Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vincent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Vincent

    Vanavond in de studio, vannacht op BD haha...



    Cambo TC 5x7inch met Hermagis Petzval lens, Multigrade paper, V700 scan en PS bewerking.
    bedankt voor het kijken, Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Vincent

    Alweer een knap portret in je geheel eigen stijl.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Vincent

      Had onlangs nog eens een discussie over scherpte in een foto. Deze is voor mij nog maar eens een bewijs dat het niet altijd hoeft om iets mooi neer te zetten. Dat dit uitzonderingen zijn wil ik gerust beamen zonder een polimiek te willen opstarten.

      Comment


      • #4
        Re: Vincent

        Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
        Had onlangs nog eens een discussie over scherpte in een foto. Deze is voor mij nog maar eens een bewijs dat het niet altijd hoeft om iets mooi neer te zetten. Dat dit uitzonderingen zijn wil ik gerust beamen zonder een polimiek te willen opstarten.
        Hermagis Petzval open lens, dus weinig scherptediepte... Als de oogskes je maar ferm aankijken hè ...
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Vincent

          Weer een heel mooi sprekend portret, Henk.
          Uit nieuwsgierigheid toch een klein vraagje: als je de afdruk hebt ingescand, doe je dan nog iets van nabewerking, hetzij om de afdruk zo getrouw mogelijk te benaderen, hetzij om er nog wat extra uit te halen ? Voor mij mag het allebei, het is het eindresultaat dat telt, maar het is een andere invalshoek. En als het een keukengeheim is, dan hoef je hier zelfs niet op te antwoorden. Ik blijf je werk de moeite waar vinden!
          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Vincent

            Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
            Weer een heel mooi sprekend portret, Henk.
            Uit nieuwsgierigheid toch een klein vraagje: als je de afdruk hebt ingescand, doe je dan nog iets van nabewerking, hetzij om de afdruk zo getrouw mogelijk te benaderen, hetzij om er nog wat extra uit te halen ? Voor mij mag het allebei, het is het eindresultaat dat telt, maar het is een andere invalshoek. En als het een keukengeheim is, dan hoef je hier zelfs niet op te antwoorden. Ik blijf je werk de moeite waar vinden!
            Luc
            Hoi Luc ik heb daar niet zo'n probleem mee. Zodra het scanproces afgerond is (speciale instellingen om de 'stijlheid' van de curve van het Multigrade papier te omzeilen) is het een gang door wat Photoshop en Nik software te bieden heeft, zoals in PS omscherp masker, retoucheren en plaatselijk verscherpen, soms de huid wat soften, en in Nik software vignette filter, soms vignette blur, tonal contrast, zwartwit omzetting, toning, en daarna nog zo nodig retoucheren. Gemiddeld kost één opname me zo'n dertig tot veertig minuten vanaf begin van de scan totdat ik heb wat ik jullie kan laten zien. Ik geef hier niet te veel van mijn procedé prijs... want de mate waarin elke handeling meespeelt in het geheel heb ik gestandaardiseerd, waarbij -omdat elk beeld toch weer anders is- ik zo nodig daarvan afwijk. Vooral het retoucheren kost veel tijd, want al die stofjes sjonge jonge.... Laatst had het model alleen een truitje aan /bij zich met heel veel glitterplaatjes. Ik wist wat de consequentie zou zijn... na het scannen al die glitterplaatjes, ik schets zo'n tweehonderd of meer, weg geretoucheerd....
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Vincent

              Bedankt voor de uitleg Henk.
              Als ik dus stel dat je het beste van een klassiek analoog procedé en actuele digitale nabewerking samenbrengt, dan zal ik er niet ver naast zitten.
              Dubbel respect voor de metier waarmee je deze mooie resultaten bereikt!
              Luc

              Comment


              • #8
                Re: Vincent

                een hele goede foto!
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment


                • #9
                  Re: Vincent

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                  Bedankt voor de uitleg Henk.
                  Als ik dus stel dat je het beste van een klassiek analoog procedé en actuele digitale nabewerking samenbrengt, dan zal ik er niet ver naast zitten.
                  Dubbel respect voor de metier waarmee je deze mooie resultaten bereikt!
                  Luc
                  Ja, we bevinden ons tenslotte in de 21e eeuw. Mooie conclusie trek je, ongeveer hetzelfde als ik bij de toelichting op mijn foto's voor de eindejaarstentoonstelling van fotoclub Lucifer vermeld...
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vincent

                    Om stil van te worden,

                    Philippe

                    Comment

                    Working...
                    X