Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's importeren van NAS naar lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's importeren van NAS naar lightroom

    ik heb lightroom 6.
    Ik zou graag mijn foto's willen importeren(zonder de foto's te verplaatsen) vanuit mijn NAS.
    Hoe ga ik te werk?
    Ik zou ook graag mijn catalogus willen verwijderen die ik nu heb.
    De bedoeling is om te werken om mijn laptop aan de foto's,zonder dat deze foto's op mijn laptop staan.
    Is dit mogelijk,zo ja,hoe doe je dit?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: foto's importeren van NAS naar lightroom

    Gewoon in Lightroom importeren kiezen, daar de locatie op je nas selecteren en zorgen dat boven aan "Add" is geselcteerd en niet copy of move.
    Zoals je merkt, heb ik de Engelstalige versie.

    Voor een nieuwe cataloog, kies bij het "file" menu "nieuwe cataloog"

    Maar als je dit moet vragen, dan zou ik je sterk aanraden een goed boek over Lightroom te kopen.
    Daardoor zul je veel tijd besparen en nog een hoop handige dingen leren ;-)

    Je zult wel een snel netwerk nodig hebben, zeker als je met raw werkt.
    De NAS moet ook een snel netwerk hebben, en dan bedoel ik niet gewoon een Gigabit aansluiting ;-)

    Comment


    • #3
      Re: foto's importeren van NAS naar lightroom

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Je zult wel een snel netwerk nodig hebben, zeker als je met raw werkt.
      De NAS moet ook een snel netwerk hebben, en dan bedoel ik niet gewoon een Gigabit aansluiting ;-)
      Idd. Als je netwerk niet snel genoeg is, vergeet dat maar.

      Foto's die ik nog moet bewerken laat ik altijd lokaal staan. Pas na bewerking copieer ik ze naar de NAS, die zich dan synced met een cloud storage.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: foto's importeren van NAS naar lightroom

        Hou er tevens rekening mee dat je geen catalogus kan aanmaken en bewaren op je NAS. Je kan enkel een back up van je catalogus saven op je NAS. Je catalogus zal dus altijd op je harddisk van je laptop moeten staan, tenzij je deze wil localiseren op een andere externe harddisk zoals bv een portable HDD, dat kan wel.

        Comment


        • #5
          Re: foto's importeren van NAS naar lightroom

          Vooraleer je je huidige catalog verwijderd, zou ik je aanraden om die in stukken tijdelijk te exporteren, zodat je ze later kan importeren in je nieuwe catalog. Dit gaatj e veel tijd besparen.

          Comment


          • #6
            Re: foto's importeren van NAS naar lightroom

            TS heeft sinds hij zijn vraag stelde 2 weken geleden niets meer laten horen...
            Misschien is zijn probleem al opgelost.

            -TT-

            Comment

            Working...
            X