Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

    Hallo allemaal,

    Dit is misschien een beetje een gekke post, maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn om jullie mening te horen. Ik heb onlangs ergens een bon van Canon twv 500 euro gewonnen, en ben enorm aan het twijfelen waarvoor ik deze zou gebruiken. Ik ga niet verklappen tussen welke zaken ik twijfel, aangezien ik eens wil weten wat jullie zouden aanschaffen met die bon, zonder beinvloed te zijn!

    Wat heb ik al (veel ):
    - Canon 6D
    - Canon 16-35 f4
    - Tamron 24-70 f2.8
    - Sigma 50 f1.4 ART
    - Canon 50 f2.5 macro
    - Canon 70-200 f4
    - Pixel Mago flits
    - Pixel King radiotransmitter

    Ik doe het liefst landschapsfotografie, maar doe ook geregeld portretten, foto's voor een lokaal magazine, trouwfoto's, ... om een centje bij te verdienen.

    Ik ben benieuwd naar jullie voorstellen! Let wel op het is een bon enkel voor Canon producten, maar dit kan wel alles zijn van hun productlijnen.

    Groeten!
    Tim

  • #2
    Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

    En wat zijn de kleine lettertjes van die waarde bon?

    ik kan zo nu maar 1 ding bedenken: draadontspanner(s)

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      En wat zijn de kleine lettertjes van die waarde bon?

      ik kan zo nu maar 1 ding bedenken: draadontspanner(s)
      Ik heb al een draadloze Hahnel ontspanner/intervalometer en gebruik ook de app Triggertrap (aanrader!)

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

        Een Canon 600EX?
        Een matglas speciaal voor landschappen?

        Voor je portretten:
        85mm 1.8 / 100mm f2
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

          Een Canon 100mm f2,8 Macro, je hebt de keuze tussen de "gewone" en de "L", je zal wel wat moeten bijleggen (zeker als je voor de "L" kiest), maar dan heb je een heel goede macrolens die ook nog perfect bruikbaar is voor portretfotografie.
          De Canon 85mm f1,8 is ook heel goed, maar die kan je niet als macrolens gebruiken, daarom is een 100mm f2,8 een betere keuze omdat je die voor veel meer verschillende soorten fotografie kan gebruiken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een Canon 100mm f2,8 Macro, je hebt de keuze tussen de "gewone" en de "L", je zal wel wat moeten bijleggen (zeker als je voor de "L" kiest), maar dan heb je een heel goede macrolens die ook nog perfect bruikbaar is voor portretfotografie.
            De Canon 85mm f1,8 is ook heel goed, maar die kan je niet als macrolens gebruiken, daarom is een 100mm f2,8 een betere keuze omdat je die voor veel meer verschillende soorten fotografie kan gebruiken.
            Daar was ik dus ook aan het denken. Andere optie (als je nog wat wilt bijleggen): 7d Mark II.

            Groetjes Marchristan.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Een Canon 100mm f2,8 Macro, je hebt de keuze tussen de "gewone" en de "L", je zal wel wat moeten bijleggen (zeker als je voor de "L" kiest), maar dan heb je een heel goede macrolens die ook nog perfect bruikbaar is voor portretfotografie.
              De Canon 85mm f1,8 is ook heel goed, maar die kan je niet als macrolens gebruiken, daarom is een 100mm f2,8 een betere keuze omdat je die voor veel meer verschillende soorten fotografie kan gebruiken.
              Dat was ook één van mijn keuzes! Ik heb ooit de 50mm macro gekocht omdat ik gevraagd werd om gebakjes te fotograferen en het toen ideaal leek om eens te experimenteren met macro. Echter is die lens niet zo heel scherp en de autofocus is tergend traag . Andere zaken waarover ik twijfelde:
              - 35 mm f2 IS, omdat ik ook veel video's maak
              - 200 mm f2.8 en mijn 70-200 f4 verkopen
              - 430 ex flits en mijn pixel flits als optical slave gebruiken
              - Pixma PRO 100s printer

              Bedankt voor de goede ideeën allemaal!

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

                Canon G7X MKII, dan heb je nog iets compact om mooie foto's mee te maken als je je DSLR set niet mee wil sleuren

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon lens/accessoire voor 500 euro?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tverbrug Bekijk bericht
                  - 200 mm f2.8 en mijn 70-200 f4 verkopen
                  Is je gat dan niet erg groot, tussen de 70 en 200mm?

                  Ik heb trouwens vandaag gespeeld met de 6D + 24 TS-EL II. Ook leuk, maar die ligt wel ver boven de waarde van de bon. Beide zijn trouwens geleend door mij.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X