Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief ter vervanging?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief ter vervanging?

    Hoi iedereen,

    Ik ben nieuw en zou mij graag wat verdiepen in de fotografie, momenteel heb ik volgende objectieven voor mijn Canon EOS 550D:
    * Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS II
    * Canon EF 50mm 1:1.8 II
    * Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS

    Mijn (stomme) vraag was eigenlijk of er geen alternatief (1 objectief) is voor deze 3 objectieven? Of wat kunnen jullie aanraden?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welk objectief ter vervanging?

    waarom zal je van 3 een 1 willen maken?
    een allroundje (18-300mm) is leuk, het heeft zo z'n voordelen, zekers ook vele nadelen
    - de voor/nadelen zijn per persoon anders, dus die mag je zelf op een rijtje proberen te zetten.

    Het tegen over gestelde is ook een mogelijkheid van 2, 4 maken ;-)

    Alles valt en staat, bij waar je fotografische interesses liggen. Verdiep je daar eens in en kijk welke objectieven anderen voor die onderwerpen
    op de body schroeven/bajonet-eren.

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief ter vervanging?

      Oorspronkelijk geplaatst door NickyDW Bekijk bericht
      Hoi iedereen,

      Ik ben nieuw en zou mij graag wat verdiepen in de fotografie, momenteel heb ik volgende objectieven voor mijn Canon EOS 550D:
      * Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS II
      * Canon EF 50mm 1:1.8 II
      * Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS

      Mijn (stomme) vraag was eigenlijk of er geen alternatief (1 objectief) is voor deze 3 objectieven? Of wat kunnen jullie aanraden?

      Alvast bedankt!
      Je zou er een Canon EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM kunnen bijnemen maar dan heb je ineens vier lenzen.
      Persoonlijk zou ik houden wat je nu hebt en eerder uitkijken naar een 70D of een tweede hands 7DII.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment

      Working...
      X