Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B Post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • B Post

    vorige zondag bestelde ik via de site van Cool blue een usb kabel. Ik kreeg snel een bericht dat mijn zending bij b post lag en dat levering normaal de volgende dag maandag zou gebeuren. Vanaf dan was de zending te volgen op de site van b Post: 3 dagen (maandag, dinsdag en woendag) enkel berichten als: zending is gesorteerd, is in Antwerpen, is naar Berchem ... pas vandaag een bericht dat mijn pakje beschikbaar is in afhaalpunt. Is B Post nu echt zo onbekwaam en lui? Dan is post.nl een pak sneller en efficiënter.

  • #2
    Re: B Post

    Ja, die levertijden... wie kan er aan uit?

    Kerstkaartje nog na de laatste lichting op de bus gedaan, de volgende dag was die blijkbaar al toegekomen, zelfs zonder afgestempeld te zijn.
    En de andere kaartjes nog niet toegekomen.
    En dan nog de eeuwige discussie ivm priorzegels... die niet-prior brieven worden dan 1 dag extra in een wachtkamer gehouden ofzo?

    Binnen Europa: pakketjes op zelfde moment verstuurd, naar Finland binnen de 4 werkdagen toegekomen. Naar Spanje duurde het dan weer 2 werkdagen langer.

    Comment


    • #3
      Re: B Post

      Ik dacht dat iets anders dan "prior" niet meer bestond ?

      Comment


      • #4
        Re: B Post

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ik dacht dat iets anders dan "prior" niet meer bestond ?
        Ik heb nochtans nog onlangs postzegels gekocht met daarop wit op blauw gedrukt 'Prior'... waren er wel voor het buitenland (met de europese vlag rond het cijfer één).
        Ze bestaan dus wel degelijk nog .

        On topic : hier vorige week nog twee zendingen ontvangen met Bpost. Beide besteld op verschillende dagen rond 16 u, en beide 's anderendaags geleverd.
        Maar ik heb het reeds in een ander topic geschreven, hier nog nooit problemen gehad met pakjesdiensten... maar we zijn wel meestal thuis.
        Ik heb geen idee hoeveel pakjes bvb. Bpost per dag moet afleveren, maar dat er af en toe eens één iemand klachten heeft, dat is volgens mij niet abnormaal !?
        Last edited by Guest17; 15 december 2016, 11:29.

        Comment


        • #5
          Re: B Post

          Verleden week een levering via post.Nl.Eerst vermoedelijk levering vrijdag,dan zaterdag,uiteindelijk maandag.(Bleef ergens hangen in nederlands sorteercentrum)
          Gelukkig kun je volgen wat er gebeurt,anders kun je voor niets thuis blijven.
          Ik vermoed dat elke pakjesdienst het nu erg druk heeft.
          Verder zul jij mij niet horen klagen over B-post of Post.Nl.(Voorlopig toch).

          Comment


          • #6
            Re: B Post

            Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
            vorige zondag bestelde ik via de site van Cool blue een usb kabel. Ik kreeg snel een bericht dat mijn zending bij b post lag en dat levering normaal de volgende dag maandag zou gebeuren. Vanaf dan was de zending te volgen op de site van b Post: 3 dagen (maandag, dinsdag en woendag) enkel berichten als: zending is gesorteerd, is in Antwerpen, is naar Berchem ... pas vandaag een bericht dat mijn pakje beschikbaar is in afhaalpunt. Is B Post nu echt zo onbekwaam en lui? Dan is post.nl een pak sneller en efficiënter.
            Laatste 3 ervaringen met bPost ....
            Zaterdagavond 23u39 besteld bij Coolblue, zondag om 14u00 geleverd.
            Vrijdagavond besteld, zaterdag om 09u00 geleverd.
            Dinsdagavond besteld, woensdagmorgen 08u20 geleverd.

            Laatste 3 ervaringen met PostNL ...
            Meer dan 2 weken te laat
            Twee dagen te laat
            Drie dagen te laat

            Straf hé ...

            Maar het wordt ondertussen overal al wat drukker met de feestperiode voor de deur en dan zal het overal wel wat drukker beginnen worden zeker?
            En verder is de impact van het personeel er ook, de ene werkt al wat correcter dan de andere.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: B Post

              ik moet echt wel geluk hebben blijkbaar met de pakjesdiensten.

              Pakje van amazon.fr verwacht op vrijdag, gisteren geleverd met PostNL
              En pakjes van amazon.de met bpost altijd geleverd zoals de tracking het weergeeft en meestal een dag vroeger dan de verwachte datum. En de postvrouw komt speciaal nog eens langs als ik bijv. even van huis was en een briefje hang dat ik iets later terug thuis zal zijn.

              Super tevreden van beide diensten dus.

              Maar zoals op elk bedrijf zal men wel rotte appels hebben. Alsook treffen tijd en onvoorziene omstandigheden allen.
              Best wel rot als je iets dringend nodig hebt.

              Was het in geval van een usb-kabel niet handiger geweest om naar de lokale pc-boer te stappen? Het is niet dat coolblue zo'n goedkope winkel is.

              Comment


              • #8
                Re: B Post

                PostNL: al vier keer iets besteld dat via PostNL geleverd werd, al 2 keer miserie...
                Mijn laatste pakje is zogezegd al 14 dagen geleden afgeleverd: ik heb nog niks gezien!
                Aangezien Bol.com met PostNL werkt zien ze mij nooit meer in "de winkel van ons allemaal"...

                Comment


                • #9
                  Re: B Post

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  PostNL: al vier keer iets besteld dat via PostNL geleverd werd, al 2 keer miserie...
                  Mijn laatste pakje is zogezegd al 14 dagen geleden afgeleverd: ik heb nog niks gezien!
                  Zelfde meegemaakt, volgens tracking geleverd, maar pas 2 weken later toegekomen en hun contacteren helpt niet, ze zeggen u toch niets buiten "Ik weet het ook niet en moet het vragen"
                  Bel je een week later terug, dan is het "De andere dienst heeft me nog niet geantwoord, dat kan soms weken duren".
                  En daar sta je als klant.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: B Post

                    Hier met beiden nog geen problemen gehad,altijd stipt geleverd volgens hun site.

                    Comment


                    • #11
                      Re: B Post

                      Ik heb eigenlijk ook geen probleem met BPost of PostNL.

                      Vorige week een boek gekocht bij bol.com en de dag nadien stonden ze voor de deur ermee.
                      Vandaag kado gekocht bij bol.com en zou morgen moeten toekomen.
                      Die leveren idd via PostNL.

                      Ik vermoed dat PostNL onder de Nederlandse wetgeving valt en ze daar nachtwerk mogen doen. Blijkbaar is dat een probleem in Belgie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: B Post

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Ik vermoed dat PostNL onder de Nederlandse wetgeving valt en ze daar nachtwerk mogen doen. Blijkbaar is dat een probleem in Belgie.
                        Bestel tot 23u59 iets bij Coolblue en je pakje is 's morgens geleverd door bPost.
                        Nachtwerk is voor hun dus geen probleem.
                        Iets na middernacht krijg je al een bericht dat de zending aan bPost overhandigd werd.

                        Het probleem bij PostNL ligt anders.
                        Die chauffeurs worden betaald per pakje dat ze afgeleverd hebben en moeten een bepaald aantal leveringen doen.
                        Ze zetten sommige pakjes dan op afgeleverd zonder dat het zo is ... uw pakje leveren ze dan wanneer ze terug in de buurt zijn.
                        Een foefeltechniek dus ... de ene chauffeur doet dit niet, de andere wel.
                        Last edited by VerSeg; 16 december 2016, 02:38.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: B Post

                          Hoewel zowat elke pakjes dienst hier al geleverd heeft lijkt dat voor postnl niet te lukken. Een paar maanden terug inkt besteld bij 123inkt, tracking netjes gevolgd tot het pakket in het BE sorteercentrum aankwam en dan ... Terug naar afzender want "adres onbekend". 123inkt heeft 3 maal opnieuw verzonden met hetzelfde resultaat en het pakket is uiteindelijk afgeleverd nadat ik een alternatief afleveradres had opgegeven.
                          Prutsers zijn het.
                          Bpost is er één keer in geslaagd om een "niet thuis" briefje in de bus te steken zonder eerst aan te bellen en na klacht is dat nooit meer voorgevallen.
                          DHL, UPS, GLS allemaal probleemloos.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: B Post

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            PostNL: al vier keer iets besteld dat via PostNL geleverd werd, al 2 keer miserie...
                            Mijn laatste pakje is zogezegd al 14 dagen geleden afgeleverd: ik heb nog niks gezien!
                            Aangezien Bol.com met PostNL werkt zien ze mij nooit meer in "de winkel van ons allemaal"...
                            Ga eens de straat af en bel overal aan. Postnl steekt het pakje in handen van de eerste die ze zien in je straat en steken geen briefje in je bus. Heb xat ook iedere keer voor met die mannen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: B Post

                              Zo werkt dat niet he. Het is niet omdat de bestellers cowboys zijn dat zij om het even waar mijn pak zomaar mogen achterlaten. En dan is het zeker niet aan mij om daar achter te lopen zoeken. Als het elders geleverd wordt moet de ontvanger aftekenen en wil ik een bericht in mijn brievenbus.

                              Comment

                              Working...
                              X