Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterfestival

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Waterfestival

    Ijsland is een land van waterfestivals, in bepaalde gebieden toch.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Waterfestival

    Schitterende opname hoor Raymond, zalig dat contrast tussen het ijzige water en die donkere rotsen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Waterfestival

      mooi hoe het natte koelige kille benadrukt wordt in deze opname.

      ik denk dat ik persoonlijk een beetje meer grijze lucht zou gekozen hebben, ben gen echt grote fanaat van de tv-uitsnede aca 16:9...
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Waterfestival

        De woestheid van dit prachtige landschap heel mooi weergegeven, lekker contrastrijk in jouw style..Heel mooi..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Waterfestival

          mooi raymond en ik weet, natuurlijk stromend water is jou ding ,eigenlijk van mij ook, alleen in bepaalde gevallen en volgens doel en gevoel van mijn foto ,maar in dit geval zou ik er ook niets aan veranderen
          wel vind ik dat de donkere partijen wel heel donker uitvallen ,en wat mij ook opvalt is zoveel kleurruis op iso 200 ,waarschijnlijk ligt dat aan het toestel of heb je hem sterk opgehelderd ?
          het water zou heel effen blauw moeten zijn
          maar het mooie Ijsland geef je wel aan

          Comment


          • #6
            Re: Waterfestival

            Sterk gekozen sluitertijd in een heel dramatisch beeld. Woest en ongenaakbaar
            Het zicht op de rivier bovenin is heel groots!
            Last edited by olivetti; 7 december 2016, 23:12.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Waterfestival

              Compo en uitsnede vind ik mooi. En het moet niet altijd met lange sluitertijd zijn
              Het dynamisch bereik mocht wat groter hier. En zoals gezegd, inderdaad veel ruis.

              Comment


              • #8
                Re: Waterfestival

                Door de donkere afwerking komen de waterstromen EN niet te vergeten het prachtige licht op het Engels gras heel mooi tot uiting.
                Wat mij opviel : Ik "las" de foto van boven naar onder.
                Door het witte schuim had je hier geen andere keuze, maar mocht je in RAW fotograferen zou je er aan kunnen denken om meer "naar rechts" te belichten.
                Omdat je dan in de nabewerking moet onderbelichten, kan je eventuele ruis een beetje verstoppen.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Waterfestival

                  Een leuke ijzige Ijslandplaat, fijne voorgrond van waaruit ik in die knappe kabbelende vochtige verte mag kijken !
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterfestival

                    Wat de opmerking over ruis betreft : Dit toestel heeft soms last van ruis, geef dit grif toe, is niet genomen met mijn Nikon Doch men vergeet in dergelijke opnames dat men werkelijk in het mistige nat van de verstuiving staat, ook naar de verte toe, en dan heeft dit niets met ruis te maken maar kan zelfs een toegevoegde waarde zijn aan de sfeer !
                    Fijn jullie reacties te mogen lezen en wat later mijn dank hier verricht wegens internet uitval.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment

                    Working...
                    X