Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website bijwerken, vraagje over bewerking van een foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website bijwerken, vraagje over bewerking van een foto

    Omdat ik het wel leuk vind om met websites te knutselen heb ik in 2011 mijn eigen website opgezet, met daarop onder andere een gedeelte waar ik mijn foto's plaats.

    Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het aanpassen van mijn website zodat deze ook op mobiele telefoons goed te bekijken valt.
    Daarbij doorloop ik alle albums op de site om te zien of er in de programmacode rare dingen gebeuren (deze leest de hoogte en breedte uit via het afkijken van twee Exif velden) en besluit ik ook meer dan eens om sommige foto's opnieuw te verwerken, in de meeste gevallen omdat ik nu meer verstand heb van kleurbewerking en compositie dan toen ik met mijn website begon.

    Nu zit ik met een bepaalde foto met een dilemma, die is er niet alleen in kleur enorm op vooruit gegaan nu ik veel beter weet waar ik mee bezig ben (klinkt ietwat arrogant, maar zo bedoel ik het niet) maar waarvan ik ook een kleine compositiewijziging door de foto bij te snijden eigenlijk beter uit vind komen.
    Dit is de foto zoals ik die ooit op mijn website heb geplaatst:


    Daaruit heb ik de rood-zweem verwijderd met het curven-gereedschap in de Elements+ pluginset, iets waardoor ik het eindresultaat al veel mooier vind dan in het eerste origineel:


    Maar nu zit ik met het volgende, ik vind de lampen ergens dermate storend omdat ze zo fel/overbelicht zijn, maar vind ze ook wel iets toevoegen, het blijft tenslotte een podium. Echter toch, als ik de lampen eraf haal door de foto iets bij te snijden vind ik de foto een stuk mysterieuzer en krachtiger, maar mis ik (als ik er zo neutraal mogelijk naar kijk als iemand die de foto voor het eerst zou zien) context waar die lichtbundels vandaan komen.
    Zonder de lampen en een stukje linksonder de arm van de salsazangeres ziet de foto er zo uit:


    Ik zou graag adviezen willen of ik de foto wel of niet moet bijsnijden, onderbouwing mag, maar hoeft niet.

  • #2
    Re: Website bijwerken, vraagje over bewerking van een foto

    ik ga voor deze zonder lampen. De lampen leiden alleen maar af en maken de foto te druk voor mij
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Website bijwerken, vraagje over bewerking van een foto

      Ongetwijfeld zonder de storende lampen.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Website bijwerken, vraagje over bewerking van een foto

        Met een beetje bewerking (rap, rap gedaan):

        Comment


        • #5
          Re: Website bijwerken, vraagje over bewerking van een foto

          Niet te vergeten: haar aangezicht en vooral haar keel bij te werken. Die krul op haar voorhoofd zou ik ook verwijderen, tenzij het haar handelsmerk is.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X