Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor de 1200d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade voor de 1200d

    Beste,

    Ik doe nu al bijna 2 jaar met mijn Canon Eos 1200D. Hoewel ik zeker tevreden ben van dit instapmodel, zou ik toch graag wat meer uit mijn toestel willen halen.
    Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe Canon waar ik ook mijn 70-200mm op kan gebruiken, en omdat Canon mij toch beter in de hand ligt als de andere merken.
    Mijn vraag is nu naar wat voor camera ik eigenlijk moet kijken. Mijn interesse gaat uit naar de 80d, omdat deze nog betaalbaar blijft en toch een verbetering is tov de 1200d.
    Zijn hier mensen met ervaring met de 80d en zijn er eventueel alternatieven voor de 80d?

    Alvast bedankt en met vriendelijke groet!

  • #2
    Re: Upgrade voor de 1200d

    Heb je nog EF lenzen? Zoja zou ik voor de 6D gaan.
    Anders is de 80D ook niet mis.

    Zelf ooit begonnen met de Canon 450D en vrij snel naar de 5DII overgestapt.
    Moest ik niet zoveel Canon materiaal hebben en L lenzen stapte ik over naar Nikon.
    Ja je kan het tweedehands verkoop zie ik je al zeggen wat klopt! Maar dan moet je het allemaal voor een appel en een ei verkopen en daar bedank ik voor.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade voor de 1200d

      Heb enkel de 70-200 en dan nog de 18-55 kitlens, die trouwens ook toe is aan een upgrade

      Vind de Nikons niet zo prettig om mee te werken, sluiterknop ligt me echt niet goed. Wat is precies het grootste verschil met de 6d, want scheelt gemiddeld nog 600€ met de 80d

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade voor de 1200d

        De 6D is een full frame. Welke lens zou je dan nog overwegen te kopen als upgrade van de kit lens.
        Weet wel dat bij full frame enkel de duurdere l lenzen kunnen werken.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade voor de 1200d

          Ik was aant kijken voor de 35 f2 van canon

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade voor de 1200d

            Wat ga fotograferen als ik vragen mag?

            Zelf heb ik l lens 16-35mm II, 24-70mm en de 70-200mm IS II allemaal van Canon.
            De groothoek heb ik maar 1x gebruikt om te urbexen van die aankoop heb ik wel spijt omdat ik ze nu gewoon in de kast heb liggen en niet wegdoe voor een appel en een ei.

            Van de week een bod op de 3 lenzen gehad van 1500€. Daar bedank ik voor en dat zijn mensen, die de waarde van het materiaal niet kennen.

            De 24-70mm wil ik verkopen voor meer dan 600€ omdat ik de II wil kopen.
            Maar de biedingen die ik krijg is om te lachen terwijl foto konijnenberg er 600€ voor geeft.

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade voor de 1200d

              Ik doe zelf graag landschapfotografie, maar zou ook wat meer dieren willen gaan fotograferen.

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade voor de 1200d

                Als je voor de 80D zou gaan denk ik dat een groothoek voor landschappen ideaal zou zijn denk ik.
                Idem voor de 6D dat zou dan de 16-35mm zijn. Weet alleen ook niet wel budget je voor handen hebt.

                De 120D zou ik eerlijk gezegd als 2de camera houden.

                Succes met je beslissing.
                Ik raad kamera express wel af slechte ervaring mee ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade voor de 1200d

                  Ok, bedankt!

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade voor de 1200d

                    Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                    De 6D is een full frame. Welke lens zou je dan nog overwegen te kopen als upgrade van de kit lens.
                    Weet wel dat bij full frame enkel de duurdere l lenzen kunnen werken.
                    Hier klopt niks van. Ook relatief goedkopere Tamron/Sigma/Tokina' s passen op een full frame. Net als de niet L EF lenzen. Zo heb ik ooit een EF 35-80 F4-5,6 non USM op een 6D of op een 5D Mark II gehad. En dit werkt gewoon. De focus snelheid is niet te vergelijken met een 24-70/105L. Maar het gaat wel.

                    Verder als je graag met prime lenzen werkt, dan kun je prima af met de Canon Non L lenzen. Ook tussen de niet L zoomlenzen zal er bij Canon wel leuke lensjes te vinden zijn. Het is maar net wat voor verwachtingen heb je en hoe belangrijk is snelheid/scherpte op +/- F4/5,6 voor jouw.


                    De lenzen waren 50mm 1.4 en 2.5, 24-70L F2.8 en de EF 35-80 F4-5,6 Mark III |
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade voor de 1200d

                      Ja dat klopt niet van die 6D dat die enkel L lenzen kan gebruiken.
                      Je moet gewoon opletten dat je EF lenzen koopt. Dus lenzen die geschikt zijn voor full frame formaat.

                      Anderzijds moet je echter ook in de overweging nemen dat de 6D ook een instapcamera is maar dan wel een instap voor full frame.
                      Echt volwaardige functies zitten er niet op. Het is een afgekalfde full frame, wat wil je.

                      De 80D is dan echt gericht op hobby en wie zoveel mogelijk wil voor een aantrekkelijke prijs.

                      PS: er staat er eentje te koop in tweede hands voor een prikje.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade voor de 1200d

                        Yep ik zou de 80D ook kopen die in het aangeboden topic staat!
                        Een koopje tegenover de 6D .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade voor de 1200d

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Ja dat klopt niet van die 6D dat die enkel L lenzen kan gebruiken.
                          Je moet gewoon opletten dat je EF lenzen koopt. Dus lenzen die geschikt zijn voor full frame formaat.

                          Anderzijds moet je echter ook in de overweging nemen dat de 6D ook een instapcamera is maar dan wel een instap voor full frame.
                          Echt volwaardige functies zitten er niet op. Het is een afgekalfde full frame, wat wil je.

                          De 80D is dan echt gericht op hobby en wie zoveel mogelijk wil voor een aantrekkelijke prijs.

                          PS: er staat er eentje te koop in tweede hands voor een prikje.
                          Goh ik vind de 6D een beter toestel als de 5D Mark II. En de de 6D is veel beter hanteerbaar als de 1D Mark IV.
                          Ik heb met alle drie uitgeprobeerd. Waarvan 2 voor een langere periode.

                          Verder denk ik dat bepaalde goedkope lenzen het veel beter doen op een full frame, dan op een crop. Op crop wil je zoveel mogelijk de lens vol open gebruiken en op full frame kun je de lens nog wat dicht knijpen. Om toch nog relatief onscherpe achtergronden te hebben. En hierdoor presteert de lens weer wat beter.

                          Wij amateurs willen allemaal de Canon L llenzen en de Nikon AFS lenzen, maar sommige proffessionals werken met de lenzen die wij als minder waardige beschouwen.

                          Ik denk dus eigenlijk dat wij gewoon veel te kritische zijn. We zouden veel beter gewoon tevreden moeten zijn met wat we hebben en kunnen betalen. En niet alleen maar blindstaren op de dure objectieven.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade voor de 1200d

                            Zelf ga ik ook eerdaags upgraden vanuit de 1200D (prima toestel) aangezien ik m'n sensor verknoeid heb (don't ask)...
                            Na lang lezen en rondkijken is m'n keuze gevallen op de body 760D. Goede prijs en kwaliteit, met allerlei leuke opties die de 1200D nog niet had.
                            Amateur fotograaf,
                            lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade voor de 1200d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sjareltje Bekijk bericht
                              Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe Canon waar ik ook mijn 70-200mm op kan gebruiken
                              En waarom zou die niet op een 1200D kunnen?

                              En geef eens aan wat je mist op de 1200D?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X