Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :(

    Dit jaar kochten wij een appartement gebouw in 1977, dit jaar vernieuwden wij onze electriciteit + ons oud dubbel glas werd vervangen door hoogrendementsglas met K-waarde 1.0
    Wij verdienen gemiddeld, maar komen weer niet in aanmerking voor verbeteringspremies

    Vlaamse verbeteringspremie (inkomensgrenzen 2016)
    Uw inkomen mag drie jaar voor de aanvraag niet meer bedragen dan 29 600 euro.
    Per persoon ten laste mag u hier 1.540 euro bijtellen.
    Maw met 1 kind mag je samen niet meer verdienen dan €60.740, dus weer iets enkel voor de lage inkomens...

    Wij dachten dat wij wel gingen aanspraak maken op de vernieuwing van ons hoog rendementsglas 1.0 (geen max. inkomen) :
    Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!


    Ik was net het premie-formulier aan het invullen en lees op p2 onderaan de eerste kolom :
    Vervanging door nieuwe ramen met Uw-waarde van max 1,7 W/m²K en Ug -waarde van max 1,1 W/m²K
    Dubbel glas : niet van toepassing

    Dus als je oud dubbel glas vd jaren 70 vervangt door nieuw dubbel glas met U waarde 1.0 krijg je ook geen premie...
    Ik zal het morgen eens vragen aan de installateur van de ramen, maar het zal weer niets worden vrees ik
    Last edited by CanonYouCan; 27 december 2016, 18:49.

  • #2
    Re: Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :

    Klopt voor 100%...... wij konden er ook achter fluiten..... van dubbel glas naar de nieuwe ramen.....geen premie...... moesten de oude ramen enkel glas geweest zijn, dan wel schijnt.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Uw inkomen mag drie jaar voor de aanvraag niet meer bedragen dan 29 600 euro.
      Per persoon ten laste mag u hier 1.540 euro bijtellen.
      Maw met 1 kind mag je samen niet meer verdienen dan €60.740, dus weer iets enkel voor de lage inkomens...
      29600€ + 1540€ = 31140€. Die 29.600€ is het totale gezinsinkomen. Hoe kom jij dan aan 60.740€ ?

      Het gemiddeld inkomen per belastingsbetalende Belg was verleden jaar 18000€ in Vlaanderen en 16.000€ in Wallonië.

      Als 60.074€ voor jou een laag inkomen is, dan heb je geen benul van de realiteit.
      Last edited by notex; 27 december 2016, 20:34.

      Comment


      • #4
        Re: Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Klopt voor 100%...... wij konden er ook achter fluiten..... van dubbel glas naar de nieuwe ramen.....geen premie...... moesten de oude ramen enkel glas geweest zijn, dan wel schijnt.....
        Heeft er bij jou iemand komen controleren of er enkel of dubbel glas in je oude ramen stond, of staat dat misschien op je factuur ?

        Geef maar toe dat je te veel hebt verdiend. (meer dan 29.600€)

        Je kon wél een premie krijgen hoor. Eandis geeft je 3€/m² premie voor de plaatsing van nieuwe ramen. Ik heb zelfs niet de moeite gedaan om het formulier in te vullen.
        Last edited by notex; 27 december 2016, 20:44.

        Comment


        • #5
          Re: Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :

          Ik denk dat je naar een k-waarde van 0,8 zal moeten, maar ik zal dat verkeerd gelezen hebben. Sorry.
          Last edited by Heembeek; 27 december 2016, 20:56.

          Comment


          • #6
            Re: Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :

            Een premie van 3€ per m2...
            Om 100€ te krijgen moet je dan al 30m2 glas vervangen....

            Bij een verbouwing hebben we ooit zo'n premie gehad.
            Toen nog een hele dikke 10€/m2, en er werd 10 m2 glas gestoken.
            Het aantal documenten dat ik en de architect toen ingevuld hebben voor 100€, niet normaal.
            En dan te bedenken dat er aan de andere kant nog iemand zit die dat allemaal moet nakijken.

            Dergelijke premies maken nooit een verschil, en zouden ze beter af schaffen.

            Comment


            • #7
              Re: Premie verbetering electriciteit & hoog rendementsglas : weinig kans tot premie :

              Hier vond ik de eerste info :
              Welkom in Wonen in Vlaanderen, een thuis voor iedereen. Ons overheidsagentschap wil samen met zijn partners kwaliteitsvol, toegankelijk, woonzeker en betaalbaar wonen mogelijk maken voor alle inwoners van Vlaanderen.

              Hier staat dus : voor aanvragen in 2016 mag het belastbaar inkomen van de bewoner en samenwonende partner niet meer bedragen dan 29.600 euro (+ 1.540 euro extra per persoon ten laste).
              Mijn berekening voor 2 gehuwden met 1 kind was dus 2x €29600 + €1540 = €60740

              Mijn berekening klopt ongeveer hoor, zie ook : http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-w...enovatiepremie
              Daar staat 59.200 euro voor gehuwden (+ €3.320 euro per persoon ten laste), er staat hier wel een hoger bedrag per persoon ten laste.

              U moet kijken naar het gezamelijk belastbaar inkomen (totaal wedden, vakantiegeld,...)
              Moest iedereen maar gemiddeld €18.000 belastbaar inkomen hebben zou iedereen een premie krijgen, maar dat willen ze natuurlijk niet

              Deze electriciteitspremie-aanvraag had ik voorlopig ingevuld, maar we gaan toch erboven liggen, ik zie nu ook dat ik een keuringsattest moet bijvoegen en de keurder is nog niet langsgeweest.

              Betreft het hoog rendementsglas kan dit wel simpel per mail gestuurd worden, maar moet nog eens terug naar de aannemer.
              Hij moet een attest invullen + op de factuur moet het merk, typenr, aantal m³ staan (staat niet op mijn factuur) + foto's van de ramen, met het gebouw zichtbaar in beeld staat er.

              Zal hem eerst eens vragen als het wel zeker geldig is bij vervanging van (oud dubbel glas) naar hoog rendementsglas.
              Inderdaad ze kunnen dit toch niet weten als je vroeger enkel of dubbel glas had.
              Tenzij de vorige eigenaar vroeger reeds een premie vroeg van enkel naar dubbel glas

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              29600€ + 1540€ = 31140€. Die 29.600€ is het totale gezinsinkomen. Hoe kom jij dan aan 60.740€ ?

              Het gemiddeld inkomen per belastingsbetalende Belg was verleden jaar 18000€ in Vlaanderen en 16.000€ in Wallonië.

              Als 60.074€ voor jou een laag inkomen is, dan heb je geen benul van de realiteit.
              Last edited by CanonYouCan; 29 december 2016, 02:26.

              Comment

              Working...
              X