Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taal

    Begin volgend jaar treedt Hans Bennis aan als nieuwe voorzitter van de Nederlandse Taalunie. Opmerkelijk: van spelling heeft hij geen hoge pet op.


    Voila !

    Mag ik nu terug buro schrijven ipv bureau ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Taal

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Mag ik nu terug buro schrijven ipv bureau ?
    Och ja ... de meesten spreken daar ondertussen al niet meer van, hun "desk" is nu de mode. 😆

    De Vlaamse taal sterft stilaan uit.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Taal

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Och ja ... de meesten spreken daar ondertussen al niet meer van, hun "desk" is nu de mode. ��

      De Vlaamse taal sterft stilaan uit.
      zoals een hekje nu hashtag is geworden ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Taal

        hey schatje, heb je de hashtag goed dicht gedaan? Straks loopt doggo weg.

        Comment


        • #5
          Re: Taal

          euh w8is7 ...
          w8en op godot en suc6 ermee
          Men ged8
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Taal

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Mag ik nu terug buro schrijven ipv bureau ?
            Is het niet "bureel"? (c)Verastenoven.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Taal

              Je kan altijd proberen om hier aan mee te doen: https://www.canvas.be/het-groot-dictee
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Taal

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Je kan altijd proberen om hier aan mee te doen: https://www.canvas.be/het-groot-dictee
                Citaat : "De nieuwe algemeen secretaris van de Taalunie is geen fan van Het Groot Dictee der Nederlandse Taal. "Ik vind het flauwekul en irriteer me er een beetje aan. Er wordt de gedachte mee gewekt dat als je goed bent in spellen, je goed bent in taal en daar ben ik het niet mee eens." Einde citaat.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Taal

                  Dat het gebruik van onze vlaamse taal er met rasse schreden op achteruit gaat, dat hoeft geen betoog.
                  Integendeel, het is algemeen geweten.

                  Ze gaan nu shoppen met de kids om daarna wat quality time in te bouwen door lekker te cocoonen in de living.

                  En dan gaan we het nog niet hebben over de titel(s) die sommigen hier voor hun geplaatste foto(s) kiezen...
                  Het is blijkbaar de gewoonte geworden van wie een beetje fotograaf is, of wie het denkt te zijn, om Engelse titels te gebruiken.
                  Zal wel ergens in 'navolging van' zijn... of om de internationale toer op te gaan ?

                  Maar wat wil je, als zelfs de BD site voor een Engelstalige titel kiest... misschien ook met de bedoeling om de internationale toer op te gaan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Maar wat wil je, als zelfs de BD site voor een Engelstalige titel kiest...

                    De BD webstek dus
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Taal

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      De BD webstek dus
                      en bd staat voor België Digitaal natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Taal

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        De BD webstek dus
                        Je hebt een Engelstalige (web)site, en je heb een Nederlandstalige site... de eerste op z'n Engels uitgesproken, de tweede op z'n Vlaams/Nederlands.
                        En beiden staan vermeld in de Van Dale, en hoe ze uitgesproken (moeten) worden staat er niet bij.
                        Je kan dus ook lezen "De BD siete".
                        Alhoewel, ik geef toe, de tweede wel meer gebruikt wordt bij opgravingen ed. .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Taal

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                          en bd staat voor België Digitaal natuurlijk.
                          En wat is de URL van de website dan?
                          www.belgiëdigitaal.be 😆
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Taal

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Citaat : "De nieuwe algemeen secretaris van de Taalunie is geen fan van Het Groot Dictee der Nederlandse Taal. "Ik vind het flauwekul en irriteer me er een beetje aan. Er wordt de gedachte mee gewekt dat als je goed bent in spellen, je goed bent in taal en daar ben ik het niet mee eens." Einde citaat.
                            Kan ik hem ook niet 100% ongelijk in geven. Maar dat dictee brengt wel taal in de aandacht. Mag ook wel eens. En het is altijd leuk als de hollanders verliezen

                            Comment

                            Working...
                            X