Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kogel is door de kerk......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De kogel is door de kerk......

    Lang geleden dat ik nog eens een echte compact gekocht heb zonder een vast brandpunt zoals de Fuji die ik al een hele tijd geleden heb verkocht. Ik wilde toch echt wel zeer goede beeldkwaliteit hebben en een lichtsterke lens in combinatie met toch een beetje zoom. Sony heeft me nooit aangesproken en spreekt me nog altijd niet aan..... mijn keuze is dus gevallen op een al ouder toestel maar met een zeer goede reputatie, namelijk de Panasonic DMC-LX100, ondertussen toch al betaalbaarder geworden.....alhoewel het nog steeds geen koopje is....
    Last edited by Franciskine; 13 december 2016, 22:32.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: De kogel is door de kerk......

    De LX100 voelt ook meer aan als een echte camera tegenover de TZ100.
    Diafragma bediening aan de lens, zeer goede grip. Goede keuze.
    (Bestaat ook in Leica vorm)
    Proficiat !
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: De kogel is door de kerk......

      Ik heb de Leica variant ervan, handig klein om mee te nemen en mooie beeldkwaliteit.
      Uit gewoonte schoot ik aanvankelijk ook in RAW, maar de jpg uit het toestel is eigenlijk goed genoeg om die achterwege te laten.

      Comment


      • #4
        Re: De kogel is door de kerk......

        Stefan.....het enige verschil tussen de twee varianten zou enkel de prijs zijn volgens de informatie die ik overal lees..... waarom dan de Leica variant gekozen?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: De kogel is door de kerk......

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Stefan.....het enige verschil tussen de twee varianten zou enkel de prijs zijn volgens de informatie die ik overal lees..... waarom dan de Leica variant gekozen?
          Daar is geen rationeel antwoord voor, gewoon enkel omdat ik deze wat mooier vond, puur persoonlijk :-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht

            Daar is geen rationeel antwoord voor, gewoon enkel omdat ik deze wat mooier vond, puur persoonlijk :-)
            Ow, ok..... Laat ik dat nu net wel een rationeel antwoord vinden....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: De kogel is door de kerk......

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ow, ok..... Laat ik dat nu net wel een rationeel antwoord vinden....
              Laat ik het zo zeggen: je maakt er identiek dezelfde foto mee. Dus ergens voelt het meer rationeel om voor minder geld hetzelfde doel (want foto's nemen is toch de reden waarom je een camera koopt) te bereiken. Het blijft een gebruiksvoorwerp, ik kies ook niet de mooiste boormachine om maar te vergelijken :-)

              Los daarvan: vermoedelijk is de software wel wat anders, misschien de verwerking die in de camera gebeurt ook? (ik denk bv. aan ruisreductie op jpg).

              Comment


              • #8
                Re: De kogel is door de kerk......

                Als ik me niet vergis krijg je bij de Leica variant een versie van Lightroom en 3 jaar garantie ... maar ik kan mis zijn.. Stefan_C kan het weten

                Zoals als gezegd, de Leica versie is mooier, strakker ...
                Nadeel tegenover de LX100 is dat hij door het strakkere ontwerp minder goed in de hand ligt wegens gebrek aan grip.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: De kogel is door de kerk......

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Laat ik het zo zeggen: je maakt er identiek dezelfde foto mee. Dus ergens voelt het meer rationeel om voor minder geld hetzelfde doel (want foto's nemen is toch de reden waarom je een camera koopt) te bereiken. Het blijft een gebruiksvoorwerp, ik kies ook niet de mooiste boormachine om maar te vergelijken :-)
                  Sorry maar daar ben ik het zeer oneens mee. Naast er mooie foto's mee maken,
                  moet ik ook een beetje verliefd zijn op een camera. (In tegenstelling tot op een
                  Godvergeten boormachine.) Misschien iets te romantisch voor sommigen, maar
                  dat is dan maar zo. Voor mij is mijn Fuji X100s toch net iets meer dan een lomp
                  gereedschap. Het mag dan ook immer met mij mee, zelfs indien ik niet van plan
                  ben om ergens foto's van te trekken. Tja...

                  Comment


                  • #10
                    Re: De kogel is door de kerk......

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Als ik me niet vergis krijg je bij de Leica variant een versie van Lightroom en 3 jaar garantie ... maar ik kan mis zijn.. Stefan_C kan het weten
                    Ja klopt, was ik ook nog vergeten

                    Comment


                    • #11
                      Re: De kogel is door de kerk......

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Sorry maar daar ben ik het zeer oneens mee. Naast er mooie foto's mee maken,
                      moet ik ook een beetje verliefd zijn op een camera. (In tegenstelling tot op een
                      Godvergeten boormachine.) Misschien iets te romantisch voor sommigen, maar
                      dat is dan maar zo. Voor mij is mijn Fuji X100s toch net iets meer dan een lomp
                      gereedschap. Het mag dan ook immer met mij mee, zelfs indien ik niet van plan
                      ben om ergens foto's van te trekken. Tja...

                      Bij mij speelt dat minder, hoewel je kan zeggen dat ik anders niet de Leica gekozen had
                      Ik ben wel volledig eens dat er een 'klik' moet zijn met je toestel, maar dat kan evengoed op een ander gebied zijn, ik ga altijd eerst naar de andere argumenten kijken: gebruiksgemak, waarvoor iets moet dienen... En dan die esthetiek als laatste houden. Mijn Nikon reflexcamera is niet mooi (er zijn mooiere toestellen van bv Fuji of Sony), maar ik weet makkelijk de functies staan, is handig in gebruik, laat me bij weinig licht de foto's maken die ik wil...
                      Op de Panasonic/Leica kwam ik uit omdat ik een compacte 'zakcamera' wou, want zo'n FF met grip neem je enkel mee als je weet dat je die gaat gebruiken. De looks van de Leica waren het laatste argument in de ketting.

                      Comment

                      Working...
                      X