Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

    Ik ga mij een D750 aanschaffen, en dan volgt het moeilijke deel.
    welke lenzen.
    Momenteel is mijn meest gebruikte een Sigma 17-70 f2.8 - f4 op Sony A77
    mr het scherp stellen mag wat sneller, en lichtsterker zou ook beter zijn.

    Dan kom ik bij de D750 uit op een 24 - 70
    (vermelde prijzen zijn afgerond)
    Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD - 1000€
    Tamron 28-75mm F/2.8 Di XR LD - 400€
    Nikon AF-S 24-70mm F/2.8G ED - 1850€ (vind ik zeker al genoeg)
    Tokina AT-X 24-70mm F/2.8 PRO FX - 1100€

    Blijft dus vooral de Tokina en de Tamron over.

    Bijkbaar heeft sigma er momenteel geen meer in die range
    De Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG IF HSM Nikon lijkt anders ook interesant en mischon op een paar plaatsen nog wel te krijgen

    of toch gaan voor een iets langere lens maar geen F2.8 zoals
    Nikon AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - 1080€

    Of zijn er nog mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

    Ik zou sowieso gaan voor de F2.8 versies, helemaal als je het geld ervoor hebt. Is beter en sneller en natuurlijk licht er aan wat je fotografeert, is het binnen ook ideaal.

    Zelf heb ik de Nikon 24-70 maar men zegt dat de Tamron daar erg bij in de buurt komt.
    Dan zijn er eigenlijk nog maar 2 opties over en dat is de Nikon of de Tamron. En dan kan jij bepalen wat je er aan uit wilt geven
    1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

    Comment


    • #3
      Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

      Tamron geeft momenteel ook tijdelijk 5jaar garantie
      en er is een cacheback actie van 75€ dacht ik.
      Ik had deze al sterk in gedachten.

      en bij Kamera Express krijg je momenteel ook 5jaar garantie op de body.

      Comment


      • #4
        Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

        Zoals altijd bij deze vragen:
        Kijk waar je het meeste mee fotografeert met sigma 17-70, en vooral ook of je eerder vaak dicht bij de 70mm zit.
        Met een lens zoals de Nikon 24-120/f4 VR (en bv de sigma 24-105/f4 OS) is het een afweging van de 1 stop kleiner diafragma tov iets meer bereik.

        Vergeet wel 1 ding niet, als je in weinig licht fotografeert, en je object immobiel is, dan is de Nikon 24-120/f4 VR beter dan de 24-70/f2.8 non-VR versie.
        De VR zal je meer dan een 1 stop winst geven. Dat wordt soms wel vergeten.
        Check ook wel even of de tamron 28-70 overal scherp is op f2.8, ik dacht van niet. Als je dan toch een f2.8 zoom neemt, dan wil je die ook gebruiken op f2.8.

        Ik heb zelf ook ooit die afweging gemaakt, en toch een 24-120/F4 VR gekocht. Als ik toch een 2.8 standaardzoom zou kopen, dan zou het de Tamron 24-70/f2.8 VC zijn.
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

          Hoi,
          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          ...Check ook wel even of de tamron 28-70 overal scherp is op f2.8, ik dacht van niet. Als je dan toch een f2.8 zoom neemt, dan wil je die ook gebruiken op f2.8.
          Ik heb zelf ook ooit die afweging gemaakt, en toch een 24-120/F4 VR gekocht. Als ik toch een 2.8 standaardzoom zou kopen, dan zou het de Tamron 24-70/f2.8 VC zijn.
          Welke Tamron bedoel je met de opmerking of ie overal scherp is...? 24-70 of 28-75?
          De Tamron 24-70 is dé lens, op vrijwel alle fronten beter dan beide Nikon varianten.
          Lees de testen en vergelijkingstesten, bijvoorbeeld:

          of:

          en

          Bij een direct vergelijk met een maatje van me, 'n D750 met een Nikon 24-70 (ik heb een Tamron)...
          Foto's van beide perfect, natuurlijk... AF snelheid van de Nikon versie is een beetje tot iets sneller...

          Wat bereik betreft, daar moet je zelf kiezen...
          Een Nikon 24-120 F4 is ook een hele fijne lens met een mooi bereik.
          Deze lens heb ik meer dan een jaar gebruikt, 'n half jaar terug overgestapt naar de Tamron 24-70.

          Comment


          • #6
            Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Hoi,

            Welke Tamron bedoel je met de opmerking of ie overal scherp is...? 24-70 of 28-75?
            Ik bedoelde inderdaad de 28-75 (de oudere)
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment


            • #7
              Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

              Deze is wel een stuk goedkoper, maar nee, de oudere ga ik niet voor.
              Het zal Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD worden of de nikon 24 - 120
              Straks thuis toch eens naar mijn fotos kijken en zien welk bereik ik gebruik zoals Eanx al zei.


              -TT-

              Comment


              • #8
                Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                Voor mij zou de keuze afhangen van eventueel andere lenzen waarover je beschikt.
                Als het de enige lichtsterke lens moet worden, dan liefst de 24-70/2.8.
                Als je ook nog lichtsterke primes bezit (24 of 35mm bijvoorbeeld) dan is het bereik van een 24-120 waarschijnlijk prettiger.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                  Ik schakel om van Sony naar Nikon. Dus nog geen lenzen.
                  Maar Ddaar juist nog met iemand over gehad, en die zei "pak de 24-120 en neem er een lichtsterke prime bij.
                  Misschien ook interessant.



                  -TT-

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                    Ik zou eerder gaan voor de 24-70 F2.8 VC van Tamron, dan de 24-70 Tokina. De 24-70 2.8 die ik van Tokina heb gezien, waren niet op alle gebieden even goed.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                      Een heel groot voordeel van de Tamron 28-75 is zijn gewicht en maat.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Een heel groot voordeel van de Tamron 28-75 is zijn gewicht en maat.
                        Mmm... gewicht, daar heb ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan.
                        Straks eens opzoeken wat mijn sigma 17-70 weegt om al eens een idee te hebben.

                        -TT-

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                          Ik heb het gewicht eens opgezocht,
                          Bijna 500 gr verschil, de lichtste tegen de zwaarste.
                          Toch ook wel iets dat niet vergeten mag worden, bedankt voor de tip hjanssens.

                          Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD - 825gr
                          Nikon AF-S 24-70mm F/2.8G ED - 900gr
                          Tokina AT-X 24-70mm F/2.8 PRO FX - 1Kg

                          Tamron 28-75mm F/2.8 Di XR LD - 510gr

                          Sigma 24-105mm f/4 Art DG OS HSM Nikon - 890gr

                          Nikon AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - 670gr

                          sigma 24-70 DC - 470gr (referentie lens die ik heb)

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                            In het middenbereik (24 tot ong 70mm) zijn er veel lenzen, maar weinig echt goede voor Nikon.
                            Dit in tegenstelling tot de ultra breedhoeken en telezooms, waar er echt veel goede lenzen tussen zitten.
                            Veel f2.8 lenzen dienen steeds 2 stops dichtgedraaid te worden om kwaliteit te halen, vraag is dan of deze dan hun geld wel waard zijn.
                            Ik ben op die wijze overgeschakeld van een f2.8 naar de 24-120 f4. Deze laatste is een zeer goede lens met een superhandig bereik.
                            VR doet zijn werk goed en de lens is vol open goed inzetbaar.
                            Voor de keren dat ik echt meer licht nodig heb, maak ik gebruik van mijn vaste 35 f1.8 of 50 f1.8.
                            Toch blijf ik wachten op een nagenoeg foutloze zoomlens in dit bereik, maar de 24-120 f4 is voor mij momenteel de beste keuze.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens 24 - 70 f2.8 voor Nikon

                              Leopard, deze optie had ik ook al aangehaald, maar positief dat er nog zijn die zo denken.
                              maar ik ben er nog niet uit.
                              Maar ik denk dat elke keuze mij uiteindelijk wel tevreden zal stellen ;-)

                              Ik moet dus gewoon de knoop doorhakken. ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X