Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender EF 2x op een EF 70-200mm f4L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extender EF 2x op een EF 70-200mm f4L

    Zijn er fotograven die het wel eens gedaan hebben met een Canon Extender EF 2x op een EF 70-200mm f4L.
    Met een 1.4 blijft de kwaliteit nog erg goed, maar zijn er voorbeelden voorhanden met een 2x ?

  • #2
    Re: Extender EF 2x op een EF 70-200mm f4L

    De 70-200 4L is een heel erg goede lens. Ik heb deze meteen met de 1,4x converter gekocht en eigenlijk is die converter er niet afgeweest (op voor een enkel shot na). Want met de 1,4 zit je op F5.6, werkt alles incl AF gewoon en is de kwaliteit zoals je zegt geweldig.

    De evt winst die er te maken zou zijn met een 2x converter, kun je net zo goed in PS 'eruitcroppen'. Je verliest wat pixels, maar je hebt dan wel met de 1,4 alles werkzaam met uitstekende kwaliteit. Het verschil in tele tussen 280 en 400mm is kleiner dan je mss denkt, en bedenk dus dat je bij die 400mm zowel focus als scherpte inlevert (en misschien dus wel méér dan met croppen...)

    Lijkt me interessant om eens echt goed te testen. Mocht iemand een 2x canon-converter hebben, wil ik samen die test wel eens doen.

    Comment


    • #3
      Re: Extender EF 2x op een EF 70-200mm f4L

      een 2*TC is idd minder scherp dan een lens zonder TC.
      maar een lens met TC is scherper dan die lens zonder TC en met croppen.

      (btw: een lens met zowel 1.4TC als 2TC wordt al wat softer maar is ook nog doenbaar)
      www.vildaphoto.net

      Comment


      • #4
        Re: Extender EF 2x op een EF 70-200mm f4L

        Heb de test niet gedaan, maar als ik me niet vergis verlies je wel je autofocus boven f5.6.
        Canon EOS 5D

        Comment

        Working...
        X