Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

    Ik overweeg om de Canon 24-70mm f2.8 II aan te kopen.
    Alleen stel ik mij de vraag of het nog de moeite gaat zijn? En hoe oud is deze lens al?

    Want ik zie er verschijnen 2dehands van 5j oud. En hoe zal deze lens gaan presteren op mijn Canon 5D mark IV? Want ondanks niemand hem zou kopen lijkt hij in bepaalde winkels al uitverkocht te zijn net zoals in de Canon shop online.

  • #2
    Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

    Volgens wat ik kan vinden is de Canon 24-70 f2,8 L II aangekondigd in november 2012 (Dpreview).

    Die zou heel goed moeten presteren op de 5D MKIV.
    Ik gebruik die zelf op een 5D MKIII en een 1Dx, en ben er heel tevreden over.

    Op dit ogenblik heb ik nog nergens gezien dat er weer een nieuwe versie van zou uitkomen, dat zou ook wel vrij snel zijn als de huidige nog maar op de markt is sinds eind 2012.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

      Wat is dan een update tijd normaal voor lenzen?

      Voor de 5DIII naar de IV is een kleine 4j over gegaan als ik mij niet vergis. Maar dat zijn dan weer de bodys dus ja...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

        Lenzen worden niet zo snel vernieuwd, toch zeker niet als ze overal heel goede reviews krijgen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

          Ok bedankt. Alleen denk ik toch dat er wat updates aankomen.
          Waarom? Op de Canon experience lab zei er iemand van Canon dat er veel mensen klagen over de scherpte, en dan vooral bij de 5Ds en R. Hij zei als je U sluitertijd x2 doet is dat probleem opgelost. De reden zou komen door de hoge mp's en ook hier zou de 5DIV last van hebben vandaar dat de nieuwe groothoek 16-35 f2.8 III en de 24-70mm f4.0 IS er zijn. Die zouden beter overweg kunnen met de hogere mp's.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

            Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
            Ik overweeg om de Canon 24-70mm f2.8 II aan te kopen.
            Alleen stel ik mij de vraag of het nog de moeite gaat zijn? En hoe oud is deze lens al?

            Want ik zie er verschijnen 2dehands van 5j oud. En hoe zal deze lens gaan presteren op mijn Canon 5D mark IV? Want ondanks niemand hem zou kopen lijkt hij in bepaalde winkels al uitverkocht te zijn net zoals in de Canon shop online.
            Hier is iedereen op aan het wachten.............dan komt de V eraan
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

              Check dit:
              View the image quality delivered by the Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

              Hier kun je van sommige objectieven zien hoe ze op een megapixel monster doen.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

                Ik ben ook aan het wachten op een nieuwe 24-70 van Canon. Dan verwacht ik dat er beeldstabilisatie op zal zitten.
                Toen versie 2 uit kwam zaten we net op een kantelmoment dat beeldstabilisatie niet op lenzen werd gezet met een brandpunt kleiner dan pakweg 50mm door Canon.
                Tamron heeft dat wel gedaan. Dus heb ik mij die gekocht. En hij is nog eens flink goedkoper ook.
                Canon heeft dan als reactie op die Tamron de F4 versie uitgebracht. Maarja, als je dan liefhebber bent van volopen diafragmas dan heb je dat ook weer niet op die lens.

                Nu, van die Tamron ben ik best tevreden. Hij is even scherp als de Canon volgens testen. Mijn aanvoelen is dat hij wel wat lui is in AF. Mijn Canon primes zijn sneller.
                De enige reden dat ik dan toch uitkijk naar een nieuwe Canon is dat het dan merkeigen zal zijn wat mijn voorkeur geniet als investering en de snellere AF natuurlijk.

                Wanneer zal die er komen? Geen mens die het weet natuurlijk.
                Ik denk dat de 24-70 samen met de 70-200 zowat de meest verkochte lenzen zijn voor professionals en de hobbyfotograaf die het kan permiteren.
                Dus als er dan nog druk van de markt komt dat hij naar verluid niet scherp genoeg zou zijn op de 5DS en 5D4 en zo dan ... ja wie weet komt hij er sneller dan verwacht.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                  Ok bedankt. Alleen denk ik toch dat er wat updates aankomen.
                  Waarom? Op de Canon experience lab zei er iemand van Canon dat er veel mensen klagen over de scherpte, en dan vooral bij de 5Ds en R. Hij zei als je U sluitertijd x2 doet is dat probleem opgelost. De reden zou komen door de hoge mp's en ook hier zou de 5DIV last van hebben vandaar dat de nieuwe groothoek 16-35 f2.8 III en de 24-70mm f4.0 IS er zijn. Die zouden beter overweg kunnen met de hogere mp's.
                  Dat heeft dus niets met de kwaliteit van e lens te maken, maar met bewegingsonscherpte. Persoonlijk zou ik voor een sluitertijd x1/2 doen.........
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Dat heeft dus niets met de kwaliteit van e lens te maken, maar met bewegingsonscherpte. Persoonlijk zou ik voor een sluitertijd x1/2 doen.........
                    Ik zeg alleen wat die van Canon toen zei! Als hij liegt lieg ik ook!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

                      Daarnet het nieuw speeltje gaan ophalen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 24-70mm f2.8 II hoe oud en nog de moeite?

                        succes er mee
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment

                        Working...
                        X