Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

    Na de eerste prijs van november in de wacht te hebben gesleept, doet bart123 het opnieuw in december. Zijn zwart-witte headshot van een model, met als titel "From the eye" verovert goud! Nu, voor mij was het spannend tot de laatste dagen, want zijn inzending sprong telkens haasje-over met de titelloze inzending van tantine (tiens, lang geleden dat wij jou gezien hebben, en toch meteen weer op het ereschavotje). Het verschil met bart123 is slechts 0,09. Brons is voor stampers, een ouwe jarenlange getrouwe met regelmatige inzendingen. Ook hij verkoos zijn inzending geen titel mee te geven.
    Met VQB op de vierde plaats hebben we eveneens een fotograaf waar rekening mee gehouden moet worden.
    bart123 ontvangen een kortingsbon van € 30,- van onze sponsor CeWe.
    Alle Challenge-foto's van de maand december 2016 zijn hier terug te vinden: http://challenge.belgiumdigital.com/...s.php?album=63

    Knappe inzendingen gezien, en ondanks het 'strakke' thema, was er voldoende afwisseling en weinig echt saaie plaatjes.
    Mijn gelukwensen gaan zoals gewoonlijk uit naar de eerste drie Challengers, maar tevens naar alle deelnemers, die er toch telkens weer in slagen om een foto in te zenden, om op die manier onze Challenge in leven te houden.
    Mijn dank ook aan de commentators en scoorders, op wie ik ook in 2017 zou willen rekenen. Sommige van de inzendingen haalden meer dan 40 stemmen, wat heel mooi is!
    Oh ja, ik vergeet het nog: een gelukkig nieuwjaar allemaal, en nu vooruit: de trappen op!
    Last edited by LesC; 1 januari 2017, 08:55.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

    Een dikke proficiat aan alle deelnemers .

    Comment


    • #3
      Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

      @Bart123 - proficiat met je eerste plaats - mijn tien punten had je alvast en ook Tantine gefeliciteerd met je tweede plaats.
      Zelf ben ik blij met mijn derde plaats, was al een tijdje geleden dat ik nog een podiumplaats kon pakken ;-)

      De onderwerpen liggen me niet altijd, maar ik probeer toch elke maand deel te nemen.
      Vind het wel wat spijtig dat er zo weinig inzendingen zijn, 't zou jammer zijn dat er in de toekomst nog onvoldoende respons zou komen om de challenge boeiend te houden, dus meedoen is de boodschap, gewoon voor 't plezier, voor de maandelijkse uitdaging, ... laat 2017 een jaar zijn van heel wat inzendingen, ik kijk er alvast naar uit.

      Lesc, bedankt voor al je inzet.
      Mijn beste wensen voor jou en uiteraard ook @ alle deelnemers,
      Groeten,
      St@mpers
      Last edited by stampers; 1 januari 2017, 17:37.

      Comment


      • #4
        Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

        Bedankt, Stampers, voor je mooie en bemoedigende woorden. Wat onderwerpen betreft: die blijven welkom. Ik heb een lijstje waaruit ik elke maand drie selecteer, maar zo'n lijstje is nooit lang genoeg.
        Kan via PB, of via een topic of post in dit subforum.

        Maar de Challenge is pas interessant bij voldoende deelnemers (inzendingen) en bij (liefst!) nog meer mensen die bereid zijn de foto's te scoren en/of van een commentaar te voorzien.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

          Proficiat aan de top drie! Mijn favorietjes waren Tantine en Stampers maar Bart je had wel een zeer creatieve invulling dus dikke proficiat!
          Ook aan de andere deelnemers een dikke pluim!

          Groetjes Katrien
          Groetjes Katrien
          Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

          Comment


          • #6
            Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

            Allemaal bedankt voor de fijne reacties! En natuurlijk ook proficiat aan de andere deelnemers!! Ik kreeg de vraag hoe ik deze foto gemaakt heb. Eerst ben ik begonnen met een mal, in karton met dunne strepen, ik vond dat dat het beste uitkwam. Dan was het zoeken naar een model met zeer sprekende ogen. Bij het maken van de foto zelf heb ik de mal zokort mogelijk bij het model gezet en dan van boven uit de foto gemaakt. De belichting was één studio flitser een tweetal meer achter de mal en veel verwisselt van plaats om de strepen zogoed mogelijk laten uit te komen.

            Comment


            • #7
              Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

              Dikke proficiat bart123 met je eerste plaats en aan Stampers met de derde plaats! Blij dat mijn foto in de smaak viel. Was voor mij iets heel anders dan ik gewoon was. Heb toch veel gesukkeld met de reflectie die ik uiteindelijk toch heb kunnen oplossen
              Ook gefeliciteerd aan alle andere deelnemers!

              @ Les....een pluimpje of beter ne dikke pluim voor jou voor je tijd en inzet het hele jaar door!

              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

                Bedankt voor je lovende woorden, tantine. Ik was blij verrast om jou na enige afwezigheid opnieuw in de challenge te vinden, en dan nog meteen vooraan in de einduitslag!

                Zolang er voldoende enthousiasme en interesse is, en er voldoende deelnemers zijn -niet alleen met een inzending, maar ook om opbouwende commentaar te leveren en de inzendingen een faire score te geven- zal ik gemotiveerd zijn om ermee door te gaan.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

                  Gefeliciteerd bart123 met je overwinning en ook felicitaties aan de andere podiumplaatsen

                  Als ik voldoende tijd en inspiratie vind in 2017, dan hoop ik terug wat meer te kunnen inzenden....
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

                    En ook deze winnende foto van bart123 is geselecteerd voor de Hall of Fame van week 1 - 2017! http://forum.belgiumdigital.com/f39/...-a-542196.html
                    Nogmaals een verdiende proficiat!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: bart123 wint de december-challenge, met als thema: Strepen. Proficiat!

                      LesC, dankjewel! Ik wou je toch ook even bedanken voor de altijd fijne afhandeling van de challenge en natuurlijk ook voor je inzet het ganse jaar!!

                      Comment

                      Working...
                      X