Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelfotografie vraagje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogelfotografie vraagje ?

    Hallo, Eerst aan iedereen op dit forum een fijne kerst en gelukkig en zorgeloos 2017 toewensen !
    Vraagje aan de kenners hier op het forum , hou me vooral bezig met het fotograferen van vogels vanuit schuilhut , wil me nu de sigma 150-600 Sport aanschaffen maar welk toestel valt daar het best mee te combineren Qua af, iso, snelheid ,Canon ,Nikon, Sony ? Zou toestel aan schaffen dat het best presteert met deze lens !!
    Ben er van overtuigt dat deze lens toch veel gebruikt wordt voor dit soort van fotografie .Graag hoor ik jullie bevindingen aan al diegene die deze lens hebben en tevreden zijn met dat type toestel ?

    Dankbijvoorbaat ,

    Pierre

  • #2
    Re: Vogelfotografie vraagje ?

    Hallo,

    De Nikon D500 moet je bij één van de topkandidaten rekenen ...
    Cropcamera, maar razendsnelle AF en erg goed op hoge ISO's.
    Voor mij één van de beste (zo niet dé beste) DSLR's van het moment.
    IMHO ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Vogelfotografie vraagje ?

      Ik heb de 6D en 760D gebruikt met heel mooie resultaten. Maar moet zeggen dat de Nikon D500 toch een beter toestel is, heeft een betere sensor/weinig ruis en de buffer is gigantisch. Ook ivm met de 7DII wint de D500.

      Trouwens, voor Sony is de Sigma 150-600S niet beschikbaar en dat was meteen de reden voor mij om te switchen naar Canon. Het feit dat ik goede resultaten heb behaald met Canon doet niets af aan de kwaliteiten vd Sony bodies, heb er met plezier mee gewerkt.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Vogelfotografie vraagje ?

        Ik ben zelf een beginner in vogelfotografie.
        IK overweeg een Nikon 1 met F-mount adapter aan te schaffen: dan kan ik mijn objectieven 180/2.8 en 300/4 gebruiken. En natuurlijk secundair op mijn D7000
        just my 2 cents.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Vogelfotografie vraagje ?

          Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
          Hallo, Eerst aan iedereen op dit forum een fijne kerst en gelukkig en zorgeloos 2017 toewensen !
          Vraagje aan de kenners hier op het forum , hou me vooral bezig met het fotograferen van vogels vanuit schuilhut , wil me nu de sigma 150-600 Sport aanschaffen maar welk toestel valt daar het best mee te combineren Qua af, iso, snelheid ,Canon ,Nikon, Sony ? Zou toestel aan schaffen dat het best presteert met deze lens !!
          Ben er van overtuigt dat deze lens toch veel gebruikt wordt voor dit soort van fotografie .Graag hoor ik jullie bevindingen aan al diegene die deze lens hebben en tevreden zijn met dat type toestel ?

          Dankbijvoorbaat ,

          Pierre
          ik ken de modellen van Canon niet, maar voor nikon; d500 of de d7200 als de d500 uit budget is.
          Nikon Powah

          Comment


          • #6
            Re: Vogelfotografie vraagje ?

            Wat is het beste toestel voor schuilhutfotografie of wat is het beste toestel voor uw budget?

            Wat is je budget? Het heeft geen zin om je een D500 aan te praten als je dat geld niet kan/wil spenderen.
            http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

            Comment


            • #7
              Re: Vogelfotografie vraagje ?

              Hallo Mannen , budget speelt geen rol , vraag juist naar de bevindingen van mensen die deze lens gebruiken of hebben gehad en welke camera zich het best daartoe leent of dat nu nikon of canon is maakt me niet uit !
              Hoor veel goeds over nikon D500 , canon 6D ik bekijk het nog wel even , wil wel investeren in een goede body !
              Voor het ogenblik gebruik ik de sony a77 met de 70-400G .

              Mvg
              Pierre

              Comment


              • #8
                Re: Vogelfotografie vraagje ?

                Heel eenvoudig: Nikon D500 (zie argumenten hierboven)

                Comment


                • #9
                  Re: Vogelfotografie vraagje ?

                  We hebben het toch over vogelfotografie? Dan is mijn antwoord ook heel eenvoudig: D500.
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vogelfotografie vraagje ?

                    Er zit veel verschil tussen vogelfotografie in de natuur en vogelfotografie vanuit een hutje
                    Vanuit een hut kan je eigenlijk met elke camera daar te werk gaan Pierre
                    Wil je actieshots vastleggen in de vrije natuur zal je toch naar een sneller toestel moeten uitkijken (Nikon D500, Canon 7DII, Nikon D4 of D5, Canon 1D reeks)
                    Dus eigenlijk moet je daar eerst je keuze in maken

                    De Nikon D500 is zeker een geschikt toestel, zeker één van de betere in zijn prijsklasse

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vogelfotografie vraagje ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Er zit veel verschil tussen vogelfotografie in de natuur en vogelfotografie vanuit een hutje
                      Vanuit een hut kan je eigenlijk met elke camera daar te werk gaan Pierre
                      Wil je actieshots vastleggen in de vrije natuur zal je toch naar een sneller toestel moeten uitkijken (Nikon D500, Canon 7DII, Nikon D4 of D5, Canon 1D reeks)
                      Dus eigenlijk moet je daar eerst je keuze in maken

                      De Nikon D500 is zeker een geschikt toestel, zeker één van de betere in zijn prijsklasse

                      grts
                      Sieg
                      De Nikon D4 en D5 zijn niet de eerste keus voor vogelfotografie: ik zou eerder de D801 in het rijtje plaatsen, welleswaar net als de D4 en D5 FF maar een hoge resolutie en zeer weinig ruis in de hoge iso’s waardoor je indien nodig flink kunt kroppen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vogelfotografie vraagje ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        De Nikon D4 en D5 zijn niet de eerste keus voor vogelfotografie: ik zou eerder de D801 in het rijtje plaatsen, welleswaar net als de D4 en D5 FF maar een hoge resolutie en zeer weinig ruis in de hoge iso’s waardoor je indien nodig flink kunt kroppen.
                        Meent ge dat nu dat de Nikon D4 en D5 Minder geschikt zouden zijn voor vogelfotografie ??
                        Benieuwd wanneer iemand daar een reactie op gaat geven, iemand die uit ondervinding met deze toestellen werkt uiteraard en aan vogelfotografie doet

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Meent ge dat nu dat de Nikon D4 en D5 Minder geschikt zouden zijn voor vogelfotografie ?? Benieuwd wanneer iemand daar een reactie op gaat geven, iemand die uit ondervinding met deze toestellen werkt uiteraard en aan vogelfotografie doet grts Sieg
                          Met minder geschikt wordt er hier waarschijnlijk verwezen naar de cropfactor van de niet FF toestellen, meer moet je daar niet achter zoeken veronderstel ik.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vogelfotografie vraagje ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Met minder geschikt wordt er hier waarschijnlijk verwezen naar de cropfactor van de niet FF toestellen, meer moet je daar niet achter zoeken veronderstel ik.
                            Je verliest bij de D4 en D5 de cropfactor t.o.v. de DX-toestellen EN de D4 en D5 hebben ten opzichte van veel andere toestellen niet heel veel MP (D4:16.2MP & D5:20.4MP) zodat je in nabewerking de foto niet heel veel meer kan bijsnijden om een beeldvullende foto te krijgen. De D810 heeft 36MP om mee te beginnen, dus daar heb je meer ruimte om te croppen.
                            Ik weet ook wel dat het niet alleen het aantal pixels zijn dat bepaald of een camera goed is of niet, maar in dit geval zou dat een factor kunnen zijn om rekening mee te houden.
                            http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vogelfotografie vraagje ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Meent ge dat nu dat de Nikon D4 en D5 Minder geschikt zouden zijn voor vogelfotografie ??
                              Benieuwd wanneer iemand daar een reactie op gaat geven, iemand die uit ondervinding met deze toestellen werkt uiteraard en aan vogelfotografie doet

                              grts
                              Sieg
                              ik zou anders best graag een D4 of D5 willen hebben voor dit doel hoor. Zeker als het alleen vanuit een hut is. Dan zitten de vogels toch relatief dichtbij en is het verlies van de cropfactor zeker geen probleem. Juist de betere prestaties in de hoge ISO's werken in je voordeel omdat vele van deze hutten in de bossen staan wat een behoorlijke donkere omgeving is en je toch snelle sluitertijden wil gebruiken.
                              Een D810 zou ik niet snel nemen, grote kans dat je je PC ook mag vervangen en wat extra schijfruimte mag aankopen.
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                              Comment

                              Working...
                              X