Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma lens

    Beste
    Wat zouden jullie kiezen een sigma 100-300mm f4 plus de converter 1.4 of de sigma 150-500mm om dieren te trekken.
    De ene heeft meer mm en de andere is lichtsterker.Ze staan alle 2 tweedehands voor ongeveer de zelfde prijs
    Ik trek met canon
    stefaan

  • #2
    Re: sigma lens

    Ik denk dat de Sigma 100-300 f4 al vrij oud is, als je die koopt, dan controleer je best of die wel volledig compatibel is met je camera (er zijn al meer problemen geweest met oudere Sigma lenzen op nieuwere Canon camera's).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma lens

      Een f4 met 1.4 wordt 5.6.Dat zal het grote verschil dus niet maken.Iso iets optrekken .
      AF met converters wordt wel wat langzamer,beeldkwaliteit ook wat minder.Met toplenzen is dit minder het geval.
      Maar zoals Black B@ndit als zei:kijk naar de compatibilteit,en test zeker de lens uit op je body.
      Ik heb een drietal sigma's die het op een recente body nog doen,maar ook twee uit een verder verleden die gewoon error geven op digitale camera's.
      Mijn Canons die even oud zijn (een ongeveer 25 jaar) blijven perfect werken.
      Dus zeker checken als de combi werkt.

      Comment

      Working...
      X