Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tair 11a 2.8 135 nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tair 11a 2.8 135 nikon

    ik heb een tair 11a 2.8 135 gekocht hier in een tweedehandswinkeltje. ik zou die willen gebruiken op mijn nikon d40. na wat rondkijken op internet, heb ik blijkbaar een adapter nodig om de lens ook oneindig scherp te kunnen stellen. nu heb ik een T2 adapter van Marumi gekocht maar deze is te groot...weet iemand soms hier wat meer over?

  • #2
    Re: tair 11a 2.8 135 nikon

    Je hebt een M42 naar Nikon adapter nodig.
    Het kan dat uw exemplaar ook een M39 vatting heeft en dan heb je een adapterring nodig 39 > 42mm plus deze (KLIK) of deze (KLIK)

    En een goede raad: laat die Chinese Ebay winkels maar links liggen. Laatst 2 x bij verschillende *******s een stepup ring gekocht en 2 x niks ontvangen.
    Fotoshop Aalten is iets duurde maar is veel sneller om te leveren en wil je meer weten over wat je koopt, Roland zal je steeds van antwoord dienen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: tair 11a 2.8 135 nikon

      Verwacht geen top prestaties van de lens:
      Whenever I get stuck inside the house on rainy days i'll tend to test out different setups or gear, in this case a lens I borrowed from a fellow photog for the weekend. I don't do this often but I thought it would be nice to do a quick review. This is not a new lens, but an older Russian Ze

      Verder zou ik geen adapter gebruiken om tot oneindig scherp te stellen. Deze zorgen over het algemeen voor een verminderde kwaliteit.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: tair 11a 2.8 135 nikon

        ik heb maar 20€ betaald voor de lens en is fotografie voor mij een leuke bezigheid (vooral wat rondlopen en fietsen in de natuur)...maar ik vind het wel een leuke uitdaging en een les in fotografie om met zo een lens foto's te kunnen maken

        Comment


        • #5
          Re: tair 11a 2.8 135 nikon

          ik ga zeker contact opnemen met deze, bedankt voor uw reactie

          Comment


          • #6
            Re: tair 11a 2.8 135 nikon

            Hier de Reviews via het Pentax forum over deze lens: http://www.pentaxforums.com/userrevi...35mm-f2-8.html

            Persoonlijk zou ik voor de Kipon (de verchroomde versie)gaan, deze is wel iets duurder.
            Maar de afwerking en pasvorm is stukken beter (De zwarte vertonen na een tijdje wat speling waardoor de lens wat wiebelig aanvoelt).

            Een echte verslaving als je met die oude M42 lenzen begint, en ja er zitten echter pareltjes tussen.

            Verder zou ik geen adapter gebruiken om tot oneindig scherp te stellen. Deze zorgen over het algemeen voor een verminderde kwaliteit.
            Als je een adapter met correctie lensje aanschaft kan je het lensje verwijderen als het de kwaliteit verminderd.
            Andersom, bij eentje zonder dit correctie lensje kan je zelfs niet uitproberen of het de kwaliteit aantast.

            (Mijn SMC Takumar 85mm f/1.8 is zelfs scherper met het lensje in de adapter)!

            Groeten,
            Eric

            Comment


            • #7
              Re: tair 11a 2.8 135 nikon

              Als een Tair lens niet scherp is wat is dan scherp?
              Tair werd in de eerste plaats ontworpen voor het leger van de USSR en moest aan de hoogste kwaliteit voldoen.
              Fouten in een lens werd afgekeurd en te koop aangeboden voor particulieren (meestal het buitenland).
              Ik heb 4 Russische lenzen, een Jupiter 4 135mm, een Helios 2 58mm (fameus en gekend voor zijn swirl bokeh) en 2 Industar lensjes. Allen zijn ze zeer scherp.

              @ extrazone: Of die zwarte adapters sneller verslijten dan die Kipon's zou ik niet durven te zeggen.
              Ik gebruik hier al 10 jaar een zwarte besteld bij Fotoshop Aalten en er zit nog steeds niks speel op, zodus ......... Het is wel een adapter M42 naar EOS.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: tair 11a 2.8 135 nikon

                Niet dat die zwarte sneller verslijten, maar de minieme speling bij de Nikon F mount is toch goed voelbaar. Zeker als je met macro bezig bent.

                (Ik koop mijn adapters ook bij Fotoshop Aalten)

                Groeten,
                Eric

                Comment


                • #9
                  Re: tair 11a 2.8 135 nikon

                  allemaal bedankt voor de reacties, ik ga die kipon aanschaffen (ondertussen ook een tweedehands lichtmeter gekocht...de kerstvakantie kan nog leuk worden)

                  Comment


                  • #10
                    Re: tair 11a 2.8 135 nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door mustidewilde Bekijk bericht
                    allemaal bedankt voor de reacties, ik ga die kipon aanschaffen (ondertussen ook een tweedehands lichtmeter gekocht...de kerstvakantie kan nog leuk worden)
                    Heb je ondertussen al kunnen uitmaken of die lens een M39 of een M42 is?
                    Als het een M39 is zal je een ring M39 naar M42 erbij moeten kopen en het kan ook zijn dat die lens niet op oneindig scherp stelt omdat het mogelijks een rangefinder exemplaar is.
                    Twintig euro voor dergelijke lens is echt een weggeef prijsje hoor. Normaal gaan die de deur uit voor 8 x die prijs.

                    NB: Uw Tair is geen 135mm maar een 133mm.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tair 11a 2.8 135 nikon

                      ik denk dat het m42 is want de binnenste ring van de t2 adapter past op de lens, hiermee heb ik dan ook al enkele foto's kunnen nemen. ik denk toch dat het 135 is want dat staat vermeld op de lens...bij googelen van tair zijn ze alle twee te vinden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tair 11a 2.8 135 nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door mustidewilde Bekijk bericht
                        ik denk dat het m42 is want de binnenste ring van de t2 adapter past op de lens, hiermee heb ik dan ook al enkele foto's kunnen nemen. ik denk toch dat het 135 is want dat staat vermeld op de lens...bij googelen van tair zijn ze alle twee te vinden.
                        Dan zal je een later exemplaar gekocht hebben.
                        De aluminium uitvoeringen waren wel degelijk 133mm.
                        Zelf heb ik een Jupiter 11-4 135mm en dat is idd een echte 135mm.
                        Weet je, die Russische aluminium meuk is zeer goed hoor. Je moet meer eens het enorm zuivere glas bekijken en die wondermooie coatings, een droom voor het oog.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X