Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website en Wordpress

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website en Wordpress

    Goede morgen,
    Ik ben van plan om een eigen website te maken en heb hier geen ervaring mee. Vandaar mijn volgende vragen :
    -ik wil graag een website met een .be. Je kan dit aankopen bij verschillende organisaties. Welke is aan te bevelen of is er geen verschil?
    -Wordpress lijkt mij een handige tool om een website te maken (geen blog dus). Wordpress biedt geen .be extensies aan maar wel andere. Is het een probleem om een elders aangekochte domeinnaam te combineren met Wordpress?
    -zijn er alternatieven voor Wordpress die gebruiksvriendelijk zijn?

    Met dank voor de suggesties en inzichten

  • #2
    Re: Website en Wordpress

    ik ken bv one.com en neostrada waaar je domeinnaam met .be kan kopen
    Beide kunnen via hun administratiepaneel gekoppeld worden aan een wordpress website

    Comment


    • #3
      Re: Website en Wordpress

      Hoi,

      Ik heb al voor meerdere websites een domeinnaam gekocht bij one.com en daarna de site gebouwd met sitejam.com, zij werken met een abonnement service met voor iedereen een ideale formule. Valt goed mee qua prijs en je kan er makkelijk professioneel ogende sites mee bouwen.

      Deze en deze zijn beiden met sitejam gebouwd.
      Ik wil geen reclame maken, gewoon ter illustratie van wat er kan met sitejam en ongetwijfeld nog veel meer ook.
      GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
      AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

      Comment


      • #4
        Re: Website en Wordpress

        Dank voor de reacties.
        Zal one.com worden voor domeinnaam

        Comment


        • #5
          Re: Website en Wordpress

          Oorspronkelijk geplaatst door Guce Bekijk bericht
          Dank voor de reacties.
          Zal one.com worden voor domeinnaam
          Dan moet je ook de hosting daar nemen want beiden gaan daar samen.

          One.com heeft wel plots een smerige zet gedaan.
          Tot op heden was hun webbuilder inbegrepen en we hebben 1 site dat daarmee gemaakt was.
          Kleine aanpassing willen doen met Kerst en plots een melding dat de inbegrepen versie beperkt is tot 5 pagina's, verplicht moeten overschakelen naar een Premium versie van hun webbuilder of onmogelijk nog een aanpassing te doen.
          Het supplement voor de webbuilder is duurder dan de hosting en domeinnaam zelf.

          Nog steeds niet duur vergeleken met een ander, maar hetzelfde pakket komt nu plots bijna 3 keer zo duur uit.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Website en Wordpress

            Zelf heb ik verschillende domeinnamen geregistreerd bij www.nomeo.com en hun hosting prijzen zijn ook hele redelijk.

            Comment


            • #7
              Re: Website en Wordpress

              WordPress bestaat in 2 versies
              - gehost door Wordpress zelf, en dan kan je inderdaad geen .be domein gebruiken
              - Je kan WordPress ook zelf installeren op een account dat je bij een hostingfirma afneemt. Bij sommigen moet je dat manueel doen, anderen hebben een automatische installatieroutine waardoor het een fluitje van een cent is om een WordPress site op te zetten. Je kan bij dit soort hosting inderdaad een .be domein gebruiken. Ik gebruik zelf ICDsoft, ben al 10 jaar tevreden maar het is één van de wat duurdere services.

              WordPress is inderdaad handige software - eenvoudig in gebruik maar toch volledig te personaliseren met een enorme verzameling aan plugins. Mijn Wordpress site is ook geen chronologische blog maar een boomstructuur met zo'n 500 pagina's. Sommige kenissen gebruiken Squarespace en zijn daar erg over te spreken. Dat lijkt me één van de betere alternatieven.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Website en Wordpress

                Dank je wel Laurens.
                Ik zag dat er twee soorten Wordpress beschikbaar zijn : org en com.
                Over welke heb jij het?

                Comment


                • #9
                  Re: Website en Wordpress

                  Wordpress.com wordt gehost door Automaticc, de firma die de Wordpress software uitgeeft.
                  Wordpress.org is de site die de versie promoot die je zelf kan downloaden om te installeren op je eigen site.
                  Last edited by Laurens; 14 januari 2017, 11:46.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website en Wordpress

                    Nog iets om rekening mee te houden: Zorg dat je SSL certificaten hebt zodat je site een "groen slotje" in de adresbalk heeft. Op die manier wordt je site niet als "onveilig" beschouwd en verder in de Google resultaten gezet. Google voert actief campagne om SSL te implementeren op alle websites. Voorlopig zijn het de sites met (CC)betaalfaciliteiten die getagd worden als onveilig, binnenkort ook de rest. De waarschuwingen zal je in Chrome al te zien krijgen en de andere browsers volgen natuurlijk.

                    Mijn hosting had netjes voor elk (sub)domein keys aangemaakt om de sites https te kunnen maken, de wordpress sites waren een "pies of keek" door enkele settings aan te passen en in .htaccess twee extra lijntjes toe te voegen. In Joomla had ik meer werk waarbij er nog steeds één probleem is met een extern script van wunderground.com.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website en Wordpress

                      De mijne is ook via Wordpress, maar ik wou wel voor een .com gaan (internationale feel.. haha,)
                      Maar in ieder geval ook via One.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website en Wordpress

                        One.com is een relatief goedkope aanbieder. Maar ik zou eigenlijk kijken of er niet een bedrijf is die Wordpress hosting als service aanbiedt. Want je hebt niet zoveel verstand van en dan zou ik het installeren en updaten uitbesteden. Dit uit veiligheid oogpunt.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment

                        Working...
                        X