Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reuzenrad op hol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reuzenrad op hol


  • #2
    Re: Reuzenrad op hol

    Mooie compo - en leuk dat je de toren er nog doorziet.
    De lucht mocht iets donkerder zijn voor mij
    En als je wat meer afstand neemt kan je het beeld nog rechtzetten in nabewerking zonder teveel beeldverlies
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Reuzenrad op hol

      Bedankt voor de tips

      Comment


      • #4
        Re: Reuzenrad op hol

        PS: nabewerking is een volgende stap. Ben eerder van oordeel dat je eerst een goede foto moet nemen om hem dan beter te maken via photoshop/lightroom.

        Comment


        • #5
          Re: Reuzenrad op hol

          Knap resultaat!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Reuzenrad op hol

            zeer leuke foto

            Comment


            • #7
              Re: Reuzenrad op hol

              leuk en een goed resultaat met de kerk er tussendoor
              mvg

              Comment


              • #8
                Re: Reuzenrad op hol

                Mooie poging maar de belichting is er "over".
                Probeer het eens opnieuw met een kortere sluitertijd of groter diafragma of lager iso.
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: Reuzenrad op hol

                  Prachtig zoveel actie in saaie gebouwen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reuzenrad op hol

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ras Bekijk bericht
                    Prachtig zoveel actie in saaie gebouwen
                    Inhoudelijk kan ik me vinden in deze opmerking. Maar bij de opmerking van de maker fgrs76 over 'beginnend fotograferen' toch een serieuze vraag hoor : Waarom dit riskante en actieve beeld maken als je eerst 'goed' wil fotograferen en dan pas nabewerken ?
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reuzenrad op hol

                      @G.R.

                      deze is eerder een toevalstreffer bij het proberen spelen met sluitertijden waar we "les" over gekregen hadden hoor.
                      En soms zit er dan iets min of meer geslaagd tussen.
                      Was wel meer de bedoeling om er een tragere actie in te krijgen, maar leek me wel spectaculair op deze manier.

                      En de nabewerking is heel heel primitief, eerder schuivertjes verzetten zonder echt te weten wat ik doe.
                      Vandaar dat ik toch eerst probeer om compositie, scherpte en dergelijke goed te krijgen, wat me ook nog niet steeds lukt maar ik evolueer wel.
                      Heb al veel goede tips en opbouwende kritiek gekregen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reuzenrad op hol

                        Oorspronkelijk geplaatst door fgrs76 Bekijk bericht
                        @G.R.

                        deze is eerder een toevalstreffer bij het proberen spelen met sluitertijden waar we "les" over gekregen hadden hoor.
                        En soms zit er dan iets min of meer geslaagd tussen.
                        Was wel meer de bedoeling om er een tragere actie in te krijgen, maar leek me wel spectaculair op deze manier.

                        En de nabewerking is heel heel primitief, eerder schuivertjes verzetten zonder echt te weten wat ik doe.
                        Vandaar dat ik toch eerst probeer om compositie, scherpte en dergelijke goed te krijgen, wat me ook nog niet steeds lukt maar ik evolueer wel.
                        Heb al veel goede tips en opbouwende kritiek gekregen.
                        Hartelijk dank voor je respons. Zou je toch aanraden om een cursus fotografie te volgen, best op een school. Zo leer je de basis die het belangrijkste is om op verder te bouwen want ik kan je verzekeren dat je nog een lange weg zal afleggen alvorens alles onder knie te krijgen (ben zelf meer dan 50 jaar met fotografie bezig). In den beginne zal je snel tevreden zijn maar je zal zien dat dit met de jaren zal evolueren ! Veel plezier en succes.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reuzenrad op hol

                          Terechte opmerking G.R., zo voel ik het ook zelf wel aan.
                          Probleem is de tijd en vooral als je volledig zo een richting in wil slaan moet je er vooral tijd aan besteden.
                          Ik zou keuzes moeten maken en andere dingen laten vallen wat ik momenteel liever niet doe.
                          Maar zeg nooit nooit hé

                          Comment

                          Working...
                          X