Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon tegoed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon tegoed

    ik heb nog een tegoed bij Canon twv 175 euro maar weet niet goed welke lens of accessoire ik daarmee zou kopen. Ik doe bijna uitsluitend sportfotografie (95% voetbal, 5% tennis), eerder uitzonderlijk landschappen of wat kiekjes in de voetbalkantine.
    Ik beschik momenteel over een ff body (5D III) en een cropcamera (7D II).
    Mijn huidig lenzenarsenaal bestaat uit een EF-S 17-55mm f/2.8, een EF 24-70mm f/4.0 en een EF 70-200mm f/2.8 II.
    Een extender 1.4 heb ik reeds en een externe flitser ook.

    Ik heb niet direct behoefte aan nieuw materiaal maar anderszijds zou ik het zonde vinden om die 175 euro zomaar te laten schieten. Uiteraard slim gezien van Canon om geen cashback te verlenen ipv een tegoed.

    Wat ik in gedachten heb zijn volgende lenzen:
    85mm f/1.8
    100mm f/2.0
    35mm f/2.0

    Kan iemand mij advies geven? Misschien een rare vraag maar toch ...

  • #2
    Re: canon tegoed

    Volgens mij kon je toch een keuze maken in het begin tussen een tegoed of een cashback ?

    Maar soit, als ik kijk naar de lenzen die je hebt zou ikzelf de 85mm f1,8 erbij nemen
    Een ideaal en lichtsterk lenske

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: canon tegoed

      Neen sieg, hier was enkel een tegoed mogelijk. Bedankt voor de tip!

      Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: canon tegoed

        Ik zit een beetje in dezelfde situatie, ook een tegoed in het verschiet en ook uitkijkend naar de 85mm F/1.8 .Maar ik lees dat deze lens chromatisch aberatie gevoelig is bij de grootste opening ,dus twijfel ik nog.Iemand ervaring daarmee ?
        De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

        Comment


        • #5
          Re: canon tegoed

          Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
          Ik zit een beetje in dezelfde situatie, ook een tegoed in het verschiet en ook uitkijkend naar de 85mm F/1.8 .Maar ik lees dat deze lens chromatisch aberatie gevoelig is bij de grootste opening ,dus twijfel ik nog.Iemand ervaring daarmee ?
          De 1.2L versie heeft er nog veel meer last van zover ik weet. Maar ik zou eerlijk gezegd niet de Canon 85mm 1.8 kopen, Sigma en Tamron hebben beide een veel nieuwere 85mm. De een is 1.4 en de andere gestabiliseerd.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: canon tegoed

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            De 1.2L versie heeft er nog veel meer last van zover ik weet. Maar ik zou eerlijk gezegd niet de Canon 85mm 1.8 kopen, Sigma en Tamron hebben beide een veel nieuwere 85mm. De een is 1.4 en de andere gestabiliseerd.
            Het zijn wel Canon tegoedbommen die ze hebben hé, geen Sigma of Tamron

            Ik heb de 1,2 gehad versie I en versie II, de eerste versie had daar inderdaad redelijk wat last van maar versie twee viel reuze mee, eigenlijk niet meer dan een andere lens
            Trouwens CA is met één schuivertje weggewerkt, dus daar heb je zeker geen kijken naar

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: canon tegoed

              Om in de voetbal kantine te fotograferen is een 35mm op een FF heel geschikt.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: canon tegoed

                Bedankt!
                De 85 mm blijf op mijn lijstje staan .
                De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                Comment


                • #9
                  Re: canon tegoed

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Het zijn wel Canon tegoedbommen die ze hebben hé, geen Sigma of Tamron
                  Weet ik, maar het is meer dat je weet dat er meer interessante uitvoeringen zijn. En dat je daarom beter een andere Canon product kunt nemen met je bonnen.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon tegoed

                    ok, bedankt voor de reacties, ik volg het hier nog op, heb nog tijd tot 28/02/17 dacht ik ...
                    ik neem de 35mm in overweging

                    Comment

                    Working...
                    X