Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corrupte data met CF van Dane Elec

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corrupte data met CF van Dane Elec

    Hallo allen,

    Met mijn Canon G2 gebruik ik al enkele jaren verschillende CF-kaartjes van 128 MB (Pixo Media, RiData - van de vrienden uit Australie- en sedert jan 2002 ook Dane Elec). Die jaren gebruikte ik om beurten deze kaartjes en tot voor kort zonder 1 probleem.
    Tot vorig weekeinde. In een serie van ca 60 opnamen staan er plots ergens middenin een 12-tal die in de weergave worden aangeduid met 'Corrupte data" . Als afbeelding wordt een vraagteken getoond.
    Met het overladen naar PC (met Downloader) lukt het met deze 12 niet, alle andere foto's voor en na geven geen probleem.
    Vóór de opnamen had ik nog het kaartje, in de camera geformatteerd.
    (Wissen en formateren doe ik trouwens uitsluitend in de camera).

    Weet misschien iemand of:
    -dit kaartje nog betrouwbaar is
    -het op de een of andere wijze kan worden getest (ik heb een kaartlezer in mijn printer)

    Ik was al eens in het archief gaan kijken, en Canon-gebruikers hadden ook al eens problemen met Dane Elec. Het ging dan wel om een G3 camera en het type CF van 256 MB.

    Groetjes,
    Francis
    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

  • #2
    Re: Corrupte data met CF van Dane Elec

    alle kaartjes kunnen stuk gaan.
    ik heb een Lexar die me frequent (op een vol kaartje zeker 1 foto met een fout) problemen geeft dus die gebruik ik als reserve (dus in praktijk eigenlijk niet tenzij nodig).
    en een ander kaartje dat me heel zelden ook wel eens een corrupte foto geeft maar dat is dan meestal omdat de camera uitvalt tijdens het schrijven (D30 wordt warm als hij te hard moet werken )
    www.vildaphoto.net

    Comment


    • #3
      Re: Corrupte data met CF van Dane Elec

      Ik heb mij eerst met het probleem CF-kaartje naar Exell begeven (Aartselaar), maar die verwezen mij naar Dane Elec zelf (in Brussel).
      Een mailtje en een telefoontje naar daar lieten mij weten dat:
      1- het Exell is die eigenlijk zelf voor de omwisseling moet zorgen
      (Het feit dat Exell dit merk niet meer verkoopt staat hier los van. Dane Elec ruilt de verstuurde kaartjes weer om)
      2- Dane Elec zijn klanten niet in de kou laat en ze het kaartje dan wel zouden omwisselen. . Ik moest het maar opsturen.

      Op hun vraag stuurde ik dus het kaartje naar hun dienst RMA te Brussel, tesamen met een woordje uitleg van het probleem.

      Een week later werd, degelijk ingepakt, een spiksplinter nieuw kaartje door een koerierdienst bezorgd.
      Van service gesproken !

      Francis
      Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

      Comment

      Working...
      X