Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a68

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a68

    Ik heb de mogelijkheid om mijn 8 jaar oude Sony a300 te vervangen door een Sony a68 (aankoopdatum 08/2016 dus nog meer dan 1,5 jaar garantie), incl. 18-135 f3,5-5,6.
    Het is mij niet te doen om het extra glas dat erbij zit (optisch iets minder en niet lichtsterk) hoewel deze travelzoom op konijn 549 euro kost...
    Er wordt 385 euro voor gevraagd. Nieuwprijs ligt de body alleen al rond de 600 euro.

    Ik was eigenlijk nog niet aan het denken aan vervanging, hoewel mijn toestel op leeftijd is en naar kwaliteit (pixels, ruis, enz) toch wel moet inboeten tov de huidige generatie toestellen, wat evident is.
    Lijkt dit een koopje en/of een must gezien de leeftijd van mijn huidig toestel?

    Bedankt voor de feedback.
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: Sony a68

    Dit zal een hele stap vooruit zijn hoor tov. van de a300.Wel rekening mee houden dat de 68 geen ovf meer heeft maar een evf,maar dit ben je wel snel gewoon hoor.Zeker een serieuze upgrade.

    Comment


    • #3
      Re: Sony a68

      Bedankt voor je reactie Jozef.

      De prijs lijkt dan ook eerder een koopje gezien de jonge leeftijd van het toestel + de nog ruime garantie periode?
      Sony α7ii
      5OOpx

      Comment


      • #4
        Re: Sony a68

        Ja zeker een goede zaak,wel indien het toestel en de lens in orde zijn.Eerst degelijk checken zou ik zeggen

        Comment


        • #5
          Re: Sony a68

          385€ is een "koopje". De lens alleen is bijna meer waard - zoals Jozef13 zegt - grondig ter plaatse testen voor je koopt.

          Voor uwe hvl56 heb je wel een adapter-voetje nodig - dat wist je waarschijnlijk al wel.

          Comment


          • #6
            Re: Sony a68

            Ik zou ook niet twijfelen: kopen!! Al je glas past er perfect op. En sinds de A300 is de kwaliteit (en aantal MP) er toch wel flink op vooruitgegaan.

            Comment


            • #7
              Re: Sony a68

              Grrr, was te laat. Iemand anders was mij net voor
              Het leven is aan de snelle...

              Dan maar uitkijken naar een volgende opportuniteit.
              Toch bedankt voor de feedback.
              Sony α7ii
              5OOpx

              Comment


              • #8
                Re: Sony a68

                Nu is't ideaal - relatief weinig aanbod en nog minder kopers - dus lagere prijzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a68

                  Verwijder aub als dit topic kapen is.

                  Ik heb zelf ook de A300, en wil upgraden. Mijn belangrijkse lenzen zijn de 'beercan' (70-200 F4 van Minolta), en een Tamron 16-50 F2.8. Geen toplenzen, maar toch merkelijk beter dan kitlensjes.

                  Ik had al naar de A58 en de A68 gekeken, maar heb ook interesse in de 6000.

                  Ik wil vooral betere prestaties bij hogere ISO waarden. Nu wordt ISO800 al snel ruisig.

                  Nadeel van de 6000 is natuurlijk de E mount. Kan ik met een adapter mijn huidige lenzen nog gebruiken?
                  Sowieso zou ik een 35 of 50 mm fix equivalent in E mount nemen, maar ik heb geen zin om alle lenzen te wisselen.

                  Wat is jullie mening?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a68

                    Met de LA-EA2 (wordt nu niet meer gemaakt, omdat die enkel aps-c aankan) en de LA-EA4 (full frame versie) kan u met behulp van de ingebouwde motor en spiegel + AF sensor - ook uw oude minolta lenzen blijven gebruiken. Nadeel is de spiegel, net zoals bij de SLT's verliest u wat lichtopbrengst - en het aantal AF-punten valt terug tot 15.
                    De A68 is een petieterig klein beetje minder qua sensor dan de A77II - als je die laatste kan op de kop tikken zou ik 'm niet laten liggen. Qua AF-punten doen die beide camera's het wel wat beter dan de LA-EA4+A6000 combo - de a6000 met e-mount nieuw glas, zal het ongeveer even goed doen zij het met iets meer lichtopbrengst en dus iets minder ruis dan de a-mount camera's - de sensoren zijn ongeveer gelijkwaardig.

                    Pas op een LA-EA4 kost ook wel wat - dan wordt die A6000 budgetair wat minder aantrekkelijk (tenzij je later ook naar mc11 en manueel glas wil). Reken dat best mee in de kost van de a6000. 2dehands zie ik die adapters rond de 180€ te koop komen.

                    Heb beide systemen en de omstandigheden beslissen wat ik kies - gebruik nog regelmatig de a68 - als zijn de a6000 en de a7II leuke fototoestellen (met E-mount glas zijn die wellicht beter, maar goed 't heeft z'n prijs).

                    Er zijn ook nog de MC11-en als convertoren (gegarandeerd voor een selectie sigma-lenzen) - en andere convertoren voor manueel glas - als dat u interesseert raden we aan dat je veel u-buis-filmpjes bekijkt er staat meer dan genoeg online aan artikels en mediabestanden.

                    En dan kan u gericht naar de handel trekken - en gaan testen voor uw noden. Als uw budget beperkt is - lijkt de a68 me haalbare piste. De a58 is met z'n 20 mpixels en zwakkere AF ietsje minder aan te bevelen (tenzij u 'm 2dehands op de kop kan tikken voor een relatief laag bedrag - het is geen onaardige camera - en deze gebruikt dezelfde batterijen nog altijd als de a300 - dat geldt ook voor de a68+a77II trouwens). Heb 'm zelf ook een paar maanden gehad om te spelen met de nieuwe flashvoet en de nieuwe afstandsbedieningsaansluitingen (hou daar ook rekening mee - dat geldt voor de a6000 eveneens - die voeten en connectoren zijn 't zelfde op alle hier besproken toestellen - komen niet overeen met de a300 tenzij met convertoren voor de flitsvoet - daarover kan je als je m'n postings doorzoekt - info vinden). Nog een detail - de geheugenkaarten zijn geen compactflash meer - maar SDHC's - hou rekening met die investeringskost (dat valt wel mee, maar goed - we moeten volledig blijven in de beschrijving).

                    Hopelijk is u hier iets mee.

                    Groeten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a68

                      Dank U, mooi compleet antwoord.
                      Mijn doel met een A6000 zou zijn om met een compactere camer rond te lopen, maar dat bereik ik natuurlijkniet met adapters.
                      Ik ga eens zoeken naar een redelijk geprijsde A68.

                      Comment

                      Working...
                      X