Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Of Once And Future Leaves

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Of Once And Future Leaves


    Ooit waren ze er nog, ooit keren ze terug.




    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Of Once And Future Leaves

    Kunstig bekeken Pieter,
    Ik vind het wel geslaagd, zeker in combinatie met de goed gekozen titel en bijschrift

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Of Once And Future Leaves

      Probeer je voorstelling te begrijpen en dat zit er voor een gedeelte wel in, maar de bladeren zijn nog talrijk aanwezig. Misschien met een paar blaadjes zou ik het beter van inhoud vinden.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Of Once And Future Leaves

        Heel origineel bekeken dit Pieter, kan dit zeker smaken zoiets....Mooi licht op de kruin van de boom, en pracht blauwe lucht..
        Enige jammere vind ik dat de boom niet vrij staat van het kader rechts.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Of Once And Future Leaves

          Na 2 dagen weet ik hoe ik hoe te reageren.
          Niet mijn kopje T, maar ik zie er wel een (mooie) gedachte achter. Mij valt vooral op dat de kruin precies in het lege blauwe gedeelte staat.
          Een beetje Picasso gevoel. Het ziet eruit als kleutergeschilder, maar we weten wat voor artiest hij was.
          Dus toch nog een compliment, Pablo (Pieter)
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Of Once And Future Leaves

            Gisteren in de les "fotoanalyse" hadden we het er over of je je fotografie aan je doelpubliek/platform aanpast of niet.

            Eigenlijk was de teneur : o neen, dat doe je niet, dat is jouw fotografie, dat is jouw ziel, dat pas je niet aan. punt.

            Mijn idee was : ik doe dat wel, want als ik dingen publiceer op een platform (flickr, facebook, BD) en ik hou geen rekening met de mensen die er vertoeven, dan krijg je toch maar geen/onbegrijpende reacties.

            Iemand die iets verkoopt past hetgene dat hij verkoopt ook aan aan wat zijn klanten willen, of waar er een kooppubliek voor is. of hij moet op zoek naar een nieuw klantenbestand.

            Dus, vertelde ik, ik pas de foto's die ik publiceer aan aan mijn doelpubliek.



            Alhoewel, soms doe ik ook juist het omgekeerde. Zoals bij deze foto.

            Ik wist op voorhand ook wel dat men hier niet recht op de banken ging springen en zou beginnen met luid applaus. Dus meestal geen zo'n foto's, maar soms toch wel, omdat ik deze foto zelf wel ten zeerste apprecieer. En wel geïnteresseerd uitkeek naar de reactie van een doelpubliek die dit niet echt gewoon is, laat ons wel wezen.


            detail antwoordjes :
            - jos : ja, het kan dat het beter zou zijn, zal eens wat uitgebreid PS proberen één dezer, maar ik denk dat ik het zelf beter vind zoals het is

            - G.R. : de blaadjes hangen er voorlopig nog aan, maar zijn wel aan het afsterven/geel aan het worden. dus...

            - johan: kleurpotloden hebben ook een andere connotatie dan kleurpotloden...


            Is er trouwens iemand die de titel van ergens herkent (zonder het te goochelen) ?
            Last edited by Iegienie; 16 december 2016, 13:05.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Of Once And Future Leaves

              Ik vind dit idee goed, de uitwerking kon beter ... wat kalere boom had voor mij beter gewerkt, maar wie ben ik hé

              En moest ik u zijn: ik zou mij niet aanpassen aan een doelpubliek want dat gaat ten koste van je persoonlijkheid en dan verval je ook eerder in het maken van zielloze blikvangertjes die het dan wel doen, heel eventjes
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Of Once And Future Leaves

                ik denk toch dat ik bij momenten wat te veel persoonlijkheid heb hoor, frans...
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Of Once And Future Leaves

                  mooie titel en bijhorende foto.
                  Groeten Leon
                  http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                  Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Of Once And Future Leaves

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Ik vind dit idee goed, de uitwerking kon beter ... wat kalere boom had voor mij beter gewerkt, maar wie ben ik hé

                    En moest ik u zijn: ik zou mij niet aanpassen aan een doelpubliek want dat gaat ten koste van je persoonlijkheid en dan verval je ook eerder in het maken van zielloze blikvangertjes die het dan wel doen, heel eventjes
                    mooi gezegd

                    Comment


                    • #11
                      Re: Of Once And Future Leaves

                      Misschien de stelling wat aanpassen naar inderdaad puur je eigen foto's maken in jouw eigen stijl, maar weet dat het publiek afhankelijk is van de plaats waar je je werk toont, en dat het voor bepaalde foto's niet de moeite waard is om ze te tonen aan dat bepaalde doelpubliek ?
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X