Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio

    Hej iedereen.

    ik wil van mijn keuken een fotostudio maken. Het zou gebruikt worden om wat portret shoots te doen.
    Ik heb een witte muur in mijn keuken. Maar het zou wat budget vriendelijk moeten zijn.
    Ik heb deze aangekocht maar die geven precies te weinig om op 100 iso te kunnen schieten.
    Op diafragma 1.8/2.2 gaat het net.
    Last edited by Kampers; 30 december 2016, 22:48.
    Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

  • #2
    Re: Studio

    Heb er niet echt ervaring mee maar het ziet er mij toch maar zeer basic uit en nauwelijks genoeg voor wat productfotografie. Waarom probeer je niet gewoon met 2 flitsers en met die parapluutjes? Als je al met een diafragma van 1.8 moet werken zit je toch echt wel te laag in lichtkracht. Je kan wel je ISO verhogen wat de lichtsterkte zal verbeteren maar dan ga je automatisch meer ruis krijgen. En eigenlijk voor die prijs mag je niet veel verwachten, continu licht is duurder dan flitslicht. Dus moet je echt wel rekenen op een hoger budget.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Studio

      Hallo,

      voor beginners maakt deze:

      Greets Carsten
      It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
      (Duke Ellington)

      Comment


      • #4
        Re: Studio

        Of kijk eens in de koopjeshoek hier op BD, daar staan regelmatig studiosets te koop.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Studio

          Met die set ga je inderdaad niet ver komen, hooguit kleine objecten. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een flitskop van minimaal 250ws. Begin met 1 en breidt uit naar behoefte. Ik ken je kunnen niet, maar licht ga je ook moeten kunnen meten.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: Studio

            Die set die je gekocht hebt is gewoon rommel. Sorry maar het is de harde waarheid.

            Met wat geluk kan je de statieven nog gebruiken om er flitsen op de monteren.
            Wil je het goedkoop houden dan kan je daar reportageflitsen op plaatsen. Ik denk dan bv aan de Yongnuo 560 type III of IV.
            Die zijn niet duur en zijn voldoende krachtig om toch een paar personen te kunnen belichten. Geen echte groepen maar een man of 3 is geen probleem.
            Totale investering van +/- 200 euro.
            Nadeel van deze is dat je wel niet op F8 zal kunnen werken omdat ze niet voldoende krachtig zijn.

            Nog beter is om er studiokoppen op te plaatsen. Het is al gezegd. Start met 250W/s dat is voldoende voor kleine ruimtes en de prijzen vallen ook niet van heel hoog.
            Daar ga je eerder rond de 500 euro moeten voor uittrekken.
            Met deze zal je op F8 kunnen werken wat een zeer handige diafragmastand is in studio.

            Comment


            • #7
              Re: Studio

              Wat denken jullie van dit?
              1x 2 stuks remote triggers. of een setje van 4
              2x flashlight
              2x de statieven die ik heb van de lampen die ik aangekocht heb. of eventueel 2 extra statieven en deze lampen gebruiken om back light te geven.
              2x deze om op de statieven te zetten voor de flits op te bevestigen.
              2x een goedkoop setje paraplu's

              onderstussen ook eens rondkijken voor 2dehands studio materiaal.
              Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

              Comment


              • #8
                Re: Studio

                Oorspronkelijk geplaatst door Kampers Bekijk bericht
                Wat denken jullie van dit?
                1x 2 stuks remote triggers. of een setje van 4
                2x flashlight
                2x de statieven die ik heb van de lampen die ik aangekocht heb. of eventueel 2 extra statieven en deze lampen gebruiken om back light te geven.
                2x deze om op de statieven te zetten voor de flits op te bevestigen.
                2x een goedkoop setje paraplu's

                onderstussen ook eens rondkijken voor 2dehands studio materiaal.
                De flitsen en triggers zouden niet direct mijn voorkeur dragen omdat het onbekende merken zijn. De vraag is in hoeverre dit later uitbreidbaar zal zijn allemaal.
                Maar voor de rest zien de specificaties er wel goed uit. Paraplu, statief en swivel kan je al niet veel aan miskopen.

                Daarmee zal je zeker voldoende licht hebben. En toegeven, de prijs is zeer scherp.

                Eventueel kan je ook eens zoeken naar zilver bounce paraplus. Die hebben als groot voordeel dat het licht niet alle kanten uit gaat.

                Wat ik als flitsen zou aankopen budgetvriendelijk zijn de 560 III flitsen van Yongnuo. Daar zit de radio trigger ingebouwd.
                Heb je enkel nog een zender nodig op je camera. En daar kan je kiezen tussen Yongnuo 603 of de commander Yongnuo 560-TX
                Die laatste zou ik aanbevelen omdat je dan het vermogen van de flitsen kan instellen vanop je camera.
                En nog steeds budgetvriendelijk.
                Het grote voordeel van die flitsen van Yongnuo is dat je gemakkelijk kan uitbreiden en dat het materiaal zeer gemakkelijk overal te vinden is. Kijk vooral ook op ebay of in duitsland of UK voor scherpe prijzen.

                Met die set ga je zeker kunnen werken op F8 ISO 100 wat zeer comfortable is.

                Reken ook dat je nog goede batterijen nodig hebt. Daar zullen de meeste hier je de AA cellen van Eneloop aanbevelen. Te koop bij http://nkon.nl
                En daar nog een goede lader bij zoals de MAHA 9000 (ook te koop bij nkon.nl)

                Met die set kan je al goed van start zonder veel geld uit te geven.

                Comment


                • #9
                  Re: Studio

                  Helemaal eens met buurmanBert hierboven ! Ik heb zelf ook de yongnuo's met de 560tx controller.
                  Die wansen flashes zijn precies een namaak van de yn560's
                  De namaak wordt dus ook al nagemaakt
                  Yongnuo is heel courant geworden bij de strobisten. Ik zou ook net wat meer uitgeven. Niks garandeerd dat je volgend jaar nog zo'n wansen ding ergens kan kopen.

                  Ik zie wel dat je geen lichtmeter hebt voorzien ? Ik zou je toch een simpele lichtmeter zoals de sekonic 308 aanraden.
                  Dat spaart een hoop trail en error uit.

                  Nog een tip: probeer te vermijden van op 1/1 te moeten flashen. Je kan gerust op iso 200 werken, en vaak is zelf 5.6 ook voldoende. Met een moderne body is iso 400 zelfs niet te onderscheiden. Op 1/1 zal je vaak moeten wachten op je flash en geraakt die snel oververhit. Niet doen als het niet nodig is.
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studio

                    Hoe belangrijk is nu zo een lichtmeter eigenlijk als je uw ingebouwde lichtmeter gebruikt en een grey card?
                    buiten het feit dat die aangeeft wat de "ideale setting's" zijn enz.
                    Canon EOS 70D | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF 70-200mm f/2.8L USM | Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM | Manfrotto 055XDB

                    Comment


                    • #11
                      Re: Studio

                      Als je maar met 1 lichtbron werkt is een lichtmeter niet absoluut nodig.
                      Je kan perfect met trial and error goede beelden maken.
                      Doch wil je ingewikkelde dingen doen dan is een losse lichtmeter echt wel een must.
                      Tevens kan je van een lichtmeter veel leren over hoe licht zich gedraagt.

                      De ingebouwde lichtmeters zijn eigenlijk geen lichtmeters maar reflectiemeters. Het meet hoeveel licht van een object terug keert naar uw camera.
                      En afhankelijk van je onderwerp kan dat zeer grote afwijkingen geven.
                      Probeer het gerust zelf.
                      Maak een portret van een model met een wit kleed aan en doe dan hetzelfde met een zwart kleed. In beide gevallen zal je met een grijs kleed terug komen.
                      Dat is dus totaal onmogelijk als je een echte losse lichtmeter gebruikt. Die meet het licht.
                      Zo zal met een losse lichtmeter het zwart kleed ook zwart zijn en het witte kleed ook wit.

                      Tevens is het onmogelijk flitslicht te meten met je camera. Enkel een losse lichtmeter kan dat.

                      Comment

                      Working...
                      X