Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weeral misleidende krantentitel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weeral misleidende krantentitel

    Toen ik deze titel zag in de krant, dacht ik dat het vanaf vandaag gedaan was om de allesbrander gezellig te laten laaien.

    Informatiedrempel-voor-fijn-stof-ook-in-Vlaanderen-overschreden-Stook-geen-hout

    Tot je helemaal onderaan leest "Als mensen toch stoken, raden we aan om enkel droog en onbehandeld hout te gebruiken"

    Wij branden niks anders, dus doen we rustig verder zoals we bezig zijn.

    Ik zie hier trouwens reeds drie van de vijf schouwen van de woningen die ik kan zien met een rookpluimpje (en nee, het is geen damp van de verwarming op aardgas)... wij wachten altijd tot rond 17u.

  • #2
    Re: Weeral misleidende krantentitel

    Absoluut verwonderlijk dat het menselijk ras niet uitgestorven is op korte tijd aangezien er tot een paar decades terug enkel en massaal, gestookt werd met kolen en/of hout .... en de kolen waren nu niet altijd bepaald van uitstekende kwaliteit, afhankelijk van de portmonee .. merkwaardig dat we niet dood vielen als de vliegen ?

    Comment


    • #3
      Re: Weeral misleidende krantentitel

      Toen waren we met 3 Miljard mensen op deze aard*****, nu zijn we met ruim 2 keer zo veel. E
      Reken daar nog stof van vervoer enz bij, en de verhoogde aandacht.
      Nu wordt er ook minder met mazout gestookt, dus dat zou positief moeten zijn.

      Ga maar eens naar Peking of Shanghai, dan weet je wat smog is. Daar zie je bijna nooit een blauwe hemel, en als je op de 40ste verdieping van een gebouw naar beneden kijkt zie je op sommige dagen amper de grond.

      Dus wat doet China? Alle stadsbussen moeten binnenkort 100% electrisch rijden, in vele steden zijn alle scooters al electrisch en ze proberen de stook van steenkool tegen te houden. Als zelfs de chinezen het beseffen...

      Dus, ja, hou uwen doemp maar in op smogdagen. Is toch een kleine moeite zeker.

      Comment


      • #4
        Re: Weeral misleidende krantentitel

        en zoek maar eens op waarom er in Londen een verbod op het stoken van kolen kwam en hoeveel doden er daar bij een smogramp zijn gevallen
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Weeral misleidende krantentitel

          Maar ja...als je pas om 17 u. begint met stoken kan het geen kwaad..����

          Comment


          • #6
            Re: Weeral misleidende krantentitel

            Op zich zijn houtkachels misschien aangenaam voor de gebruiker, maar vooral in steden en woonwijken vaak een vervelende rook- en geurhinder voor heel de buurt.
            Er zijn al wel meer landen of steden waar houtkachels verboden worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Weeral misleidende krantentitel

              veel desinformatie over houtkachels.

              Als je droog, onbehandeld, hardhout stookt op de goede manier (recente kachel met dubbele verbranding, goede schoorsteen, etc) zal je geen geurhinder hebben en geen dikke rookpluim. Fijn stof wel - maar ik denk niet dat een houtkachel meer fijn stof veroorzaakt dan een 40 jaar oude mazoutinstallatie. En daarvan zijn er meer dan houtkachels volgens mij.
              Let wel, als ik 's avonds mijn honden uitlaat kan ik zo zien en ruiken wie op een goede manier stookt, en wie niet. Vooral de mensen die de betekenis van "allesbrander" letterlijk nemen vallen op.

              De discussie is m.i. overigens zinloos: hier worden we afgerekend op een houtkachel, terwijl Duitsland volop inzet op bruinkool centrales voor productie electriciteit...

              Comment


              • #8
                Re: Weeral misleidende krantentitel

                Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                Maar ja...als je pas om 17 u. begint met stoken kan het geen kwaad..����
                dan begint het daltarief hé
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Weeral misleidende krantentitel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                  Maar ja...als je pas om 17 u. begint met stoken kan het geen kwaad..����
                  'T is just, als het even erg is als ik een vijftal uren stook ipv 15 uur, dan zal ik maar beginnen stoken 's morgens om 8 uur .
                  Dju toch, ben nu toch wel al 10 minuten over tijd zeker... rap een paar blokken erin en doempen maar, want het is toch maar droog en onbehandeld hout .
                  De vijf schouwen die ik zie, walmen al goed, nu nog die van ons.
                  Last edited by Guest17; 19 december 2016, 16:14.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weeral misleidende krantentitel

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    dan begint het daltarief hé
                    Dan is het donker genoeg om de rook niet meer te zien


                    Als ik tijdens de koude maanden met de fiets onderweg ben zijn er inderdaad heel wat plaatsen waar ik eigenlijk liever niet te diep inadem.
                    Wat er allemaal opgestookt wordt in sommige "allesbranders", dat weet ik niet, maar gezond kan dat volgens mij toch allemaal niet zijn.
                    Als ze al droog hout stoken, dan zal het nog wel meevallen met de rook, maar dat is volgens wat ik onderweg kan ruiken toch ook lang niet overal het geval.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weeral misleidende krantentitel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      'T is just, als het even erg is als ik een vijftal uren stook ipv 15 uur, dan zal ik maar beginnen stoken 's morgens om 8 uur .
                      Zoals jij beslist wel weet maken alle kleine beetjes een grote hoop....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weeral misleidende krantentitel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Zoals jij beslist wel weet maken alle kleine beetjes een grote hoop....
                        Op een uitlachertje aan mijn persoon antwoord ik met een uitlachtertje.
                        Oog om oog tand om tand, ofte van het zelfde laken een broek, weetjewel .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weeral misleidende krantentitel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als ik tijdens de koude maanden met de fiets onderweg ben zijn er inderdaad heel wat plaatsen waar ik eigenlijk liever niet te diep inadem.
                          Idem hier. Je ruikt effectief aan welke huizen men hout aan het stoken is.
                          Soms kan het zelfs aromatisch goed ruiken, afhankelijk van welk soort hout ze stoken. Al blijft het natuurlijk ongezond om het in te ademen.

                          Het hangt er vanaf hoe men stookt natuurlijk. Als het aan hoge temperatuur is, worden de meeste slechte gassen reeds verbrand voor ze uit de schoorsteen komen. En dan is hetgeen uit de schouw komt zo goed als transparant. Al zal er nog steeds vanalles zoals fijn stof uitgestoten worden...
                          Bij sommige huizen zie je een bruine of soms grijsblauwe rook uit de schouw komen, ik vraag me toch af wát en hoé die mensen stoken.


                          Thuis stook ik niet zo vaak op hout, enkel voor de gezelligheid eens op koude dagen wanneer iedereen van het gezin thuis is. (ik werk vaak weekends)
                          En aangezien er geen gasleiding in de straat is, ben ik gebonden aan de mazouttank... een nieuwe hoogrendementsketel die gelukkig niet stinkt als ik buiten in de tuin ga ruiken.
                          Alles met elektriciteit en zonnepanelen was niet meteen een optie, al heb ik intussen wel een zonneboiler die prima werkt voor het warm water.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weeral misleidende krantentitel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Op een uitlachertje aan mijn persoon antwoord ik met een uitlachtertje.
                            Oog om oog tand om tand, ofte van het zelfde laken een broek, weetjewel .
                            Wat uitlachertje? Gewoon een seriueze opmerking....de rest van je schrijven begrijp ik dus niet. Probeeer het dus niet in het belachelijke te trekken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weeral misleidende krantentitel

                              http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...j-Madrid.dhtml
                              http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml
                              http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2805210
                              als men "gezond" stookt met een houtkachel zal het zo,n vaart niet lopen zeker...
                              denk eens aan al die dieselwagens... waar men niks over zegt..
                              de mens vernietigt zichzelf toch, na verloop van tijd.

                              Comment

                              Working...
                              X