Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar zit die zalm nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] waar zit die zalm nu?

    update:
    update by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_0887_2 by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 640 300 mm f 5.6 1/125

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 5 januari 2017, 21:11. Reden: up na commentaar

  • #2
    Re: waar zit die zalm nu?

    Voor mij is het een mooie waarneming maar vrees ook niet meer dan dat. Ik mis contact met het dier en scherpte lijkt er ook niet te zijn.
    Hopelijk heb je nog andere foto's van deze waarneming want er zit veel potentieel is

    Comment


    • #3
      Re: waar zit die zalm nu?

      WB beetje aanpassen. Het geheel is aan de groene kant.
      Knap om zoiets voor je lens te krijgen. Ik veronderstel dat dit niet je enige foto zal zijn

      Comment


      • #4
        Re: waar zit die zalm nu?

        Mooie waarneming hoor.
        Ik denk dat dit een redelijke crop is? Voor mij mocht er iets meer voorgrond opstaan gewoon omdat de blik (kop) van deze beer naar beneden kijkt.
        De kleurtjes kan je ook nog beter krijgen imo.
        http://500px.com/lishapics

        Comment


        • #5
          Re: waar zit die zalm nu?

          Bedankt voor de reacties kohraya en lisha,
          Ik heb een update geplaatst waarbij ik het groen wat verminderde en de kleurtemperatuur wat hoger gezet. Ook wat meer ruimte gegeven naar beneden. Dit was wel het maximum dat ik kon gaan want het is geen serieuze crop. Alleen aan de rechterkant is er nog wat ruimte, maar niet veel. Ik stond ook niet zo ver af van die grizzly. Dichter kon ik niet met die rivier en voor de veiligheid.
          Foto genomen op 300mm met een lichte goedkope zoom 100-300 uit de hand op 1/125. Vandaar misschien de lichte onscherpte (kwaliteit van de lens zal er ook wel iets aan doen). In de update heb ik ook de scherpte wat verbeterd.
          mvg
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: waar zit die zalm nu?

            Toch mooi die update . Knappe waarneming ook. Die adrenaline moet hoog geweest zijn.

            Johan

            Comment


            • #7
              Re: waar zit die zalm nu?

              Bedankt Johan! Juist, in de omgeving van die rakkers moet je steeds goed attent blijven. Zolang ze bezig zijn met die zalmen is er geen probleem maar soms duurt het lang voor ze er een beet hebben en geraken ze geïrriteerd. Als ze op je afkomen blijf je beter kalm.
              Raf.

              Comment

              Working...
              X