Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

    Ha, lees maar.

    Ik wil hier geen maatschappelijke discussie beginnen, maar ik vrees dat het hier wel zal op uitdraaien
    Last edited by toerist; 15 december 2016, 19:03.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

    Last edited by toerist; 15 december 2016, 19:03.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

      Weer een staaltje van desinformatie door de media...
      Het zijn niet de flitspalen die illegaal zijn, illegaal is het feit dat de politie de nummerplaten opzoekt in de database van DIV zonder toestemming van de Privacycommissie...

      Comment


      • #4
        Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

        Het is simpel ... als je geen overtredingen begaat, dan krijg je geen boetes en als je wel overtredingen begaat (wat iedereen eens kan overkomen) ... dan moet je maar betalen ook.
        En maatschappelijk of niet ... misschien zoals het hoort een wat duidelijkere titel gebruiken kan geen kwaad.
        Pas na de link te volgen weet men waar het topic over gaat ... nu werkt die link nog, binnen een zekere tijd vermoedelijk niet meer en is het zeker een raadseltopic.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het is simpel ... als je geen overtredingen begaat, dan krijg je geen boetes en als je wel overtredingen begaat (wat iedereen eens kan overkomen) ... dan moet je maar betalen ook.
          En maatschappelijk of niet ... misschien zoals het hoort een wat duidelijkere titel gebruiken kan geen kwaad.
          Pas na de link te volgen weet men waar het topic over gaat ... nu werkt die link nog, binnen een zekere tijd vermoedelijk niet meer en is het zeker een raadseltopic.
          Volledige link geplaatst, misschien kan je het zo later nog lezen, maar ik onthou je raad !
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Volledige link geplaatst, misschien kan je het zo later nog lezen, maar ik onthou je raad !
            Is vaak een probleem (niet alleen op BD), ook met foto's gebeurt dat regelmatig.
            Men plaatst iets via een link en daarna niet meer beschikbaar.
            Is ook voor mezelf zo hoor.
            Maar er zijn nog ergere dingen in het leven ... we gaan er niet wakker van liggen. 😆
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

              Dat is een beetje de prijs van "moderne" wetgeving.
              Het een ondergraaft het andere.
              Vroeger toen de dieren nog konden praten .... naargja, beter was het toen ook niet echt.

              Nu het is een ernstig probleem maar ik vermoed dat ze er wel een mouw aan gaan passen.

              Comment


              • #8
                Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                Is een beetje zoals het inroepen van procedurefouten, hier gaat het over zogezegd onrechtmatig ingewonnen informatie... zou heel eenvoudig niet mogen/kunnen ingeroepen worden om een straf te ontlopen.
                Een fout begaan = dokken op één of andere manier.
                Want procedurefout of andere, als de begane fout bewezen is (op welke manier dan ook), blijft de begane fout bestaan. Punt.
                Last edited by Guest17; 16 december 2016, 08:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Want procedurefout of andere, als de begane fout bewezen is (op welke manier dan ook), blijft de begane fout bestaan. Punt.
                  Dus als bv. de BBI in jouw huis illegaal afluisterapparatuur plaatst en er zo achter komt dat je een BTW carrousel hebt opgezet (hypothetisch, hé) dan is dat OK? Als men van burgers verwacht dat ze de wet volgen, dan gaat dat voor de overheid ook (of beter, zeker) op.

                  Heel deze zaak toont nog maar eens aan dat er met privacy (het beetje dat we nog hebben) onvoorzichtig omgesprongen wordt.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Dus als bv. de BBI in jouw huis illegaal afluisterapparatuur plaatst en ...
                    Ik denk dat Djivan doelt op de al te belachelijke 'procedurefouten' die je vaak in de media hoort als indianenverhalen.
                    Zoals wanneer een of andere magistraat ergens op een formulier een paraafje op de verkeerde plaats heeft gezet, of ergens een vinkje vergeten aan te duiden, gaat de dader plots vrij omwille van procedurefouten.


                    Tipp-ex zou justitie al een heel eind verder kunnen helpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Ik denk dat Djivan doelt op de al te belachelijke 'procedurefouten' die je vaak in de media hoort als indianenverhalen.
                      Zoals wanneer een of andere magistraat ergens op een formulier een paraafje op de verkeerde plaats heeft gezet, of ergens een vinkje vergeten aan te duiden, gaat de dader plots vrij omwille van procedurefouten.


                      Tipp-ex zou justitie al een heel eind verder kunnen helpen
                      De verkeersboetes zijn geen "procedurefoutje" het gaat om illegale toegang tot persoonsgegevens.

                      Zoals gezegd, de procedures moeten aan beide zijden gevolgd worden en als er problemen zijn moeten die met een wet opgelost worden.
                      Zelf geen last van wegens geen PV's gekregen sinds zeer vele jaren trouwens.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                        Ik heb wel een vraagje: hoe kan het dat ik vanuit Frankrijk boetes thuis gestuurd krijg? Heeft de franse politie dan ook toegang tot de BIV data? En Vinci voor het parkeren; ook illegaal?
                        En als niemand toegang heeft tot de gegevens van de nummerplaten, kunnen we die dan beter afschaffen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                          Ze gaan volgens mij vrijuit gaan.
                          Het is onwettig om de overtreder op te sporen enkel met gegevens van de DIV.

                          Maar eigenlijk sporen ze de overtreder niet op, enkel de bezitter van de nummerplaat.

                          En de bezitter van de nummerplaat moet aangeven wie de bestuurder was ... dus halen ze de gegevens van de "overtreder" eigenlijk bij uzelf als je zowel de bestuurder en eigenaar van de nummerplaat bent.

                          Kwestie het een beetje op zijn Belgisch te rekken. 😊

                          En als ik nu een overtreding bega met mijn vrouw haar wagen, dan mag ze mijn naam niet opgeven als bestuurder want dat is een inbreuk op de privacy. 😆😆😆
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar eigenlijk sporen ze de overtreder niet op, enkel de bezitter van de nummerplaat.

                            't is net dat wat ze niet mochten doen (DIV gegevens opvragen van de nummerplaat).
                            Nu vraag ik mij af hoe het zit met al die ANPR camera's die her en der opgesteld staan. Die geven in real time aan wanneer een nummerplaat geseind staat en of er geen wegenbelasting betaald is.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dat weten ze nu al meer dan een jaar ...

                              Het zal volstaan dat de politie een aanvraag doet aan de privacycommissie, en de zaak is opgelost.

                              En anders, ga procederen hé.
                              Een zaakske beginnen in Cassatie kost bij mij toch meer dan de boetes die ik bij elkaar rij.

                              Comment

                              Working...
                              X