Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

    Sinds gisteren een D750 in mijn bezit. Uiteraard was ik gejaagd om wat tests te doen.
    Dit ging ik met m'n trouwe Nikkor 28-70mm f2.8 doen.
    Wat bleek? Autofocus weigert te werken.
    Vreesde eerst dat het aan het toestel lag, maar het bleek nog erger toen de autofocus wél ging met een 50mm 1.8 AF-D.

    Op het internet vond ik een hoop gelijkaardige vaststellingen, maar niet echt een oplossing.
    Ik zou m'n lens kunnen binnensteken bij Procirep en daar laten aanpassen zodat de lens wel werkt op de d750, maar ben dan eigenlijk eerder geneigd de D750 terug te verkopen, gezien m'n lens al 9 jaar perfect dienst doet op eender welk andere body...


    Nikon zelf al reeds gecontacteerd, maar nog geen antwoord gekregen...

    Iemand met gelijkaardige problemen, oplossingen, of het eens kan testen?

    alvast bedankt!
    Ruben

  • #2
    Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

    Firmware update al geprobeerd? Heb je de D750 nieuw gekocht? Dan even langs gaan bij je foto boer met de lens en camera.

    Update:
    Even google:
    Argh! Why is 28-70 not working on my D750?
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    D750 Autofocus problem with 28-70
    Hey! First time poster: So I recently bought a D750 and it's been a great camera! I sent in my D700 and my 28-70D 2.8 into Nikon for a service repair. D700 needed to be cleaned, and needed the rubber replaced. 28-70 wasn't autofocusing on my D750, but was working with my D700 perfectly. So I...
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

      firmware had ik al bekeken, staat op laatste versie.
      Camera tweedehands gekocht, maar de lens werkt perfect op m'n d700 en d3, nooit problemen gehad.

      Google heb ik gisteren al volledig afgelopen, gegeven voorbeelden had ik dus ook al gezien, toch bedankt!

      Heb Nikon gecontacteerd en gevraagd om een kostenloze oplossing, gezien de d750 die ik gekocht had tussen de serienummers staat die teruggeroepen horen te worden.
      Lens laten aanpassen lijkt mij te zot gezien ze gewoon werkt op alle andere toestellen...

      Vervangen heb ik ook al aan gedacht, maar heb geen zin om m'n lens te vervangen door een minderwaardig product.
      (op deze laatste uitspraak heb ik geen commentaar nodig, spreek uit eigen ervaring)

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

        ikzelf heb deze combinatie en ik ondervind geen problemen, alles werkt perfect.
        Nikon Powah

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

          geen problemen gehad ook?? En als je op volgende site je serienummer ingeeft, wordt ie terug geroepen voor herstelling?

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

            Kan ook nog zijn dat de AFS voeding van de camera defect is en de schroevendraaier nog gewoon werkt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

              dan zou de 50mm het ook niet doen hé

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

                Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                geen problemen gehad ook?? En als je op volgende site je serienummer ingeeft, wordt ie terug geroepen voor herstelling?
                http://advisory.nikonrepair.eu/Langu...ct_D750_2.aspx

                ingevoerd en geen probleem;
                Wij kunnen u mededelen dat uw D750 het probleem niet vertoont en u geen verdere actie hoeft te ondernemen. Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
                Nikon Powah

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

                  Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                  dan zou de 50mm het ook niet doen hé
                  De één is AFs en de andere niet.......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 28-70mm f2.8 AF-S Autofocusprobleem op D750

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    De één is AFs en de andere niet.......
                    waarmee je wilt zeggen?
                    geen enkele autofocus stand geeft een kick op de 28-70, op de 50 werkt alles.
                    Wat ik wel hoor is een licht getik, kwam tot m'n aandacht na het maken van een filmpje.

                    zal de camera bij procirep binnensteken voor de herstelling waar die recht op heeft en hen intussen het focusprobleem laten onderzoeken.

                    Comment

                    Working...
                    X