Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge kerstsfeer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Brugge kerstsfeer

    [CENTER]

    zonder profiel:




    ook nog eens naar Brugge geweest om de kerstsfeer vast te leggen...
    Last edited by MichelP; 5 januari 2017, 13:18.
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: Brugge kerstsfeer

    Dit bekende stadszicht heb je heel mooi op de plaat gezet
    De opname toont in een browser te rood, als je deze opent in PS dan is hij OK
    Dit heeft te maken met het feit dat er geen kleurprofiel aan de opname hangt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Brugge kerstsfeer

      Het meest gefotografeerde hoekje van Brugge lijkt me. Mooi resultaat.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Brugge kerstsfeer

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Dit bekende stadszicht heb je heel mooi op de plaat gezet
        De opname toont in een browser te rood, als je deze opent in PS dan is hij OK
        Dit heeft te maken met het feit dat er geen kleurprofiel aan de opname hangt

        grts
        Sieg
        bedankt siegm heb nu embed color profile aangevinkt bij exporteren en update geplaatstm is het nu beter zo
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: Brugge kerstsfeer

          Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
          bedankt siegm heb nu embed color profile aangevinkt bij exporteren en update geplaatstm is het nu beter zo
          Perfect nu ! De rode zweem is weg en nu heb je de natuurlijke warme kleur die bij deze plaats hoort.
          Dus nooit vergeten om een sRGB profiel aan een opname te geven die je op het net wilt plaatsen ;-)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Brugge kerstsfeer

            Al veel gezien hier, maar dit is zeker een hele mooie variant...Knap belicht, en zeker ook de moeite waard om even in het groot te bekijken..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Brugge kerstsfeer

              Dank voor de positieve feedback
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: Brugge kerstsfeer

                Een foto waar zeker een wens onder hoort ! Goed gedaan en ook de beste wensen.
                De linker ster had ik waarschijnlijk weggelaten.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Brugge kerstsfeer

                  brugge die scoone !
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brugge kerstsfeer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Perfect nu ! De rode zweem is weg en nu heb je de natuurlijke warme kleur die bij deze plaats hoort.
                    Dus nooit vergeten om een sRGB profiel aan een opname te geven die je op het net wilt plaatsen ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Uiteraard alweer een domme vraag van mijn kant maar hoe geeft je aan een opname een sRGB-profiel mee ?

                    En wat de foto aangaat : zie niet meteen hoe dit verbetert zou kunnen worden. Superplaat!
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brugge kerstsfeer

                      Jammer dat de originele is verdwenen. Het verschil was voor ons allen leerzaam geweest.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brugge kerstsfeer

                        Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                        Uiteraard alweer een domme vraag van mijn kant maar hoe geeft je aan een opname een sRGB-profiel mee ?

                        En wat de foto aangaat : zie niet meteen hoe dit verbetert zou kunnen worden. Superplaat!
                        Hangt af met welk programma je de foto's afwerkt, meestal komt het erop neer dat je er een sRGB profiel aan de foto geeft zodat deze op verschillende browsers hetzelfde getoond wordt
                        Even Googelen en je krijgt heel veel tips, dit is er eentje van en heel duidelijk http://www.photofacts.nl/fotografie/...rophotorgb.asp

                        Deze opname had eerst in Firefox een rode kleur i.p.v. het warme gele zoals je 'm nu ziet :-)

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brugge kerstsfeer

                          Prachtplaat en niet alleen als kerstkaart!
                          Volop sfeer en mooi licht
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brugge kerstsfeer

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Hangt af met welk programma je de foto's afwerkt, meestal komt het erop neer dat je er een sRGB profiel aan de foto geeft zodat deze op verschillende browsers hetzelfde getoond wordt
                            Even Googelen en je krijgt heel veel tips, dit is er eentje van en heel duidelijk http://www.photofacts.nl/fotografie/...rophotorgb.asp

                            Deze opname had eerst in Firefox een rode kleur i.p.v. het warme gele zoals je 'm nu ziet :-)

                            grts
                            Sieg
                            Bedankt !
                            Ik werk in LR, en voor zover ik het verhaal begrijp, dus eigenlijk in een te "rijke" kleuromgeving (met standaardinstellingen) om op het net te publiceren.
                            Zal nog eens wat verder googlen en zien wat ik met LR dan kan doen (eigenlijk zou je het kleurprofiel moeten kunnen instellen bij het exporteren, toch ?).
                            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brugge kerstsfeer

                              Heel mooi kerstkaartje
                              Peter
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X