Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rustige vaart +update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rustige vaart +update



    update:
    Last edited by bommasien; 25 december 2016, 13:30.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: rustige vaart

    Ik,krijg de indruk dat het de foto niet waterpas is. Bekijk de horizon en de kiel van het schip eens Sien.
    mvg Suske

    Comment


    • #3
      Re: rustige vaart

      Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
      Ik,krijg de indruk dat het de foto niet waterpas is. Bekijk de horizon en de kiel van het schip eens Sien.
      mvg Suske
      Een uitzonderlijke lucht heb je hier Sien en dan nog een schip op de juiste compoplaats om het beeld in evenwicht te brengen. Goede opname al mag het water eens een zuiveringsstation passeren
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: rustige vaart

        Boven heb je een mooie lucht met wolkjes maar onderaan lijkt de kleur van het water en onderste lucht me onnatuurlijk grijs - het water lijkt me ook ruis te bevatten.
        Foto staat inderdaad niet waterpas (zie horizonlijn) - schip vaart bergop
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: rustige vaart

          Welke bewerking heb je hier toegepast Sien? Heb de indruk dat er lichtharpen van de grond de lucht in gaan.

          Comment


          • #6
            Re: rustige vaart

            mooi , bootje juist op zijn plaats de lucht is heel mooi wat het water betreft volg ik de meningen
            mvg

            Comment


            • #7
              Re: rustige vaart

              Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
              Ik,krijg de indruk dat het de foto niet waterpas is. Bekijk de horizon en de kiel van het schip eens Sien.
              mvg Suske
              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Een uitzonderlijke lucht heb je hier Sien en dan nog een schip op de juiste compoplaats om het beeld in evenwicht te brengen. Goede opname al mag het water eens een zuiveringsstation passeren
              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Boven heb je een mooie lucht met wolkjes maar onderaan lijkt de kleur van het water en onderste lucht me onnatuurlijk grijs - het water lijkt me ook ruis te bevatten.
              Foto staat inderdaad niet waterpas (zie horizonlijn) - schip vaart bergop
              Peter
              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Welke bewerking heb je hier toegepast Sien? Heb de indruk dat er lichtharpen van de grond de lucht in gaan.
              Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
              mooi , bootje juist op zijn plaats de lucht is heel mooi wat het water betreft volg ik de meningen
              mvg
              Bedankt voor de reacties, zelf krijg ik ook diezelfde indruk mbt water/horizon, maar bij nameten blijk dit toch recht te zijn (?)
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: rustige vaart

                Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties, zelf krijg ik ook diezelfde indruk mbt water/horizon, maar bij nameten blijk dit toch recht te zijn (?)
                Wanneer je een horizontale lijn trekt met de 'ruler' tool in PS op de horizon van het water, en je gaat kijken in Image - Rotation - Arbitrary, dan krijg je een verschil van 0.39° (dat de foto naar rechts dient gekanteld).

                Comment


                • #9
                  Re: rustige vaart

                  De up is veel te veel naar rechts gekanteld .
                  Kan je heel eenvoudig zien wanneer je een horizontale trekt op de horizon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: rustige vaart

                    Met een grijsfilter op het bovenstuk had de boot veel mooier uitgekomen

                    Comment

                    Working...
                    X