Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

    Sinds kort krijg ik een veranderende kleurweergave van een foto als ik die wil vergroot of verklein wil weergeven op het scherm door verdraaiing met het scrollwiel. Bij 1 stapje verdraaing van het scrollwiel wordt de foto grijzer weergegeven en draai ik dan door dan wordt de kleur weer opnieuw origineel, draai ik dan verder blijft dit doorgaan zowel bij vergroting als verkleining. Zou iemand mij een oplossing kunnen meedelen? Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

    Te veel onbekenden,
    welke software, welk besturingssysteem, welke muis

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

      Beste mlap alvast bedankt voor uw intresse.
      Hierbij wat nadere info omtrent de gebruikte tools.
      Mijn PC is een Alienware uitgerust met NVIDEA kaart en een SSD schijf van 500 GB, het systeem draait sinds kort op Windows 10, de bijbehorende muis is eveneens van Alienware en het programma dat ik gebruik is CS-6 het scherm is een Dell 2410 met Resol: 1920x1200 formaat 16:10 en input color format is RGB.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

        Of het wel een Photoshop probleem is zou je kunnen controleren door de kleuren met het pipetje te meten bij de verschillende groottes.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

          Er zijn twee zaken die je alvast eens kan proberen - bekijken:
          1 Open control panel van NVidia en kijk of de stereoscopische 3 D weergave ingeschakeld is, zo ja schakel dat uit
          2 Doorloop de wizard van Windows voor schermcalibratie, je hoeft er niks aan te wijzigen, gewoon doorlopen en op het einde opslaan. Er wordt dan een nieuw icm profiel aangemaakt. Herstart de pc en bekijk het dan nog eens, het nieuwe profiel zal nu geladen worden.
          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

            Beste Pixxel, heb de wizzard van de windows kleurkalibratie doorlopen en het probleem is inderdaad opgelost. Hartelijk bedankt voor deze pasklare oplossing. Knap

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

              Spijtig, heb te vroeg victorie gekraaid. Heb een nieuw probleem in de plaats gekregen.
              Als ik nu een bewerking wil uitvoeren op een niet volledig schermvullende laag, met eender welk gereedschap, dan begint de resterende achtergrond te flikkeren van zwart naar een doorschijnende rasterachtergrond telkens als ik met de muis beweeg.
              Niet te doen om zo te werken. Wie weet raad?

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

                Oorspronkelijk geplaatst door u4411 Bekijk bericht
                Spijtig, heb te vroeg victorie gekraaid. Heb een nieuw probleem in de plaats gekregen.
                Als ik nu een bewerking wil uitvoeren op een niet volledig schermvullende laag, met eender welk gereedschap, dan begint de resterende achtergrond te flikkeren van zwart naar een doorschijnende rasterachtergrond telkens als ik met de muis beweeg.
                Niet te doen om zo te werken. Wie weet raad?
                Kan je volgende zaken eens specifiëren:
                Welke windows versie heb je precies, windows 10 build ? ( 1607 ? )
                Welke NVidia kaart steekt er in ? Welke driver versie heb je daarvoor ?
                Hoeveel RAM heb je ?
                Heb je de stereoscopische 3 D uitgeschakeld ?

                Weet je hoe je met windows logboeken overweg moet ?
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

                  Hierbij enkele nadere gegevens:
                  Windows 10 Home Versie 1607 / Processor: Intel(R) Core TM i7 2600 CPU - 3.4 GHz / RAM: 8 GB
                  Schijfstation: SSD - 850 EVO - 800 GB / NVdia - G Force GTX 555 Intel (R) HD Graphics / 3D is uitgeschakeld
                  Windows logboeken ben ik niet mee vertrouwd, maar mits wat uitleg lukt het me waarschijnlijk wel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

                    Sorry, was je post uit het oog verloren.
                    Probeer eens het volgende: open photoshop > voorkeuren > prestaties. Klik daar op " geavanceerd ", in dat tabblad zie normaal de instelling " geavanceerd " staan, verander dat naar "basic "
                    Probeer het opnieuw.
                    Als je hetzelfde resultaat hebt, dan ga je terug naar dat zelfde tabblad en haal je het vinkje weg bij GPU gebruiken
                    opnieuw proberen.
                    Er zit ook nog een addertje onder het gras: de GTX 555 is een OEM kaart, die wordt door NVidia niet ondersteund, hiervoor moet je bij Alienware zijn !
                    Last edited by Pixxel; 6 januari 2017, 18:43.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

                      Beste Pixxel hoeft geen sorry hoor. Heb uw raad opgevolgd en bij de calibratie van het scherm, de 3 cirkel instellingen toch ietsje verschoven zodanig dat de kernen niet meer zichtbaar waren, af/aan gezet maar bracht geen soelaas.
                      Daarna raadgeving 2 opgevolgd: Geavanceerde tab > daar de "Standaard" modus aangezet ipv "Geavanceerd", helaas nog niet OK.
                      Daarna het "GPU vinkje" verwijderd en "YES", probleem opgelost. Duizendmaal bedankt en mijn Beste wensen voor 2017.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

                        Eigenlijk is het probleem niet opgelost: je hebt het probleem omzeild. Alle fotosoftware maakt heden maximaal gebruik van de videokaart omdat dit veel sneller gaat en de " gewone " CPU minder belast wordt.
                        Wat je nu eigenlijk gedaan hebt is alle opdrachten maximaal verschuiven naar de CPU ipv naar de GPU. Dus net het omgekeerde van wat de software wil !
                        Probleem zit in de driver van de videokaart omdat dit een OEM kaart is. Wat je kan proberen ( dat is wat gamers doen ) is de driver voor een GTX 560 installeren. Na installatie ( als het lukt ) moet je de driver wel handmatig laden in de stuurprogramma's.
                        DE 555 kan werken met de driver van een 560 maar er is altijd risico op een " vastloper " dus als je niet of niet voldoende op de hoogte bent van PC zou ik er maar niet aan beginnen.
                        Of anders eens investeren in een nieuwe videokaart
                        Photography is an art of observation.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photoshop kleurwijziging bij vergroting en/of verkleining mbv scrollwiel

                          Bedankt voor de bereidwillige informatieverstrekking. Ga verder op pad bij een IT kenner want dit gaat mijn petje te boven.

                          Comment

                          Working...
                          X