Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The (old) Postbridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The (old) Postbridge

    Over de East-Dart River liggen bij het gehucht Postbridge, bijna parallel, 2 bruggen. Een oude brug en een nog veel oudere.
    Vooral de laatste is een zeer fotogeniek bouwseltje.
    Als ik me goed herinner had ik een pola opgeschroefd. Ik denk dat die veel goeds deed, ondanks het donkere weer.

    The (old) Postbridge.


    Bedankt voor de belangstelling.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: The (old) Postbridge

    Erg mooie locatie en foto...De groentinten komen er heel erg mooi uit uit, denk mede ook door het grijze weer, wat goed bij dit soort foto's past.G
    Dit plekje was echt even een stopje waard in ieder geval..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: The (old) Postbridge

      mooi groen en de watervalletjes fijn op de plaat gezet.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • #4
        Re: The (old) Postbridge

        Mooi rustiek beeld met een goed doordachte compo en realistische kleuren

        Comment


        • #5
          Re: The (old) Postbridge

          Mooie omgeving hoor Johan en vastgelegd met een goed gekozen compo
          De brem steekt mooi af tegen dat frisse groen
          De pola lijkt hier toch z'n werk goed te doen op de reflectie van het water, zelf eigenlijk nog nooit gebruikt bij bewolkt weer, ik wist niet dat dit kon helpen zonder de zon
          Weer wat bijgeleerd sé

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: The (old) Postbridge

            De compo zoals we geleerd hebben, goed met veel diepte. Het water zoals het wild stroomt en het landschap zoals men daar mag verwachten. Knappe uitwerking, ondanks de pola
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: The (old) Postbridge

              Vind deze persoonlijk wat te druk
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: The (old) Postbridge

                Het dynamisch bereik en de levendige kleuren in deze foto overtuigen mij om de polarisatiefilter ook te gebruiken bij grijs, bewolkt weer.

                Comment


                • #9
                  Re: The (old) Postbridge

                  doe ik ook dikwijls pola gebruiken bij grijs weer en ook daar werkt hij perfect om reflectie te verminderen ,het viel mij dan ook direct op (al dacht ik niet direct aan een pola ) dat de kleuren heel levendig zijn in je foto eerste gedacht was wat veel saturatie ,maar de uitleg maakt veel goed ,knappe foto hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: The (old) Postbridge

                    Bedankt voor jullie reacties.
                    Het was mij bekend dat een pola niet per se zon nodig heeft, maar eerlijk gezegd had ik het filter erop geschroefd om het als grijsfilter te gebruiken, i.v.m. de gewenste sluitertijd.
                    De aangename bijkomstigheid zag ik uiteraard gelijk op mijn achterschermpje.
                    Prettige Kerstdagen gewenst !
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: The (old) Postbridge

                      goede foto, maar de onderkant er van verwart me een beetje. ik veronderstel door het gebruik van de breedhoeklens ?
                      brugje is wel zalig.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: The (old) Postbridge

                        Fijn beeld en goed gekozen voor de pola die hier dubbel effect heeft, kleurtjes én sluitertijd !
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment

                        Working...
                        X