Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel ruis canon eos 700d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veel ruis canon eos 700d

    hallo, ik heb de canon eos 700d en ik merk dat ik zeer veel ruis (noise) heb in mijn foto's.
    kan iemand mij helpen?
    zelfs bij 100 iso heb ik nog altijd dat ruis.
    doe ik dan iet fout? ik heb de 18-135mm

  • #2
    Re: veel ruis canon eos 700d

    Ik heb deze ook, samen met dezelfde lens.
    Vanaf 800 treedt er bij mij ook al ruis op, maar op 100 heb ik er geen last van. Dat zou ook niet mogen.

    Wat je fout doet of wat er fout is aan je toestel, dat kan ik niet zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: veel ruis canon eos 700d

      Je kan met het beste toestel en de beste objectieven ruis krijgen. Hangt ook af van wat je fotografeert en tot hoever je vergroot. Ook de belichting speelt een grote rol.

      Als je bvb. onderbelicht en je achteraf veel licht moet toevoegen zal je garantie ruis krijgen (zeker in de donkere delen).
      Als je uitvergroot tot 300% en meer krijg je dat ook wel.
      Gelukkig zijn de fotobewerkingsprogramma's tegenwoordig zo performant dat ze dat goed kunnen corrigeren.

      Als dat niet het probleem is zou ik eens navraag doen in de winkel of eenzelfde foto nemen met een andere body om te vergelijken. Normaal moet je tot 640 iso quasi noiseless kunnen werken.
      Mijn 'oude' 7D deed het ook altijd goed tot een 1000-tal iso.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: veel ruis canon eos 700d

        En je lichtmeter staat mooi in het midden ? Dus je hebt een goede belichting ?

        Comment

        Working...
        X