Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

    Kan iemand mij zeggen of je dit ongedaan kunt maken??
    Ben vnl Win-gebruiker en ken Mac niet zo direkt.
    Bedoeling was om het wat sneller te laten starten,maar dat maakt blijkbaar geen verschil. Integendeel..(cfr.www.apparata.nl/nieuws/7stappen)

  • #2
    Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

    Terug naar Mavericks zal niet lukken.
    Terug naar El Capitan zou wel moeten kunnen maar het is een omslachtige procedure die achteraf nogal wat manuele handelingen zal vergen. Niet voor beginners / onbekenden van MacOS dus.
    Een beetje Googelaar vindt zijn info snel. Hier een NL beschrijving.
    Ik raad je echter aan om Sierra te blijven gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

      Wat ik vóór een OS-upgrade altijd doe, is via Carbon Copy Cloner een bootable clone maken van mijn huidige configuratie; dan de upgrade uitvoeren en uitvoerig testen. Indien nodig kun je dan altijd terugrollen.
      Heb de upgrade van 10.11 naar Sierra nog niet uitgevoerd, omdat ik nog met bepaalde tests bezig ben.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

        Helaas heb ik dat niet gedaan.Die manuele handelingen zal ik ook maar achterwege laten,wegens onvoldoende vertrouwd met Mac.
        Maar hebben jullie eventueel suggesties om mijn MacbookPro,(midden 2012),wat sneller te laten opstarten???(cfr. hierboven).
        Eénmaal op dreef gaat het met Sierra blijkbaar alles vrij vlot.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

          Hier geen problemen met Sierra. Alles werkt.
          Heb wel ondervonden dat Sierra meer intern geheugen gebruikt.
          Maar dat had ik al uitgebreid.
          Ik weet niet of jij nog kunt uitbreiden.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

            Ik kan nog uitbreiden naar 8gb.
            Maar met Mavericks had ik ook al die lange opstarttijd (niet in het begin).Dus ligt niet aan Sierra.Vroeger was dit veel korter.
            Concreet:vanaf indrukken starttoets tot wachtwoord:65 seconden.En dan kun je verder.
            Mijn PC doet dit inclusief al openen van prog's in 35 sec.
            Gegevens:MacbookPro (15 inch,mid 2012)
            processor:2.3 ghz intel Core 17
            Geh:4 gb 1600 mhz DDR3
            Video:Intel HD Graphics 4000 1536 MB
            Of verlang ik teveel van dat beestje?????

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

              Ik vind dat Sierra vlot werkt. (ben begonnen met Snow Leopard)
              Op een oude iMac 2009. (8GB)

              MBP (4GB) 2010
              Mac mini 2012 (16GB)
              In de 2 laatste heb ik wel een SSD geplaatst.

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Concreet:vanaf indrukken starttoets tot wachtwoord:65 seconden.En dan kun je verder.
                Waarom zet je hem eigenlijk uit?

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                  Batterij loopt leeg,en als je hem nodig hebt,moet hij aan het snoer.
                  Mijn werkpc is een WIN.Waarom die keuze;kan hier verschillende pagina's overschrijven.Beter niet,meer software te vinden dat wel,ken meer van Win etc..
                  Gewoontebeest zeker.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Helaas heb ik dat niet gedaan.Die manuele handelingen zal ik ook maar achterwege laten,wegens onvoldoende vertrouwd met Mac.
                    Maar hebben jullie eventueel suggesties om mijn MacbookPro,(midden 2012),wat sneller te laten opstarten???(cfr. hierboven).
                    Eénmaal op dreef gaat het met Sierra blijkbaar alles vrij vlot.
                    Als op de Apple Discussions iemand rapporteert dat zijn/haar Mac zo traag is, dan vragen wij EtreCheck te downloaden, en te laten lopen, en dan vooral de rode lijnen in het rapport te bekijken. Je mag eventueel dat rapport via PB naar mij sturen en wil ik even bekijken. Vaak vinden we wel wat dat kan verbeterd worden. EtreCheck is donationware; ik vond het in ieder geval waardevol genoeg om voor te betalen.

                    PS: onze Macs gaan ook 's avonds uit en 's morgens weer aan. Kan zeker geen kwaad om op regelmatige basis te herstarten, en bij ons is dat sowieso dagelijks.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Maar hebben jullie eventueel suggesties om mijn MacbookPro,(midden 2012),wat sneller te laten opstarten???(cfr. hierboven).
                      Ram uitbreiden naar 8Gb en HDD vervangen door SSD en je kan nog wel even verder. Je zal versteld staan van het verschil.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                        Lijkt mij waarschijnlijk wel de oplossing. Eénmaal opgestart echter geen problemen.
                        Maar over die SSD wordt er toch ook wat afgepallaberd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Maar over die SSD wordt er toch ook wat afgepallaberd.
                          Wat is er mis met die SSD?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                            Levensduur ?????

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade Mac Mavericks naar Sierra ongedaan maken??

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Levensduur ?????
                              Niet minder dan een HDD.

                              Ik heb SSD's die al een paar jaar meegaan en HDD's die binnen het jaar al de geest gaven.
                              Maar er zijn hier ook HDD's die al vele jaren meegaan.
                              Kwestie van wat geluk te hebben ook natuurlijk.

                              Maar wat snelheid betreft is SSD toch een hele stap vooruit.
                              Ideaal als opstart van een computer.
                              Belangrijke data zet men toch op een BU.

                              Volledige opstart tot login scherm is hier 14 seconden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X