Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lenzen voor canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste lenzen voor canon

    hallo, ik he een canon eos 700d en ik wil kijken naar een andere lens ik wil wel een ef lens als ik ooit upgrade naar een full frame camera dan kan ik deze houden.
    ik wil gewoon betere kwaliteit dan met de standaart kitlens.
    ik zelf dacht aan de canon 17-40l lens. is dit een goede keus?

  • #2
    Re: Beste lenzen voor canon

    Onderbouw die keuze eens?

    Waar liggen je fotografische interesses? Als je dat eenmaal weet en weet wat voor soort beelden je wilt maken, uitdagingen wilt aan gaan, kan je op zoek naar objectieven welke jouw daarbij kunnen ondersteunen.

    Note: goed beter best bestaat niet, wat de 1 vindt kan voor de ander totaal aan de andere kant van de meetlat liggen.

    Comment


    • #3
      Re: Beste lenzen voor canon

      de top lenzen van Canon zijn de L lenzen. Je kan ook prime lenzen kopen maar als het over zoom gaat en je wil de hele range in L voor FF dan heb je: 17/40L, 24/70 2.8L of 24/70 4L, 70/200 weer in 2.8 of 4, 100/400 maar dan vrees ik dat je je budget van 2017 aan het overschrijden bent.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Beste lenzen voor canon

        Lenzen....

        Als het je eerste degelijke lens moet worden dan ga je best voor een iets meer algemene zoom lens dat bij voorkeur toch wat lichtsterk is. 17/40, 24/70 zijn zo van die typische allround lenzen.

        Heb je echter meer interesse voor iets meer specifiek zoals landschappen, sport, portretten, macro, ... dan ga je best op zoek naar een lens specifiek voor dat doel.

        Dus best vermeld je even of het om een algemene lens moet gaan of je dan wel iets meer specifieke doeleinden in gedachten hebt.
        Ook graag vermelden wat je budget +- is.

        Comment


        • #5
          Re: Beste lenzen voor canon

          mijn beste lens voor Canon is er eentje van ... Sigma, met name de 50mm f1.4 DG A

          hoewel ik ook uiterst tevreden ben van de 135mm f2 (even goed of beter dan de Sigma, maar minder inzetbaar door brandpuntsafstand), de 17/40 f4 (prijs kwaliteit top) de 24mm T/S-E ...
          hangt inderdaad volledig samen met wat je graag wil fotograferen.
          Alle EF lenzen (niet de EF-S) kan je ook op ff gebruiken, al de rest is keuze. (lenstip.com is een uitstekende review site, waar je heel goed kan vergelijken op verschillende criteria.)
          Niet alle L-lenzen zijn top, en ook niet L-lenzen presteren soms top.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: Beste lenzen voor canon

            Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
            hallo, ik he een canon eos 700d en ik wil kijken naar een andere lens ik wil wel een ef lens als ik ooit upgrade naar een full frame camera dan kan ik deze houden.
            ik zelf dacht aan de canon 17-40l lens. is dit een goede keus?
            Heel goeie lens.
            Zit er bij mij al ruim 10 jaar op tot volle tevredenheid.
            Zit op mijn oude Canon 30D.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Beste lenzen voor canon

              Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
              ik wil gewoon betere kwaliteit dan met de standaart kitlens.
              Wat bedoel je met een betere kwaliteit?
              Scherper?

              Welke kitlens gebruik je?
              De 18-55?

              Comment


              • #8
                Re: Beste lenzen voor canon

                Hoe goed de 17-40 het ook mag doen op een 30D, ik denk dat de lens toch toe is aan een update. Ik denk dat je veel beter een 16-35 F4 IS neemt:
                Zie hier een vergelijk van de 17-40 op de 60D (ook +/- 18 megapixel op crop) en het toestel met de meeste megapixels van Canon.
                View the image quality delivered by the Canon EF 17-40mm f/4L USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Beste lenzen voor canon

                  Misschien toch maar stoppen met advies geven tot de topicstarter wat extra info geeft...
                  - welke type fotografie doe je
                  - wat is de beperking die je merkt met je kitlens (welke kitlens is dat trouwens?)
                  - budget????!
                  - waarom wil je naar full frame? (dat is niet de heilige graal van fotografie ofzo hoor...)
                  - ...

                  Kortom er zijn misschien een paar honderd lenzen beschikbaar, Canon & 3rd party (die trouwens ook erg goed zijn) ...

                  Comment

                  Working...
                  X