Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het rif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Het rif

    Niet zo zeker waar ik deze moest zetten, maar 'natuur' zal sowieso wel goed zitten hier denk ik...

    Het rif op Salt City, uiteraard nog steeds van in Bonaire. Helder klaar water, veel vis (een beginnende fishball zelfs), prachtig en gediversifieerd koraal... Alles wat een duikparadijs moet zijn



    Bonaire Salt City

    by Wim Bollein, on Flickr

    Canon G16 ; Inon Flitser S2000 x 2 ; ISO 100 ; f/2.8 ; 1/125sec ; 6mm

  • #2
    Re: Het rif

    Kan je niet veel aan doen, maar het rif oogt een beetje rommelig en net iets te weinig kleuren.
    De actie van de duiker en de school visjes is wel heel mooi ! De bovenste 1½- 2 cm voegt m.i. niet veel toe. Omdat onze ogen altijd naar een licht punt trekken, is het denk ik, zelfs een nadeel.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Het rif

      Mooie compo en zalig om die onderwaterwereld te zien samen met een duiker
      Persoonlijk vind ik er wat kleur aan ontbreken Wim, het toont allemaal nogal grauw en blauw, ben eigenlijk wel benieuwd naar de originele versie hiervan
      En inderdaad zoals Johan zegt bovenaan net boven de visjes afsnijden

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Het rif

        ik ken niet veel van onderwaterfotografie, en nog minder van de kleuren onder water.

        Maar kwa compositie heeft Johan aan de ene kant wel gelijk met dat licht, maar aan de andere kant het geeft ook een surplus aan de foto : dit is deze wereld, maar er is ook de andere (licht)wereld. Wat deze wereld dan weer wat specialer maakt. Voor mij kan het dus wel.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Het rif

          Heerlijk duiken daar op Bonaire, fantastisch om over die riffen heen te gaan daar, groot gevoel van vrijheid daar.
          Vind het toch wel mooie foto hoor, misschien had de voorgrond wat beter gekund met een interessanter stukje rif, maar de school met vissen en duiker maakt veel goed.
          Zou eens proberen om met kleurbalans en selectieve kleur in photoshop wat te schuiven, toen ik nog geen flitser had bracht ik het altijd op deze manier een beetje op kleur.
          Heb hem eens binnen gehaald, en met wat schuiven kom ik tot DIT resultaat.
          Laat maar weten of je het wat vind.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Het rif

            Hey iedereen, bedankt voor de opbouwende reacties!

            Ik wilde hier even een upje plaatsen, maar dat lukt blijkbaar niet zo goed... Maar jos82... mooi zo. Moet dringend wat werken aan mijn bewerkingen eigenlijk. Doe dat nog veel te weinig.

            Voor de rest Johan, ik heb er de bovenste cms uitgehaald in de up, hmm... Kweetnie. Ik snap je opmerking en het neemt idd veel aandacht, anderzijds geeft het ook een stuk de helderheid weer. Kan aan mij liggen en hoe ik het zag, maar er zonder ontbreekt er precies plots iets...

            De kleuren, daar hebben jullie absoluut een punt. Jos heeft hierboven al een prima aanpassing gedaan, waarvoor dank. Maar voor overzichtsfoto's zal het altijd een beetje een probleem blijven, vrees ik. De flitsers kunnen nooit de hoeveelheid licht produceren om alle kleuren terug te halen. Deze foto is genomen op een dikke 15m diepte en even ter info deze link: . Wat niet wil zeggen dat ik me niet wat verder moet inspannen om met de schuivertjes beter te leren werken om er het maximum uit te halen!

            Comment


            • #7
              Re: Het rif

              Onderwaterfotografie altijd boeiend en apart, dus als totaalbeeld vind ik dit een goede opname. Natuurlijk verwachten van een rif wat meer kleur. Misschien een ietsje meer peper en zout toevoegen
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Het rif

                Mooie foto! Hoewel ik van mening ben dat er op Bonaire mooiere duik- en snorkelplekken zijn (oa. Thousand steps).

                Grts
                |Look at what you already accomplished before you take it to the next level.|
                |Canon EOS 500D|

                Comment


                • #9
                  Re: Het rif

                  Leuk beeld ... maar dan met wijsvinger en duim tegen elkaar ...
                  Alleen de kleur, zoals gezegd.
                  Voor degenen die niet duiken: kleur vermindert des te dieper je gaat, beginnende met rood.
                  Onder andere op Duiksmurf.com staan tips hoe je je foto's kan verbeteren in PS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het rif

                    SVH97, absoluut. En ja, 1000 Steps is een leuke, doet zelfs een beetje aan thuis om die trap zo te moeten nemen voor je in het water kan .

                    Algemeen vind ik de duikplekken noordwaarts meer de moeite dan het zuiden (relatief gezien hé, van elke duikplek die we gedaan hebben, heb ik ruimschoots genoten). Persoonlijk zou ik Karpata als mijn favoriet aangeven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het rif

                      Geen probleem , Wim.
                      Sommige zaken is een kwestie van smaak , en als je er zelf achterstaat, prima.
                      Dat is toch een van de leuke dingen van dit forum. Elkaar tot denken aanzetten.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X