Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

    Is een PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller compatibel met een PCI Express x1 connector?

    Dit is een ouder Intel DG33TL moederbord met Sata I/USB2 en er zou daar een SSD schijf moeten worden op aangesloten mits dat er eerst een DeLOCK kaart PCIe 2.0 x1 USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller ingebouwd word.
    Maar ik vraag mij daarbij af of die kaart zal werken op dat moederbord.
    Last edited by Red Falcon; 29 december 2016, 17:34. Reden: link toegevoegd.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

    Volgens mij moet het werken, als je nog een pcie x1 over hebt. Volgens Google heb je er 2 op het moederbord. Ook wel opletten dat je besturingssysteem deze ondersteund.

    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

      PCI-E X1: 250 MB/s doorvoersnelheid

      SATA: 6 Gb/s, dus (6 x 1024)/8= 768 MB/s voor 1 kanaal, dus 2 kanalen x2: 1536 MB/s.....En dan hebben we de 2x USB 3.0 nog niet eens meegerekend. Een Samsung SSD haalt al met gemak 500 MB/s, het dubbele van de doorvoersnelheid van PCI-E X1 bus. Ik vrees dat met meerdere schijven aan de USB 3.0 en een SATA schijf uw SSD niet meer vooruit te branden is. Uiteraard blijft een SSD nog altijd sneller werken dan een mechanische schijf, maar het zal een veelvoud onder zijn maximum snelheid blijven werken en dan kom je toch tegen de snelheid aan van een mechanische schijf, als er eentje op je USB 3.0 zit en eentje aan uw SATA 3.0 connector.

      Ik had ooit een Samsung SSD aan een wat oudere SATA 2.0 (3 Gb/s, dus 384 MB/s) en de snelheid is inderdaad merkbaar trager dan aan een SATA 3.0 ( 6 Gb/s, dus 768 MB/s). Dus opletten met het upgraden van je oude computer met een SSD: Ja, de snelheid gaat enorm op vooruit, maar de snelheid kan nog meer omhoog met de juiste interface.

      Overigens zit ook SATA 3.0 tegen zijn limiet aan met de nieuwere generatie SSD-schijven, die zelfs over die maximaal doorvoersnelheid van SATA 3.0 gaan, vandaar dat hiervoor die nieuwe M.2 interface bestaat, waarbij je de SSD als een soort geheugenmodule erin moet steken.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        PCI-E X1: 250 MB/s doorvoersnelheid
        Dat moederbord zou PCIe x1 Gen 2.x hebben, dus toch 500 MB/s. Voldoende dus om een merkbare prestatiewinst te voelen.

        Anderzijds: deze kaart lijkt me beter, want heeft een PCIe 2.0 x4 aansluiting, dus bandbreedte van 2.000 MB/s. Die kaart kan je in het x16 slot van dat moederbord stoppen:
        Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


        Koop dan eventueel nog een ander kaartje bij als je ook nog USB 3.0 poorten wil.
        Last edited by dleemans; 29 december 2016, 19:08.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

          David, dat x16 slot is veel breder dan die twee x1 sloten, zal die kaart daarin passen?
          Van controller kaarten ken ik nu eens niks, het is de eerste keer dat ik daarmee zou werken.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            David, dat x16 slot is veel breder dan die twee x1 sloten, zal die kaart daarin passen?
            Je bedoelt eigenlijk dat het x16 slot vooral langer is dan de x1 sloten. Maar ja dus, een x4 kaart zal werken in een x16 slot.
            Ze zal uiteraard wel slechts 4 van de 16 lanes gebruiken.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

              Thx David.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

                David, je hebt gelijk hoor.
                Dezelfde vraag gesteld op een serieus Pc Forum en met een dergelijke controllerkaart zal ik de snelheid van de SSD volledig kunnen benutten.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje;

                  Even terug komen op die controller kaart.
                  Ten eerste moet uw BIOS die herkennen en dat deed mijn mobo (Intel DG33TL).
                  En ten tweede moet je kunnen opstarten van dergelijke controller en dat doet mijn mobo ook.
                  Maar.............. Pc start niet sneller op met dat controller kaartje want nu start de Pc op en doet een soort POST wat natuurlijk zijn tijd vraagt.
                  Eens opgestart is de Pc wel duidelijk sneller dan voorheen.
                  Of het de moeite loont om dergelijke controller te plaatsen?
                  Voor wie zijn prioriteiten legt bij snelheid, ja. In alle andere gevallen nee.
                  Ik ben tevreden want eens opgestart is de Pc duidelijk sneller maar sluit bovendien ook veel sneller af.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment

                  Working...
                  X