Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golvende verrassing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Golvende verrassing

    Soms moet men al eens halt houden als de omgeving verwonderlijk is van inhoud zoals deze bergopwaartse golvingen, volgens mijn beleving toch.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Golvende verrassing

    Titel klopt helemaal, inderdaad erg mooi die golven in het landschap, wat nog word versterkt door het gebruik van meer tele...Knap..
    Zal zeker je bedoeling zijn, maar de gele afwerking vind ik in deze persoonlijk wel iets minder..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Golvende verrassing

      Zeker mooi met al die golven en structuren. De voorgrond zou het geel kunnen hebben, maar de lucht vind ik geen succes.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Golvende verrassing

        Goed gezien Raymond en heel mooi vastgelegd
        Je hebt oog voor natuurlijke structuren, wel redelijk geel afgewerkt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Golvende verrassing

          Jos,Johan en Sieg, ja de lucht was aan de gele giftige kant, merk ook de rode invloed in een paar wolkjes. Dus : Wat ermee aan te vangen ? Heb veel geprobeerd om een andere kleur, invloed enzovoort in de lucht aan te brengen maar niets kon deze weergave uiteindelijk overtreffen, althans ook volgens een paar vrienden hier. Wij vragen ons trouwens af (al lang) waarom moet een realiteit veranderen ? Ons antwoord is : Gevoel, je houdt er van of niet en ieder kijkt anders ! Ik heb daar zogezegd geen problemen mee alhoewel ik toch moet bekennen me daar af en toe een beetje kriebelig bij te voelen, begrijpelijk hoop ik, en dat zal wel voor iedereen van toepassing zijn - zeker weten.
          Zal deze opname eens in een futuristisch kleedje steken - toekomst
          Aan alle drie de schrijvers een oprechte dank voor jullie mening.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Golvende verrassing

            Als dit de werkelijkheid is, zeker niet aan sleutelen. Zou ik ook niet doen.
            Soms kan de natuur zelf, onnatuurlijk zijn . (in onze ogen dan)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Golvende verrassing

              Als je de kleur van de foto goed vind is dit toch ok voor u, ja toch.
              Persoonlijk vind ik dit een mooi landschap en in het echt zal het wel een andere kleur hebben in normale omstandigheden.
              En waarom zou een foto niet bewerkt mogen worden.
              Als we veel van die bijzondere foto's bekijken van grote namen in de fotografie dacht u toch niet, ik in elk geval niet, dat deze zo uit de camera komen.
              Wees er maar van overtuigd dat hun foto's flink bewerkt zijn.
              Wat ik zeker zou doe in geval van deze foto is er gewoon een andere lucht inplakken.
              Hieronder een door mij verbeterde foto met andere lucht. Verbeterde foto hoeft daarom niet ieders smaak te zijn natuurlijk.
              Kleuren bijgewerkt met PE van Oloneo en andere lucht ingeplakt.
              Raymond, als je liever heb dat ik de link verwijder dan hoor ik het graag.

              https://dl.dropboxusercontent.com/u/81697223/BD.jpg
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Golvende verrassing

                hmmm... de foto van LG is een pak realistischer, de foto van GR is dan weer een pak bevreemderder.
                Wat zou een foto geven die de combi van de twee is ?
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Golvende verrassing

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Als je de kleur van de foto goed vind is dit toch ok voor u, ja toch.
                  Persoonlijk vind ik dit een mooi landschap en in het echt zal het wel een andere kleur hebben in normale omstandigheden.
                  En waarom zou een foto niet bewerkt mogen worden.
                  Als we veel van die bijzondere foto's bekijken van grote namen in de fotografie dacht u toch niet, ik in elk geval niet, dat deze zo uit de camera komen.
                  Wees er maar van overtuigd dat hun foto's flink bewerkt zijn.
                  Wat ik zeker zou doe in geval van deze foto is er gewoon een andere lucht inplakken.
                  Hieronder een door mij verbeterde foto met andere lucht. Verbeterde foto hoeft daarom niet ieders smaak te zijn natuurlijk.
                  Kleuren bijgewerkt met PE van Oloneo en andere lucht ingeplakt.
                  Raymond, als je liever heb dat ik de link verwijder dan hoor ik het graag.

                  https://dl.dropboxusercontent.com/u/81697223/BD.jpg
                  Volledig akkoord met je schrijven LG, een foto plaatsen zoals ie uit het apparaat komt zal een zeldzaamheid zijn. Luchten inplakken heb ik tot heden nog nooit gedaan maar het kan want ik zie dit dikwijls genoeg in mijn omgeving gebeuren, en ... bij goede uitvoering merk je het niet eens. Zelfs vroeger, in het analoge tijdperk paste men dit toe, het was veel moeilijker dan nu doch de resultaten waren soms verbluffend. Kortom, ik zou dit toch (af en toe) ook eens moeten proberen zeker als men met ijle witte luchten zit. Jou toepassing is mooi uitgevoerd - laat hem zeker maar staan - doch komt niet helemaal correct overeen met het licht en contrast tussen de flank en de lucht (mijn gevoel en inzicht). Het zijn dikwijls momentopnames en hier deden we net als Patrick "een noodstop". Soms wordt men verguisd en soms in de hemel geprezen, alles is relatief. Als men meer - tjes toekent dan +jes dan zal ik dat met nederigheid ondergaan en denken : Volgende keer beter
                  Thanks voor je bijdrage LG en ook Johan, afstappen van men wat heeft gezien of beleeft brengt onevenwicht in het brein - bij mij toch.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Golvende verrassing

                    ah ja raymond dat zal idd een noodstop zijn geweest en ik weet zeker dat dit niet de enige zal zijn ,je zit daar constant in nood ..... om op tijd op je bestemming te geraken
                    je weet ik ben eerlijk he in mijn commentaar als jij deze graag ziet dan is dit voor mij zeker ok ,over het landschap de compo en de structuren kan ik alleen maar positief zijn ,maar de afwerking (en dat is natuurlijk persoonlijke smaak ) is niet mijn ding ,wat mij het meest stoort is vooral de kleurruis dat ik merk in de donkere delen en dit zie ik heel vaak terug in jou foto's ,zal waarschijnlijk aan het dynamisch bereik liggen van jou camera ,de gele zweem is ook niet echt mijn ding ,en nu zal ik stoppen anders wordt je nog boos op mij

                    Comment


                    • #11
                      Re: Golvende verrassing

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      ah ja raymond dat zal idd een noodstop zijn geweest en ik weet zeker dat dit niet de enige zal zijn ,je zit daar constant in nood ..... om op tijd op je bestemming te geraken
                      je weet ik ben eerlijk he in mijn commentaar als jij deze graag ziet dan is dit voor mij zeker ok ,over het landschap de compo en de structuren kan ik alleen maar positief zijn ,maar de afwerking (en dat is natuurlijk persoonlijke smaak ) is niet mijn ding ,wat mij het meest stoort is vooral de kleurruis dat ik merk in de donkere delen en dit zie ik heel vaak terug in jou foto's ,zal waarschijnlijk aan het dynamisch bereik liggen van jou camera ,de gele zweem is ook niet echt mijn ding ,en nu zal ik stoppen anders wordt je nog boos op mij
                      Boos ? Niks van bopatje, zolang je eerlijk bent in je mening en ik me daar kan in terugvinden. Jij gaat nogal de technische kant op in verband met afwerking, jullie halen soms de foto binnen om deze onder de loep te nemen, dàt doe ik nu juist niet, ik kijk naar een foto zoals de maker deze presenteert en ga dan een analyse maken van wat de foto aan inhoud me verteld alsook of er een unieke sfeer aanwezig is en/of de foto een originele uitstraling (impressie/expressie) heeft, dus ... een heel andere zienswijze en ontleding ! Nogmaals en heel belangrijk : Ieder mens kijkt anders en dit moeten we leren aanvaarden !!! Een goede dialoog in wederzijds respect is daarvoor aangewezen én zeer leerrijk Met de jaren heb ik heel sterk leren relativeren maar men moet geen onzin verkopen want 'fouten' hebben we zelf bedacht.
                      Allée, ben je nu tevreden want met Kerstmis moet er vreugde op aarde zijn en met nieuwjaar een hoop gelukkige wensen. Maak maar goede foto's want ik lust ze wel
                      Bedankt voor je noodstop hier anders was je me voorbij gereden
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Golvende verrassing

                        is wel een interessante discussie eigenlijk.

                        Op BD (en in de fotoclub) wordt een foto dikwijls heel heel technisch bekeken (een vlekje, bootje vaart de verkeerde kant uit, een zweempje, de eerste paal van een rij paaltjes is niet scherp, etc...).
                        Terwijl dat eigenlijk, imho, niet veel te maken heeft met het feit of een foto een goede foto is of niet. Heeft meer te maken of het een goede registratie is of niet. Maar een goede registratie is nog altijd maar een registratie he, dat is nog geen foto.

                        Dit gezegd zijnde, meestal is een goede registratie functioneel interessant om er een betere foto van te maken, dat is waar. Maar het is imho maar één enkel element er van. Een element dat minder belangrijk is dan dat je zou kunnen denken als je de posts hier wat volgt op BD.
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Golvende verrassing

                          Ik heb even gewacht met reageren, maar zat vanaf het begin al met een duidelijke mening.
                          Bopatje heeft die nu mooi onder woorden gebracht.
                          Een afgewerkte foto verschilt al eens van hoe de foto uit de camera komt. Beïnvloedt door gevoel of smaak of wat men wil accentueren.
                          Bij mezelf heb ik gemerkt dat als ik mijn foto's een jaar later bekijk, ik er met een ander gevoel naar kijk, ik een andere smaak heb gekregen of dat ik heb overdreven/tekort geschoten om iets te accentueren.
                          Vaak helpt de mening van anderen (of mijn vrouw) om de foto objectief te bekijken en aanpassingen aan te brengen waar nodig.
                          Het is in ieder geval een pluspunt als men, zoals jij, open staat voor de mening van anderen. Maar ook dat men rekening houdt met de smaak, technische vaardigheden en camera/lens van anderen.

                          Comment

                          Working...
                          X