Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeeuwse Oesters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zeeuwse Oesters

    Lang geleden dat ik nog eens iets gepost heb, dus bij deze eentje vanuit Zeeland
    Voor ons allen een bekende brug, maar toch geprobeerd om deze anders te brengen



    Zoals steeds best te bekijken op zwarte achtergrond

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Zeeuwse Oesters

    door de titel breng je de aandacht helemaal naar die oesters op de voorgrond en al staat de brug er supermooi op toch vind ik het prachtig om hem deze keer mooi in de achtergrond te schuiven ,knappe foto
    verdorie ik wist niet dat de oesters daar zomaar te rapen liggen ,volgende keer neem ik eentje ter harte

    Comment


    • #3
      Re: Zeeuwse Oesters

      Je mag dan niet heel vaak posten, het is wel gelijk raak!!
      Prachtig deze Sieg..De oesters in de voorgrond zijn erg mooi, en de lange sluitertijd geeft een hele mooie rust aan de foto...Top..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Zeeuwse Oesters

        Zoiets mag je vaker tonen. Hier kan ik erg van genieten.
        Simpele dingen in een prachtig kader

        Comment


        • #5
          Re: Zeeuwse Oesters

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          door de titel breng je de aandacht helemaal naar die oesters op de voorgrond en al staat de brug er supermooi op toch vind ik het prachtig om hem deze keer mooi in de achtergrond te schuiven ,knappe foto
          verdorie ik wist niet dat de oesters daar zomaar te rapen liggen ,volgende keer neem ik eentje ter harte
          Zo is het. De brug is nu wonderwel "gedegradeerd" tot achtergrond en toch prominent aanwezig.
          Heel knappe foto
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Zeeuwse Oesters

            die brug ben ik totaal beu-gezien, maar in deze foto is er een geniaal evenwicht tussen de oesterblokken en de brug. echt goed gezien ! en dan de mooi rozige wolkies. ferm !
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Zeeuwse Oesters

              Prachtig evenwicht in dit beeld.
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: Zeeuwse Oesters

                Alles vormt hier zo'n prachtig geheel, met zo'n mooi kleurenpalet!
                Schitterend!!!


                Groetjes Katrien
                Groetjes Katrien
                Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                Comment


                • #9
                  Re: Zeeuwse Oesters

                  Zeker een origineel standpunt. En in ieder geval een goed gekozen titel. En zeker goed om zelf weer een keer in N en L actief te zijn !
                  Mooie bedekte kleuren en de sluiter van bijna 2 minuten heeft een wondertje verricht.
                  Ik kan mij vergissen maar de combinatie van L.E. , contrast en lijnen zou weleens een mooi zwart/witje kunnen opleveren ?
                  Niet te voorkomen door het naar beneden richten, maar door de vertekening lijkt het wel of de brug een flinke bocht maakt.
                  Door het originele standpunt, is het u vergeven.
                  Ik ben er eens over na gaan denken. Ik denk dat het in een dergelijke situatie het beste is om de camera (met uiteraard een lekkere groothoeklens) precies horizontaal te zetten. En later de foto te snijden, waardoor de horizon uit het midden komt.
                  Een goede gedachte, onzin of toch maar een T/S- lens kopen ? (AU zei mijn portemonnee )
                  Last edited by Johan1956; 8 december 2016, 10:12.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeeuwse Oesters

                    Heel mooi en verrassend anders in beeld gebracht.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeeuwse Oesters

                      Hoewel ik zelf geen oesters lust, vind ik ze hier wel heel mooi in beeld gebracht. Ik sluit me dan ook graag aan bij eerdere commentaren (behalve dan die van enkele oesters daar te komen verorberen...)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeeuwse Oesters

                        Knap in beeld gebracht en met erg mooi licht !
                        Het moeten niet altijd keien zijn in de voorgrond hé. En voor mij hoeven die oesters ook niet bang te zijn.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeeuwse Oesters

                          Origineel standpunt Sieg!
                          Ik had de witbalans op de voorgrond net iets minder warm gegeven, maar das een kwestie van persoonlijke smaak.
                          Maar toch een knappe LE waar ik kan van genieten ;-)
                          mvg Christophe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zeeuwse Oesters

                            Ben geen voorstander van ijsvlaktes doch hier heeft de creatieve benadering voorsprong op mijn realistische principes. Die oesters in combinatie met de achtergrond, de kleuren en de diepte maken deze foto tot een artistieke exclusiviteit. Super Sieg !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zeeuwse Oesters

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Niet te voorkomen door het naar beneden richten, maar door de vertekening lijkt het wel of de brug een flinke bocht maakt.
                              Door het originele standpunt, is het u vergeven.
                              Ik ben er eens over na gaan denken. Ik denk dat het in een dergelijke situatie het beste is om de camera (met uiteraard een lekkere groothoeklens) precies horizontaal te zetten. En later de foto te snijden, waardoor de horizon uit het midden komt.
                              Een goede gedachte, onzin of toch maar een T/S- lens kopen ? (AU zei mijn portemonnee )
                              Dat weet ik eigenlijk niet Johan, zo'n lens is wel goed voor perspectiefcorrectie eruit te halen, zowel verticaal als horizontaal
                              Doch vraag ik me af of deze lens ook de vervorming eruit haalt die je ook hebt bij een breedhoek en vooral op FF natuurlijk

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X