Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterse ochtend Rozenven [ update ]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Winterse ochtend Rozenven [ update ]

    Update:


    Origineel:
    Last edited by jos82; 9 december 2016, 21:21.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Winterse ochtend Rozenven

    Je voelt de ijzige koude in deze opname
    Veel diepte dankzij het pad dat in de verte naar de zon toe loopt
    Vind het wel spijtig Jos dan de planken niet horizontaal lopen, ik heb nu zo'n beetje een verwrongen gevoel van de opname

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Winterse ochtend Rozenven

      Zou het nu ook anders hebben gedaan Sieg, camera beetje naar links draaien en ze staan horizontaal...Is een archief van vorig jaar, geen idee meer waarom ik dit zo heb gedaan.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Winterse ochtend Rozenven

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        Zou het nu ook anders hebben gedaan Sieg, camera beetje naar links draaien en ze staan horizontaal...Is een archief van vorig jaar, geen idee meer waarom ik dit zo heb gedaan.
        is gewoon gezichtsbedrog omdat de voorste lijnen niet evenwijdig lopen mooi en koud ochtend gevoel

        Comment


        • #5
          Re: Winterse ochtend Rozenven

          deze keer ben ik geen echte fan van de foto, jos.

          nu nog uitleggen waarom. hmmm...
          de plankjes, ja, maar ook de kleuren denk ik. en de takjes van de bomenrij langs achter. op je picturepush lijken ze me trouwens scherper dan hier op het forum ? ook de kleuren lijken me net iets beter/toffer ?
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Winterse ochtend Rozenven

            Slingerpaadjes, convergerende lijnen zijn zoals je weet helemaal mijn ding, dus daarom vind ik de foto al geslaagd. (en een stukje opvoeding, haha)
            De 2 verschillende werelden links en rechts maken de foto ook boeiend. De kou en de kleursfeer zijn ook dik in orde.
            Je zou misschien de (scheve)onrust weg kunnen nemen door eens wat te stoeien met Skew of Warp in PS ?
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Winterse ochtend Rozenven

              Heb al meegemaakt dat 'deze plankjespaden' serieus scheef liggen (weggezakt) dus daar ga ik niet over vallen - je kan er bij bevroren toestanden wel afglijden Goed van invoerende lijn wat hier een moeilijke beoordeling kan uitlokken daar het beeld zogezegd in tweeën is verdeeld wat mij hier zeker niet stoort. De vrieskou is voelbaar in de foto en dan ben ik tevreden dergelijke foto te mogen zien
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Winterse ochtend Rozenven

                Bedankt allen voor de fijne reacties..
                Heb de onderste 2 planken eventjes los gehaald en recht gelegd in de update.....Eigenlijk toch vrij simpel in PS moet ik zeggen.

                Het verschil tussen picturepush en hier zie ik niet Pieter...Vreemd..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Winterse ochtend Rozenven

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht

                  Het verschil tussen picturepush en hier zie ik niet Pieter...Vreemd..
                  op mijn scherm is de foto in picturepush bijna een cm hoger...
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winterse ochtend Rozenven

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Heb al meegemaakt dat 'deze plankjespaden' serieus scheef liggen (weggezakt) dus daar ga ik niet over vallen - je kan er bij bevroren toestanden wel afglijden Goed van invoerende lijn wat hier een moeilijke beoordeling kan uitlokken daar het beeld zogezegd in tweeën is verdeeld wat mij hier zeker niet stoort. De vrieskou is voelbaar in de foto en dan ben ik tevreden dergelijke foto te mogen zien
                    En dat geldt ook voor mij
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winterse ochtend Rozenven

                      Mooi opgelost Jos

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winterse ochtend Rozenven

                        Bedankt Jos. Dat geeft gelijk meer rust.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment

                        Working...
                        X