Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over weergeven van mailadres

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over weergeven van mailadres

    Wanneer ik een mail verstuur, komt bij de ontvanger mijn adres voor op de mail met mijn naam: .................@skynet.be.
    Maar soms gebeurt het dat mijn loginnummer van skynet ervoor staat en geen naam. bk............@skynet.be
    Iemand een verklaring hiervoor ???
    Heeft dit te maken eventueel met verzenden vanaf een Apple,en anders met een Win ?? Of wat kan de reden hiervoor zijn ??

  • #2
    Re: Vraagje over weergeven van mailadres

    Dit heeft inderdad te maken met welke computer je mails verstuurd. Mogelijks staan bij je accountinstellingen bij het veld "naam" je email adres in verschillend formaat.
    Verder kan het zijn dat bij dezelfde accountinstellingen je een email adres hebt staan in verschillend formaat want jou naam email zoals donald.duck@skynet.be is een alias van br12678@skynet.be

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over weergeven van mailadres

      Heb ik ook als ik de webmail van skynet gebruik. Maakt niet uit welke browser. Nochtans staat het adres ingesteld als mijn volledige naam, het komt toe als sb....@skynet. Geen probleem als ik een emailclient gebruik.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over weergeven van mailadres

        Uw officeele identificatie bij Proximus, zoals vastgelegd per gebruikerscontract, is onder de vorm "fxnnnnnn@proximus (of skynet).be" .. de equivalente naam definitie "jan.metpet@..." is een email alias zondeermeer.
        Zoals Sultana zegt moet u de email instellingen van uw browser eens nakijken ? als ik mij niet vergis dient u via webmail in te loggen met uw "fxnnnnnn" identificatie ...

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over weergeven van mailadres

          Bij de skynet webmail kan je zowel met je accountnaam als met de alias inloggen. Maar de email die bij de ontvanger verschijnt is altijd de accountnaam, ook al stel je in de config an de webmail je alias in.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over weergeven van mailadres

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Bij de skynet webmail kan je zowel met je accountnaam als met de alias inloggen. Maar de email die bij de ontvanger verschijnt is altijd de accountnaam, ook al stel je in de config an de webmail je alias in.
            Bij aanmaak van een nieuwe e-mail kan je via de webmail naast "Van:" toch kiezen welk e-mailadres dat je wil gebruiken voor het versturen van de e-mail?
            Hetgeen je daar kiest, zal de ontvanger in principe zien.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over weergeven van mailadres

              Je kan dat invullen maar er wordt geen rekening mee gehouden. Dat probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken. De webmail zal altijd je account laten zien bij de ontvanger en die zal ook als replyadres staan. Eender wat je invult in de opties voor afzendr.

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over weergeven van mailadres

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Je kan dat invullen maar er wordt geen rekening mee gehouden. Dat probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken. De webmail zal altijd je account laten zien bij de ontvanger en die zal ook als replyadres staan. Eender wat je invult in de opties voor afzendr.
                Men heeft de account met standaard benaming en daarnaast kan men aliassen aanmaken en kiezen bij verzenden.

                Voorbeeld van account en aliassen:
                am12345@skynet.be
                naam1@skynet.be
                naam2@skynet.be
                Naam3@skynet.be

                In webmail kan men bij "Configuratie" => "Email" => "Voorkeuren" zelfs kiezen welk e-mailadres men hiervan als standaard wil gebruiken bij "Standaard afzender", de andere e-mailadressen (aliassen) kan men kiezen uit de dropdown bij aanmaak van een e-mail.
                Dat is al wat betreft het weer te geven e-mailadres.

                Hierbuiten kan men bij "Configuratie" => "Gebruiker" => "Persoonlijke gegevens" kiezen welke "Weergegeven naam" men wil gebruiken.
                Vul hier bijvoorbeeld Jan Modaal in en uw uitgaande mails zullen die weergeven bij de ontvanger.

                Daarna kan u bij een nieuwe uitgaande e-mail kiezen welk het uitgaand e-mailadres is (hier één van de 4 ingestelde e-mailadressen.
                Kies je bijvoorbeeld naam1@skynet.be, dan zal de ontvanger het volgende zien:
                Van:
                Jan Modaal (naam1@skynet.be)

                Kies je bij aanmaak van een uitgaande mail voor am12345@skynet.be, dan zal de ontvanger het volgende zien:
                Van:
                Jan Modaal (am12345@skynet.be)

                Hetgeen de ontvanger te zien krijgt bij "Van:", dat zal uiteraard ook het reply-adres zijn.

                Lees goed, het zijn niet de gegevens waarmee je inlogt (account of alias) dat de keuze maken, het is het e-mailadres dat je als "Standaard" ingesteld hebt of selecteert uit de dropdown naast "Van:" bij een nieuwe uitgaande e-mail.

                Speciaal voor u nog eens uitgetest en het werkt zoals ik hier heb beschreven!

                Edit: Skynet of Proximus maak niet uit, werkt met beiden.
                Last edited by VerSeg; 19 december 2016, 16:45.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over weergeven van mailadres

                  Gebruik je in beide gevallen webmail? Of bij beide een mail programma?
                  Mocht je bij beide webmail gebruik maken, dan moet het niks uitmaken. En anders kan het aan de instellingen liggen van je email programma denk ik.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje over weergeven van mailadres

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Kies je bij aanmaak van een uitgaande mail voor am12345@skynet.be, dan zal de ontvanger het volgende zien:
                    Van:
                    Jan Modaal (am12345@skynet.be)

                    Hetgeen de ontvanger te zien krijgt bij "Van:", dat zal uiteraard ook het reply-adres zijn.

                    Lees goed, het zijn niet de gegevens waarmee je inlogt (account of alias) dat de keuze maken, het is het e-mailadres dat je als "Standaard" ingesteld hebt of selecteert uit de dropdown naast "Van:" bij een nieuwe uitgaande e-mail.

                    Speciaal voor u nog eens uitgetest en het werkt zoals ik hier heb beschreven!
                    Weet ik ook, die instellingen die je vernoemt staan op mijn alias en toch als ik iets stuur staat er steed sbxxxxxx@skynet.be en is het reply adres sbxxxxxx@skynet.be. Al geprobeerd met 5 browsers, zowel op linux als W7. En dat is reeds zo sinds ze webmail hebben bij proximus.

                    Doe ik het met een email client (outlook vroeger onder W7, Claws met linux) dan is het wel de alias zoals ingesteld.

                    EDIT: ik zou screenshots kunnen nemen, maar als je me zo niet gelooft denk ik niet dat dat gaat helpen.
                    Last edited by Spanik; 19 december 2016, 21:23.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje over weergeven van mailadres

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Weet ik ook, die instellingen die je vernoemt staan op mijn alias en toch als ik iets stuur staat er steed sbxxxxxx@skynet.be en is het reply adres sbxxxxxx@skynet.be. Al geprobeerd met 5 browsers, zowel op linux als W7. En dat is reeds zo sinds ze webmail hebben bij proximus.

                      Doe ik het met een email client (outlook vroeger onder W7, Claws met linux) dan is het wel de alias zoals ingesteld.

                      EDIT: ik zou screenshots kunnen nemen, maar als je me zo niet gelooft denk ik niet dat dat gaat helpen.
                      Luister, geloven heeft daar niets mee te maken ... is trouwens in 2 richtingen.

                      Ik zeg hoe ik dat kan gebruiken en hoe het al geruime tijd correct werkt.

                      Het kan dan toch niet anders dan dat er toch ergens iets anders ingesteld is of dat er ergens een andere manipulatie gebeurt?

                      Werkt hier zowel met IE als Edge.

                      Heb je bij aanmaak van een nieuwe mail bij het "Van:"-veld een dropdown waar je afzender kan kiezen?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X