Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor de 1200d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade voor de 1200d

    Beste,

    Ik doe nu al bijna 2 jaar met mijn Canon Eos 1200D. Hoewel ik zeker tevreden ben van dit instapmodel, zou ik toch graag wat meer uit mijn toestel willen halen.
    Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe Canon waar ik ook mijn 70-200mm op kan gebruiken, en omdat Canon mij toch beter in de hand ligt als de andere merken.
    Mijn vraag is nu naar wat voor camera ik eigenlijk moet kijken. Mijn interesse gaat uit naar de 80d, omdat deze nog betaalbaar blijft en toch een verbetering is tov de 1200d.
    Zijn hier mensen met ervaring met de 80d en zijn er eventueel alternatieven voor de 80d?

    Alvast bedankt en met vriendelijke groet!

  • #2
    Re: Upgrade voor de 1200d

    Heb je nog EF lenzen? Zoja zou ik voor de 6D gaan.
    Anders is de 80D ook niet mis.

    Zelf ooit begonnen met de Canon 450D en vrij snel naar de 5DII overgestapt.
    Moest ik niet zoveel Canon materiaal hebben en L lenzen stapte ik over naar Nikon.
    Ja je kan het tweedehands verkoop zie ik je al zeggen wat klopt! Maar dan moet je het allemaal voor een appel en een ei verkopen en daar bedank ik voor.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade voor de 1200d

      Heb enkel de 70-200 en dan nog de 18-55 kitlens, die trouwens ook toe is aan een upgrade

      Vind de Nikons niet zo prettig om mee te werken, sluiterknop ligt me echt niet goed. Wat is precies het grootste verschil met de 6d, want scheelt gemiddeld nog 600€ met de 80d

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade voor de 1200d

        De 6D is een full frame. Welke lens zou je dan nog overwegen te kopen als upgrade van de kit lens.
        Weet wel dat bij full frame enkel de duurdere l lenzen kunnen werken.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade voor de 1200d