Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wisenten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wisenten

    Beste,

    Na het lezen van de vorige Shoot, ben ik geïnteresseerd geraakt door het artikel over de Wisenten in de Kennemerduinen.
    Ik ben dan maar zelf op pad getrokken en heb geprobeerd ook een paar van deze prachtige dieren vast te leggen op camera.
    De eerste dag was voor mij eerder een verkenning van het terrein om te kijken waar ik ze kon fotograferen. De volgende ochtend ben ik dan vroeg vertrokken om bij het eerste ochtendlicht te proberen de kudde te lokaliseren.
    Het verwachte weer bleef echter uit en het bleek een relatief grauwe, saaie maar vooral koude ochtend te worden, itt de voorspelde heldere ochtend. Ik heb op tijd de kudde weten te vinden en heb dan maar het beste proberen er van ta maken.
    Het was voor mij helemaal nieuw om dieren te fotograferen en heb ook voor de eerste keer mijn 70-200mm leren kennen. Een 300mm of groter had toch heel wat mooiere beelden kunnen opleveren, maar heb hier helaas het budget nog niet voor.
    Laat maar horen wat jullie hiervan denken en wat er zeker beter moet!


    Exif: 1/50, f4, ISO 100, 200mm


    Exif: 1/15, f4, ISO 200, 200mm

    Foto's getrokken met de Canon 1200D met Canon 70-200m f4 L USM Lens.

  • #2
    Re: Wisenten

    Een deels verborgen onderwerp, dat kan interessant zijn als de foto je als toeschouwer op een verkeerd been zet en/of uitdaagt om de niet zichtbare delen zelf te verzinnen. Je tweede foto doet dat niet, het is gewoon een beest achter een struik. Die had je beter weggelaten. Nummer 1 is veel beter maar je had inderdaad het weer niet mee. Bij 200mm f4 kan je runderen mooi tegen een onscherpe bosrand,... afbeelden als zowel jij als de kudde op de juiste plaats staan. Blijven langsgaan is dus de boodschap, je lens is perfect voor dit soort situaties!
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Wisenten

      Bedankt voor de feedback! Er zijn idd zeker nog een aantal punten om te verbeteren maar dat houdt het ook interessant. Het probleem is ook dat de beelden achter de draad stonden en daardoor de mogelijkheid van een ander standpunt wat beperkten.
      Volgende week probeer ik nog eens.
      Is dit misschien een beter beeld dan de tweede foto?

      Comment


      • #4
        Re: Wisenten

        Ik vind die niet beter... en deze week heb je het weer alweer niet mee
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Wisenten

          ik denk juist dat je met die sneeuw perfect weer hebt om deze dieren te fotograferen, alleen maar meer kans op bijzondere foto's.

          Wel zou ik zorgen dat de kop te zien is en de ogen vrij van takjes en dergelijke
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Wisenten

            Inderdaad, dat zal de volgende oefening zijn. De ogen volledig scherp krijgen. Het probleem met dit weer is dat er altijd wel mist hangt en de lucht vaak volledig grijs is. Door de mist en de afstand tussen de dieren en de lenz worden ze al snel 'soft', laat staan de ogen... Maar, niet geschoten is altijd mis!

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X