Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milky way over Fort Mahon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Milky way over Fort Mahon

    vorige week met een groep cursisten in Ambleteuse, ze wilden wat sterrenfotografie proberen, 'k heb zelf ook een beeldje gemaakt.

    update na wat aanpassingen:



    eerste post:



    grts,
    bedankt voor het kijken,

    ludwig
    Last edited by charlemagne; 11 december 2016, 10:02. Reden: beeld update
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: Milky way over Fort Mahon

    De stenen op de voorgrond vind ik wel mooi belicht en compo ook goed gekozen
    Het kleine huisje dat rechts de kader raakt had er voor mij niet bij moeten staan
    De melkweg zelf komt er niet zo goed uit, ik denk wel dat je met enige bewerking deze beter zichtbaar kunt maken

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Milky way over Fort Mahon

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      De stenen op de voorgrond vind ik wel mooi belicht en compo ook goed gekozen
      Het kleine huisje dat rechts de kader raakt had er voor mij niet bij moeten staan
      De melkweg zelf komt er niet zo goed uit, ik denk wel dat je met enige bewerking deze beter zichtbaar kunt maken
      Kan het niet beter verwoorden dan dit..Knap resultaat, en niet gemakkelijk zo in combinatie met het kunstlicht op het fort..
      Zelf zou ik dan ook nog het fort met perspepectiefcorrectie rechtzetten, natuurlijk logisch gevolg doordat je de camera erg naar boven richt, maar zou het toch corrigeren.
      Tijdens lenscorrectie valt er wel wat weg in de voorgrond, maar is nog geeneens zo erg, de melkweg is hier toch het hoofdonderwerp..
      Heb hem even ingeladen, en dit is wat ik ik er een beetje van zou maken vanaf de Jpeg, vanaf de RAW kan de melkweg zeker nog mooier gemaakt worden..
      Als je het niks vind laat maar weten, dan haal ik de link weer weg..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Milky way over Fort Mahon

        Zoals Sieg aanhaalde : Dat kleine huisje tegen het kader ... Knappe sfeerfoto hoor.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Milky way over Fort Mahon

          ben vorige week ook het veld ingetrokken om de melkweg eens te fotograferen. In vergelijking met jouw resultaat is mijn poging een beetje belachelijk...
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Milky way over Fort Mahon

            Afgezien van het "gebouwenperspectief vind ik het toch een knappe plaat. En na het zelf al een paar keer geprobeerd te hebben, is het altijd makkelijk praten nadien
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Milky way over Fort Mahon

              huisje, 200% gelijk, ivm de bewerking, hier is al flink aan gesleuteld, is trouwens een beeld uit 5 horizontale opnames boven elkaar. ... zal es zien of ik er nog wat meer uit kan persen
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #8
                Re: Milky way over Fort Mahon

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                ben vorige week ook het veld ingetrokken om de melkweg eens te fotograferen. In vergelijking met jouw resultaat is mijn poging een beetje belachelijk...
                Laten zien, laten zien, laten zien ... ! Belachelijk kan ook zijn charme hebben en ik geloof je niet want was je echt in de melkweg, was het die andere straat niet ? Dus Iegenie : Laten zien !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Milky way over Fort Mahon

                  De update is een indrukwekkende foto. Goed gekozen locatie en een heerlijk passende voorgrond. Knap gemaakt!
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Milky way over Fort Mahon

                    ik kan wel zeggen wat ik geleerd heb (een hoop open deuren voor de kenners, maar soit) :


                    1. hoe donkerder de hemel hoe beter. hoewel je ook "gewoon in de doordestraattochwatverlichttetuin" een (in mijn geval dus belachelijk) resultaat kunt halen met zichtbare melkweg (en zelfs zichtbare andromedanevel, toch niet zo belachelijk dus).

                    2. scherpstellen is heel heel belangrijk en imho absoluut niet evident, gebruik daarvoor het schermpje en zoom in nadat je wat heldere sterretjes gezien hebt. Ik heb op het web gevonden dat er speciale rasters bestaan die je voor je lens kunt monteren zodat je makkelijker kunt scherpstellen. Ben link wel kwijt.

                    3. Met een D750, statief, 3s vertraging (dus eerst spiegelopklappen, dan 3s wachten, en dan pas sluiter open), iso 5000, 14mm Samyang lens, f2.8 en 20s : gaf mooi resultaat kwa herkenbaarheid van de sterrenbeelden, maar omdat ik wat van het te veel licht er uit wilde halen in LR is er een enorme halo te voorschijn gekomen (koekoek)

                    4. dechte doen zowiezo wat unsharp mask werk op de foto's in PS. Dit is - naar ik me herinner van toen - een techniek gebaseerd op wat er ook met de analoge sterren- en planetenfoto's gebeurde, vroeger toen er nog analoog gewerkt werd.


                    tip : als een amateursterrenkundige zegt : het wordt klaar vanavond, bedoelt iet echt donker (en geen wolken nog mist nog cirrus)

                    en het resultaat ? tegen betaling van 5000 Euro stuur ik wel een printje op (verzending gratis, haha).
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Milky way over Fort Mahon

                      Update is een heel pak beter hoor

                      Ik weet uit ondervinding dat er eigenlijk een heel pak nabewerking moet zijn om een melkweg mooi te laten uitkomen
                      Genoeg video's te vinden op youtube met de uitleg vanaf het maken van de opname tot en met alle nabewerkingen

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Milky way over Fort Mahon

                        Proficiat met deze HOF
                        Eigenaardig dat de update niet gekozen is want die is sowieso een héél pak beter, daaraan zie je de kunde van de persoon die de HOF kiest

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Milky way over Fort Mahon

                          Dikke proficiat met deze mooie HOF..
                          Inderdaad wel heel bijzonder dat ze de originele versie hebben gekozen..
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Milky way over Fort Mahon

                            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                            Inderdaad wel heel bijzonder dat ze de originele versie hebben gekozen
                            De update is pas geplaatst nadat er al nominaties waren ingediend. De HOF-selectie is immers voor foto's geplaatst vóór vrijdagnacht 12 uur. Foto's nomineren die er nog niet staan, daar is een griezelig nieuw soort medewerker voor nodig. De eerste dergelijk moderator ('Jan1302') gaan we pas in maart 2023 verwelkomen.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Milky way over Fort Mahon

                              Proficiat met je welverdiende HOF
                              https://www.behance.net/Lynx1966

                              Comment

                              Working...
                              X