Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een zwartwit hoog veentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een zwartwit hoog veentje


    Sieg vroeg een zwartversie van mijn vorig hoog veentje.
    In plaats daarvan toon ik deze foto, van dezelfde boompies, maar vanop een iets lager standpunt, en in tzwartwit.

    ik weet het, weinig kleur en blingbling op deze foto, maar perfect onder noemer te brengen van de spreuk van Petros Koublis "don't shout, whisper". iets wat die mens op zeer bewonderenswaardige manier realiseert.





    Veel grotere versie op Flickr (zoals meestal, maar ik vermeld het niet meer altijd) : Flickr
    Last edited by Iegienie; 12 december 2016, 16:24.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Een zwartwit hoog veentje

    heel mooi hoor al zou ik hier durven een pano van te maken ,stukje onderaan af tot op ongev 1 cm onder de bomen ,wordt volgens mij sterker en zelfs iets meer abstract

    Comment


    • #3
      Re: Een zwartwit hoog veentje

      Heel artistiek bekeken deze locatie Pieter, voor mij zeker geslaagd

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Een zwartwit hoog veentje

        Zo mooi als ik de vorige in kleur vond, zo mooi vind ik deze in zwart wit.
        Een heel ander beeld, een heel andere sfeer.
        Mooie gradatie in de lucht trouwens

        Comment


        • #5
          Re: Een zwartwit hoog veentje

          Mooi gedaan Pieter...De voorgrond lijkt wel met potlood getekend...Erg knappe omzetting..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Een zwartwit hoog veentje

            oeps, leuk leuk jullie commentaren.


            @bopatje: ik heb al gezondigd tegen mijn regels door er een 16:9 van te maken, liever niet nog meer sigaarvormig, vooral omdat je dan de mooie gradient in de lucht zou verliezen.

            @Sieg: thankx ! ik was wat bezorgd dat het "te" artiestiek/abstract zou zijn. Maar het was echt wel een foto die me tijdens mijn wandeling overviel. Ik was vertrokken in Sourbrodt, richting de Botrange. En dan zie je die bomenrij van Noir Flohay al van zeer ver opdoemen en als fotograaf tikt dat tegen je kop : trekken, trekken, trekken. In het begin was het echter van veel te ver (ik had enkel mijn 35, 50 en 135mm primes bij op heden ten dage de Nikon FF D750). Maar van Botrange steek je dan door naar het knuppelpad dat van Mont Rigi komt, en dan blijven die bomekes maar aan je hersenpan knagen : trekken, trekken, trekken... Deze versie is gemaakt door mijn beentjes à la kermie kikker van het knuppelpad te leggen, en dan plat op mijn zij op dat knuppelpad te gaan liggen, en dan zo stabiel mogelijk met de 50mm de foto te pakken.

            @Kohraya: dit is exact wat ik er zelf ook van vind.

            @Jos: sjans dat ik het niet getekend heb. anders zou het genen vetten geweest zijn hoor.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Een zwartwit hoog veentje

              Vooral de structuren maken het bijna een abstract werkje. Heel mooi Pieter !
              De gradiënt is ook heel mooi toegepast, omdat anders de blik vermoedelijk door zou glijden naar boven.
              Ik meen (door het donkerder maken) wel een lichte banding te zien.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Een zwartwit hoog veentje

                Dit is puur in lr gedaan, enkel de belichting wat opgetrokken en de kleurtintcurve dan weer naar beneden (bij de middentonen). Niks speciaals uitgestoken, zelfs niet bij de zwartwit omzetting. Hier zie ikzelf geen banding, toch niet op mijn goed fotoscherm.

                Ben dus cursus ps aan het volgen en slaag er absoluut niet in om dit resultaat nog maar te benaderen. Direct echte banding en het verloop van donker boven naar licht achter de bomeke's lukt me niet. Interessant discussiepunt voor de volgende les. Ps lijkt me trouwens veel gevoeliger voor banding dan lr, heb dat in andere foto's al nog opgemerkt. Raar bij raw.
                Last edited by Iegienie; 12 december 2016, 22:13.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Een zwartwit hoog veentje

                  Zwart-wit vind ik altijd sterker van expressie en heb daar dus een boontje voor. De zware luchtgradatie stoort me een beetje ten opzichte van het viriele landschap.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment

                  Working...
                  X