Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto gelijk op de laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto gelijk op de laptop

    ik heb een wifi kaartje eyefi mobi 8gb in de canon 5dmarkiii
    op het telefoontje heb ik keenai geinstalleerd en als ik nu een foto maak staat deze gelijk in vol scherm.
    OP mijn laptop windows 10 lukt mij dat niet.
    Daarop heb ik Keenai 6.0.0.141 geďnstalleerd.
    Maak ik nu een foto dan zie ik rechtsonder een schermpje open gaan en zie dat daar even de foto verschijnt.
    Deze foto wordt mooi opgeslagen.
    Goed dus
    Maar een probleem, ik zie de gemaakte foto niet op het scherm. En dit is juist wat ik wil hebben.
    Ga ik naar het programma Keenai en start Eyefireceiver.exe dan gebeurd er niks. Ik denk dat dit het probleem is.
    Ook vraag ik mij af of dit wel het juiste programma is voor windows 10
    Ik heb al contact gehad met Eyefi maar tot nu toe kunnen ze mij niet helpen.
    O wie kan mij helpen?

    Dré Meuffels

  • #2
    Re: foto gelijk op de laptop

    Het is al even geleden dat ik dat gebruikte op de laptop, toen noemde het program nog eyefi mobi of zoiets.
    Ik werkte via lightroom, daar had ik ingesteld om een map te monitoren.
    Dit zit onder menu "file" en daar "auto import"
    Dan zag je telkens de nieuwste foto op je scherm komen.

    Comment


    • #3
      Re: foto gelijk op de laptop

      Bedankt voor de snelle reactie.
      Ik heb hem inderdaad met Lightroom aan de praat gekregen.
      Ik ben nu wel mijn foto's kwijt maar dat zal wel ergens aan de instellingen liggen.
      Dit lukt mij hopelijk wel.
      Nogmaals bedankt, Dré

      Comment


      • #4
        Re: foto gelijk op de laptop

        Alles werkt nu met lightroom maar dit is zo traag.
        Hier kun je tijdens een shoot niet me werken.
        Op mijn telefoon met keenai werkt dit mooi snel
        Hopelijk krijg ik eyefi program in windows10 wel aan de praat.
        Maar ja hoe?
        Dré

        Comment


        • #5
          Re: foto gelijk op de laptop

          wat duurt lang?
          De foto moet eerst doorgestuurd worden, daarna door lightroom verwerkt worden.
          De tijd van het doorsturen is afhankelijk van de grote van de foto,
          Het verwerken in lightroom hangt af van de gekozen instelling voor het aanmaken van previews.
          Daar heb je de keuze uit 3 mogelijkheden, bij de snelste laat lightroom de foto onmiddellijk zien, namelijk de previeuw die in de foto zit.
          En bij de traagste gaat hij deze previeuw zelf maken, rekening houdend met kleurruimte enzo.

          Je kunt ook controleren of je een goede verbinding hebt, dat de camera vlakbij is, wil niet altijd zeggen dat je een goede (lees snelle) verbinding hebt.

          hoe groot zijn je jpg's?
          Als ik de beste kwaliteit instel, dan zijn ze groter dan 10Mb, bij normale kwaliteit, zijn ze eerder 4 tot 6Mb groot

          Maar het blijft wifi, en de snelheid, tja, zeker niet super snel.
          Last edited by mlap; 29 december 2016, 18:01.

          Comment


          • #6
            Re: foto gelijk op de laptop

            Als ik het goed begrijp wil je fotograferen met tethering ???
            Lightroom is erg basic wat dat betreft en zou je aanraden om daarvoor DigiCamControl te gebruiken op een laptop.
            Dit is Open Source software ( van de makers van Linux ) en het werkt erg goed en snel ook, kost je ook geen cent en geen reclame.

            http://digicamcontrol.com/
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: foto gelijk op de laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              wat duurt lang?
              De foto moet eerst doorgestuurd worden, daarna door lightroom verwerkt worden.
              De tijd van het doorsturen is afhankelijk van de grote van de foto,
              Het verwerken in lightroom hangt af van de gekozen instelling voor het aanmaken van previews.
              Daar heb je de keuze uit 3 mogelijkheden, bij de snelste laat lightroom de foto onmiddellijk zien, namelijk de previeuw die in de foto zit.
              En bij de traagste gaat hij deze previeuw zelf maken, rekening houdend met kleurruimte enzo.

              Je kunt ook controleren of je een goede verbinding hebt, dat de camera vlakbij is, wil niet altijd zeggen dat je een goede (lees snelle) verbinding hebt.

              hoe groot zijn je jpg's?
              Als ik de beste kwaliteit instel, dan zijn ze groter dan 10Mb, bij normale kwaliteit, zijn ze eerder 4 tot 6Mb groot

              Maar het blijft wifi, en de snelheid, tja, zeker niet super snel.
              Bedankt,
              Ik sla de foto zo klein mogelijk op de camera en de camera nu bij testen ligt naast de laptop.
              Volgens eyefi mobi moet ik dit doen met Keenai 6.0.0.141 echter deze start niet maar slaat de foto wel op.
              Waarom start die niet? Ligt dit nu aan het programma of mijn laptop windows 10?

              Comment


              • #8
                Re: foto gelijk op de laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                Als ik het goed begrijp wil je fotograferen met tethering ???
                Lightroom is erg basic wat dat betreft en zou je aanraden om daarvoor DigiCamControl te gebruiken op een laptop.
                Dit is Open Source software ( van de makers van Linux ) en het werkt erg goed en snel ook, kost je ook geen cent en geen reclame.

                http://digicamcontrol.com/
                Dit geďnstalleerd, als ik een foto maak zie ik niks gebeuren, dit zal wel eerst ingesteld moeten worden.
                Mag ik jouw eens bellen hierover?
                Stuur mij dan jouw telefoon no: ameuffels@home.nl
                Alvast bedankt
                Dré

                Comment


                • #9
                  Re: foto gelijk op de laptop

                  Oorspronkelijk geplaatst door ameuffels Bekijk bericht
                  Dit geďnstalleerd, als ik een foto maak zie ik niks gebeuren, dit zal wel eerst ingesteld moeten worden.
                  Mag ik jouw eens bellen hierover?
                  Stuur mij dan jouw telefoon no: ameuffels@home.nl
                  Alvast bedankt
                  Dré

                  Ik heb inmiddels tich keren mail contact gehad met EYE-fi
                  Nu hebben ze mij het bericht gestuurd dat dit niet gaat.
                  Dus foto gelijk op het scherm gaat niet met hun program Keenai 6.0.0.141
                  Einde discussie
                  Dré

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto gelijk op de laptop

                    Maar zoals ik zei, lukt het wel met een extra program. Een dat een bepaalde map bewaakt, en als daar foto's in komen, laat dit program de foto's zien.
                    Eyefi hun software haalt de foto's op, en bv. Lightroom laat ze op het scherm zien.

                    -TT-

                    Comment

                    Working...
                    X