Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon View NX-i

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon View NX-i

    Hoi,
    Normaal haal ik mijn foto's van de camera af via de kabel en dan gebruik ik nikon VIEW NX2...liep prima tot nu toe op mijn imac
    Installeerde enkel dagen geleden de nieuwe sturing op de imac met name...OS Sierra versie10.12.2
    Als ik nu foto's via mijn viewnx programma doe met nikon transfer dan loopt alles vlot krijg nergens geen melding van...
    Als ik nu deze foto's in lightroom CC (in de cloud) importeer dan krijg bij ca 50 % van de geimporteerde foto's een foutmelding "onverwachts bestandseinde aangetroffen " ???
    Als ik daarentegen mijn camera terug met de kabel in mijn imac de foto's rechtstreeks in lightroom inlaad dan is er geen probeem en zijn de foto's perfect bewerkbaar ???
    Ik dacht dat ik met een nieuwere versie van VIEW NX met name VIEW NX-i het probleem zou kunnen oplossen ...nu blijkt dat die nieuwere viewer niet op een sierra 10.12.2 werkt het
    zou de bestanden beschadigen...Ligt het aan de update van besturings systeem dat dit probleem zich voordoet ?
    Dacht eerst dat het mss aan het geheugen kaartje zou liggen, dus vandaag een ander kaartje geprobeerd zelfde probleem....

    Iemand Raad ???
    PS de bestanden zijn nef-raw files

    Thx
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #3
    Re: Nikon View NX-i

    Koop u een goeie kaartlezer en gebruik transfer niet meer.
    Rechtstreeks van kaartlezer naar een map en het gaat nog sneller ook.

    Johan

    Comment


    • #4
      Re: Nikon View NX-i

      Als je toch met Lightroom werkt, heb je er alle belang bij om de import van geheugenkaart naar je computer te doen via lightroom.

      Comment


      • #5
        Re: Nikon View NX-i

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Als je toch met Lightroom werkt, heb je er alle belang bij om de import van geheugenkaart naar je computer te doen via lightroom.
        Het enige voordeel is volgens mij dat je een stap kunt overslaan.

        Een nadeel is dat Lightroom eerst voor elke foto een voorvertoning moet aanmaken, en met 500 en meer is deze wel even bezig.
        Als het dan gaat over veel foto's , kan dit een stuk sneller zonder erst via lightroom te gaan
        Als je dan de foto's eerst naar een map op de computer kopieert,
        kun je met een andere vieuwer snel een selectie maken van de slechtste en deze verwijderen voordat je ze in Lightroom importeert.
        Dat scheelt met momenten heel wat tijd, en als je de foto's al in de map zet waar ze normaal bij de import met Lightroom terecht komen,
        moeten ze enkel nog geïmporteerd worden, niet gekopieerd of verplaatst.

        Bij een klein aantal foto's, doe ik het wel rechtstreeks via Lightroom.

        Comment


        • #6
          Re: Nikon View NX-i

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Koop u een goeie kaartlezer en gebruik transfer niet meer.
          Rechtstreeks van kaartlezer naar een map en het gaat nog sneller ook.
          Het voordeel van transfer is dat je maar één keer hoeft te denken en dan zet transfer iedere upload precies neer waar je wilt en met de mapnaam die je wilt.

          Bij is dat: cameranaam-datum-tijd.

          Dit kan ook met lightroom, maar dan moet ik daar nu mee beginnen want dab is heel het jaar hetzelfde, lightroom en transfer kunnen de mappen niet op dezelfde manier benoemen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X