Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a330 doet het niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a330 doet het niet meer

    ik heb een sony a330 niet veel gebruikt dus lang stil gestaan maar nu wil ik hem gebruiken , maar hij zegt op het scherm plaats sd kaart opnieuw , terwijl ze er goed in zit en opnieuw plaatsen blijft het zelfde , wat zou er aan de hand kunnen zijn, ik heb al andere sd card gebruikt hij neemt één foto zonder de kaart maar zegt dan geen card zijn intern geheugen werkt wel maar zonder kaart is geen opslag
    Last edited by koen1950; 25 december 2016, 15:48.

  • #2
    Re: sony a330 doet het niet meer

    Misschien eens naar een fotozaak gaan?
    Ik dacht dat fototoestellen ook een interne batterij hebben, en misschien is deze "op"?

    Comment


    • #3
      Re: sony a330 doet het niet meer

      Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
      Misschien eens naar een fotozaak gaan?
      Ik dacht dat fototoestellen ook een interne batterij hebben, en misschien is deze "op"?
      In de gebruiksaanwijzing (blz 339 ):
      Oplaadprocedure voor de interne,
      oplaadbare batterij
      Plaats een opgeladen accu in de
      camera of sluit de camera aan op een
      stopcontact met behulp van de
      netspanningsadapter (los
      verkrijgbaar) en laat de camera 24 uur
      of langer uitgeschakeld liggen
      Last edited by Skitch; 26 december 2016, 12:49.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: sony a330 doet het niet meer

        Kan de camera iets tonen van wat er op de kaart zou staan? (zelfs al is die leeg dan nog moet het play icoon iets geven, nl. dat de kaart geen beelden bevat).

        Als de kaart echt onbereikbaar blijft zou ik de kaart formatteren? (eerst buiten de camera, op een pc/mac/linux in fat32 en dan opnieuw formatteren in de camera).

        Kijk ook even na of de kaart niet gewoon schrijfbeveiligd staat - heb dat zelf ook al meegemaakt (ik beveilig al m'n kaarten als ze weer 's volgeschoten zijn - voor ik ze wegberg).

        Voor u dat doet - even eerst de contactjes op de sd-kaart controlleren of die zuiver zijn.

        groeten

        Comment


        • #5
          Re: sony a330 doet het niet meer

          nee zonder kaart werkt ie wel 1 foto kan je zien maar natuurlijk geen opslag.ik ben er mee naar kamera express geweest had geen zo een goede verkoper , die zei direct och ja zei het al kaartje is stuk hij had gelijk niet veel zin om zich daar mee op te houden verkopen liever nieuwe toestellen , moet zeggen er zitten daar wel betere verkopers hij zei ook toestel is oud kan niet meer gerepareerd worden als ik thuis kwam zag ik ook dat er twee verschillende kaartjes in kunnen SD en memory stick pro duo, ik nog een cameraatje waar zo een kaartje in stak geprobeerd en dat werkt .dus als ie beetje meer moeite had gedaan en me zo een kaartje verkocht . Weet er iemand tot hoelang ze deze camera's gemaakt hebben

          Comment


          • #6
            Re: sony a330 doet het niet meer

            heb ook nieuw kaartje geprobeerd, contacten zijn geschonden

            Comment


            • #7
              Re: sony a330 doet het niet meer

              Heb dit indertijd voorgehad met mijn Dynax 7D.CF kaarthouder defect,heb het nooit goed gekregen en laten herstellen loont de moeite niet.Kost waarschijnlijk meer dan het toestel nog waard is.

              Comment

              Working...
              X