Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

    hey,

    ik ben voor de moment in het bezit van een nikon d90 met sigma 17/70 en nikon 70/300 vr lens.
    na jaren met plezier gebruikt te hebben gemaakt van deze combinatie zou ik nu naar iets makkelijker willen gaan en overweeg mij de panasonic aan te schaffen omdat dat blijkbaar toch het beste toestel is in deze prijsklasse en gebruiksgemak.
    nu is mijn vraag of de foto's die uit de pana komen even goed zijn dan met de d90 of slechter of beter ?
    andere tips voor een compact toestel zijn ook nog welkom
    of is eventueel een d5500 met een 18-200 en betere optie dan de pana ?

    mvg,
    David
    Last edited by davidbranson55; 29 december 2016, 10:30.
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

  • #2
    Re: panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

    Beste David,

    Ik kan beide camera's niet vergelijken, want ik heb er geen ervaring mee. Dit is dus niet echt een antwoord op je vraag.
    Wel een overweging ...

    De Panasonic kost ongeveer € 750,00 en is een prima camera. Maar ...
    Je hebt al lenzen voor je Nikon ...
    Voor ongeveer datzelfde bedrag heb je een splinternieuwe Nikon D5600 body en kunnen je Nikon lenzen nog wel even mee ...
    Ik zou dus eerder gaan voor een upgrade van je Nikon body.

    Groeten en succes in je keuze,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Beste David,

      Ik kan beide camera's niet vergelijken, want ik heb er geen ervaring mee. Dit is dus niet echt een antwoord op je vraag.
      Wel een overweging ...

      De Panasonic kost ongeveer € 750,00 en is een prima camera. Maar ...
      Je hebt al lenzen voor je Nikon ...
      Voor ongeveer datzelfde bedrag heb je een splinternieuwe Nikon D5600 body en kunnen je Nikon lenzen nog wel even mee ...
      Ik zou dus eerder gaan voor een upgrade van je Nikon body.

      Groeten en succes in je keuze,
      Jaja
      ik begrijp perfect wat je bedoeld maar wil graag een camera waar ik de lensen niet meer van hoef te vervangen en zit ook met het probleem dat mijn sigma blijkbaar stilaan de geest aan het geven is , de autofocus werkt heel traag en piept
      Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

      Comment


      • #4
        Re: panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

        Prima toestel die FZ1000. Autofocus is behoorlijk snel, ook bij minder licht. Hogere iso's vallen ook nog mee.
        Een D90 heb ik maar even gehad.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

          het is vooral bij weinig licht dat de d90 mij ook tegenvalt , zelfs mijn samsung s6 heeft het makkelijker bij weinig licht en ook mede daarom wil ik veranderen. en ook omdat de d90 naar 7 jaar of zo zijn dienst wel bewezen heeft
          Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

          Comment


          • #6
            Re: panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Voor ongeveer datzelfde bedrag heb je een splinternieuwe Nikon D5600 body en kunnen je Nikon lenzen nog wel even mee ...
            Ik zou dus eerder gaan voor een upgrade van je Nikon body.
            Als de 17-70 geen eigen AF motor heeft, daar gaat je AF
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: panasonic DMC-FZ1000 vs Nikon d90

              Panasonic fz 1000 zeer goede beeldkwaliteit D90 toch net iets beter bij lowlight
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment

              Working...
              X