Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact om te filmen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact om te filmen ?

    Hi,

    Stel ik wil een compact camera kopen om wedstrijden te filmen (duur 2 à 3 uur)
    Het resultaat moet op een "didactische "website komen waar kinderen spelsituaties leren herkennen,
    dus 4K of full-HD enz... zijn nutteloos.
    Van filmen ken ik niets en van compacts weinig:
    Welk toestel zou beantwoorden aan volgende criteria:
    - Lange batterijduur
    - Instelbare resolutie, wordt vertoond zoals +/- youtube
    - Gevolg: zo klein mogelijke output bestanden
    - mp4 output

    Sommigen raden mij Gopro aan, maar die bestanden zijn gigantisch groot heb ik al gezien.

    Graag advies?
    thx,
    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Ik ben niet zeker maar voor zover ik weet kan geen enkele compact camera langer dan 30 minuten aan één stuk filmen....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Compact om te filmen ?

      OK, interessant. Met 30' kan ik niets doen natuurlijk.
      Is dat omwille van de batterij, of omdat ze het zo geprogrameerd hebben ?

      mvg,
      Paul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Compact om te filmen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        OK, interessant. Met 30' kan ik niets doen natuurlijk.
        Is dat omwille van de batterij, of omdat ze het zo geprogrameerd hebben ?

        mvg,
        Paul
        Het heeft te maken met bepaalde rechten dacht ik, een compact fototoestel mag maar 29 min kunnen filmen anders valt het over de noemer videocamera en dat heeft blijkbaar gevolgen......Welke juist is wel te vinden op het internet.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Ondertussen toevallig toch een bridge camera ontdekt waar je continu mee kan blijven filmen......De Panasonic FZ2000, maar die kost je wel 1200€......
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            En nu net gelezen op Dpreview dat het met de Panasonic FZ200 ook mogelijk zou zijn en die is een pak goedkoper....Rond de 300€
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Compact om te filmen ?

              OK , ik weet voorlopig genoeg, en zal eens naar die panasonic kijken.
              Thanks en beste wensen !

              DPaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: Compact om te filmen ?

                Als die Panasonic langer kan filmen dan 30 minuten, dan is het nog af te wachten hoe lang de accu het zal uithouden.
                Ik denk dat de accu het bij de meeste camera's geen 2 uur zal uithouden, maar misschien zijn er wel camera's waarbij je een extra accupack kan aansluiten?
                Als de accu in de camera zelf kan geladen worden, en de stroomtoevoer daarvoor gaat via een USB aansluiting, dan is het wel gemakkelijk om een groter accupack aan te sluiten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Compact om te filmen ?

                  Ik moet even de "party pooper" zijn...geen enkel EU model kan langer als 30min filmen.
                  De FZ2000 niet en de FZ200 ook niet. Staat ook op DP.
                  De FZ2500 of "NA" model kan dat wel.
                  De GX85 kan dat ook, maar in de EU wordt de GX80 verkocht!
                  Of de GH4R, die iets meer kost. Heeft V-log en onbeperkte opnametijd. Kost wel ± 300€ meer.

                  Welcome to the EU

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact om te filmen ?

                    Als je alleen maar wilt filmen en dat staat er: een filmcamera.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact om te filmen ?

                      Ik denk dat je het best af bent met een camcorder omdat de batterij meestal langer meegaat en je hebt geen opnamelimiet. Deze Sony HDR-CX450 kan in full HD filmen en heeft 30x zoom. Met de batterij die erbij zit kan je ongeveer 3u filmen. Je kan de batterij (NP-FV50) vervangen door een groter exemplaar (NP-FV100) die in de duurdere modellen zitten.

                      NP-FV30 – 95 mins (1 hour 35 mins)
                      NP-FV50 – 180 mins (3 hours)
                      NP-FV70 – 375 mins (6 hours 15 mins)
                      NP-FV100 – 745 mins (12 hours 25 mins)
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact om te filmen ?

                        Ik heb een Amerikaanse gebruiker, die ik ken, gecontacteerd en die zegt dat hij zonder probleem langer dan een halfuur filmt met zijn FZ200, misschien heeft de amerikaanse versie van de FZ200 die beperking niet.......want het is wel duidelijk een Europees probleem.......langer dan 30 min filmen = een filmcamera, geen fotocamera, andere rechten en voorwaarden.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact om te filmen ?

                          Even de handleiding van m'n Canon 70 D doorgenomen.Kan inderdaad maar 29min 59 sec filmen.Terug op start duwen en je kunt terug 29 min 59 sec filmen.enz.,tenminste als je batterij het houdt,je body niet te warm wordt etc.
                          Uit nieuwsgierigheid even gegoogled, manual van Canon 5 DIII :identiek.(via Bpphotovideo:dus amerikaanse site)
                          Blijkbaar niet alleen een Europees probleem,moet toch iets te maken met filmcamera,fotocamera etc.
                          Die tijdsduren zijn vermoedelijk filmen aan één stuk,zonder stop en herstart,want dan krijg je telkens een nieuw bestand.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact om te filmen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik heb een Amerikaanse gebruiker, die ik ken, gecontacteerd en die zegt dat hij zonder probleem langer dan een halfuur filmt met zijn FZ200, misschien heeft de amerikaanse versie van de FZ200 die beperking niet.......want het is wel duidelijk een Europees probleem.......langer dan 30 min filmen = een filmcamera, geen fotocamera, andere rechten en voorwaarden.
                            Het is een EU probleem om de toenmalige videorecorderindustrie te beschermen en het wordt er bewust ingebouwd. Slimme mensen waren erachter gekomen, dat et goedkoper was om met een camera gewoon TV op te nemen. Er waren ook camera's zonder in/uitgang, maar dat was niet erg praktisch en werd je gedwongen een videospelen aan te schaffen.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact om te filmen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              ...
                              Uit nieuwsgierigheid even gegoogled, manual van Canon 5 DIII :identiek.(via Bpphotovideo:dus amerikaanse site)
                              Blijkbaar niet alleen een Europees probleem...
                              Bij Canon is er nog een Cine reeks die ze ook moeten beschermen.
                              Daarom verminken ze de video mogelijkheden bij de foto reeks.
                              De nieuwe 5D4 zou zeer slecht in video scoren ivm Sony,Pana of Fuji.

                              Comment

                              Working...
                              X